  • 1. Data: 2021-06-20 09:45:21
    Temat: Jak działają urządzenia "do działania bez N"?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Jak niby działa (elektronicznie) takie urządzenie skoro tam są same fazy
    do podłączenia? -
    https://allegro.pl/oferta/sterownik-do-oswietlenia-b
    ez-n-10798754820

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2021-06-20 10:16:18
    Temat: Re: Jak działają urządzenia "do działania bez N"?
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Mateusz Bogusz wrote:

    > Jak niby działa (elektronicznie) takie urządzenie skoro tam są same fazy
    > do podłączenia? -
    > https://allegro.pl/oferta/sterownik-do-oswietlenia-b
    ez-n-10798754820

    Praw Kirchhoffa raczej nie unieważnili, więc pewnie działają na tej
    samej zasadzie, co "włącznik z neonówką bez N", tj. zamknięcie obwodu
    przez rezystancję odbiornika i jakiś duży rezystor równolegle ze stykami
    przekaźnika. Jak sobie naładują kondensator, to włączają na chwilę
    procka oraz ZigBee i powtórka.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2021-06-20 11:04:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 20 czerwca 2021 o 10:16:20 UTC+2 Piotr Wyderski napisał(a):

> [...]
    > przez rezystancję odbiornika i jakiś duży rezystor równolegle ze stykami
    > przekaźnika. Jak sobie naładują kondensator, to włączają na chwilę

    Fajnie działa bo licznik nie liczy ile pradu się zużyło. Widziałeś rysunki na aukcji
    czy ci się nie chciało obejrzeć?

  • 4. Data: 2021-06-20 11:51:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 20 Jun 2021 09:45:21 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Jak niby działa (elektronicznie) takie urządzenie skoro tam są same fazy
    > do podłączenia? -
    > https://allegro.pl/oferta/sterownik-do-oswietlenia-b
    ez-n-10798754820

    COM jest do podłączenia N.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2021-06-20 12:13:39
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    niedziela, 20 czerwca 2021 o 09:45:22 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Jak niby działa (elektronicznie) takie urządzenie skoro tam są same fazy
    > do podłączenia? -
    > https://allegro.pl/oferta/sterownik-do-oswietlenia-b
    ez-n-10798754820

    Chyba chodzi o możliwość podłączenia modułu jeśli
    mamy w puszcze tylko 2 przewody.
    http://www.aihomestyle.com/products/smart-home/no-ne
    utral-zigbee-switch-and-dimmer-module/904.html

    Grafika na allle pokazuje 3 przewody.

    Brak dostępu do N = mniejszy zasięg

    Ze względu na brak N urządzenie nie jest routerem zwiększającym zasięg!
    https://hejdom.pl/blog/17-tuya/283-tuya-zigbee-przel
    acznik-bez-n-qs-zigbee-s04-2c-l.html

  • 6. Data: 2021-06-20 12:30:07
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 20/06/2021 08:45, Mateusz Bogusz wrote:
    > Jak niby działa (elektronicznie) takie urządzenie skoro tam są same fazy
    > do podłączenia? -
    > https://allegro.pl/oferta/sterownik-do-oswietlenia-b
    ez-n-10798754820

    Tutaj masz wytłumaczone na przykładzie włącznika Wifi:

    https://www.youtube.com/watch?v=VNYcD7MEp4A

    W skrócie: gdy bciążenie jest załączone to tak naprawde jest ono
    modulowane 50Hz triakiem.

    c.

  • 7. Data: 2021-06-20 20:04:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.06.2021 12:30, Cezar wrote:
    > Tutaj masz wytłumaczone na przykładzie włącznika Wifi:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=VNYcD7MEp4A
    >
    > W skrócie: gdy bciążenie jest załączone to tak naprawde jest ono
    > modulowane 50Hz triakiem.

    Sprytne, dzięki. Zrozumiałem też że takie rozwiązanie należy traktować
    "awaryjne" w porównaniu do sytuacji kiedy można zastosować "aktywne"
    podłączenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2021-06-20 23:23:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 20 Jun 2021 09:45:21 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Jak niby działa (elektronicznie) takie urządzenie skoro tam są same fazy
> [...]

    Czegoś ja q... nie rozumiem. Na wszystkich schematach dot. tego
    wyłącznika wyraźnie widać obecność N. Czemu więc wy twierdzicie że to
    wyłącznik nie wymagający N? (zauważyłem że jest opisany "without
    neutral, tylko co z tego?)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 9. Data: 2021-06-20 23:43:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > wyłącznika wyraźnie widać obecność N. Czemu więc wy twierdzicie że to
    > wyłącznik nie wymagający N? (zauważyłem że jest opisany "without

    Idioci na allegro kopiują jeden od drugiego schematy innego urządzenia.

    Schemat podłączenia tego "bez N" masz tutaj:

    http://www.vanmeng.com/upload/file/202007/0729_15960
    04725_1769.pdf

    MJ

  • 10. Data: 2021-06-21 08:23:46
    Od: Zbych <z...@s...com>

    On 20.06.2021 11:04, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]

    Jeśli już to raczej szeregowo, ale w wersji bez N nie widać przekaźnika:
    https://youtu.be/Z6ebwa9qFyI?t=144
    Przy maksymalnym obciążeniu 100W to pewnie użyli triaka i opóźniają kąt
    włączenia, żeby podkradać trochę napięcia.