  • 51. Data: 2021-06-29 07:13:23
    Temat: Re: Nietypowe łącze do telewizji
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Do LTE 800 się nada, do UMTS 900 też. Ale za skuteczność nie ręczę :) Ja
    > tylko mówiłem jakbym ja to zrobił gdybym musiał. Wypróbuj i wpadnij tu
    > zameldować, sprzęcior kosztuje grosze.

    Wypróbuję - choć logistyka zajmie mi trochę czasu (muszę to wysłać do
    UK- ale mam zamiar zamówić książki, więc przy okazji mogę sobie dopełnić
    paczkę).
    Muszę jeszcze popatrzeć za podstawą z gniazdem żeby jakoś sensownie
    antenę wewnętrzną zamocować. Rozumiem że wewnętrzna antena ma być
    skierowana pionowo w dół?

    > Antenę górną należy montować w miejscu o najsilniejszym sygnale co z
    > reguły znaczy jak najwyżej.

    do tego akurat mam sztycę ze 3m powyżej domu - jak się przeprowadzałem,
    to wyszukiwarki internetu pokazywały, że nie ma u mnie sensownego łącza
    i zrobiłem link bezprzewodowy do sąsiada 300m dalej. Po wprowadzeniu się
    okazało się, że linia telefoniczna została uwolniona przez poprzedniego
    właściciela i wcześniej wyszukiwarki traktowały to jako nową instalację
    - i jednak internet jest ;)

    Czy parter obleci gdy dolna antena na
    > piętrze, to zależy od konstrukcji stropu. Jak drewniany to OK , jak inny
    > to będzie tłumił.

    W zasadzie strop drewniany, ale co ~1,2m szyna kolejowa ;)

    Nawiasem mówiąc, ta dolna antena jaką polecałem ma
    > minimum promieniowania bezpośrednio pod nią, więc na parterze będzie ono
    > szersze i dodatkowo popsuje sprawę. Założenie jest takie że dolna antena
    > obsługuje tylko swoją kondygnację i w dodatku jest umieszczona pośrodku.
    > Jeśli ma być z boku, to trzeba użyć 2-3 elementowej yagi.

    to z boku może by nie było takie głupie, bo można by antenę dać w szafie
    i byłaby niewidoczna. W zasadzie wewnątrz nie musi być duże

    Rozumiem, że zastosowanie dwóch anten wewnątrz (po jednej na
    kondygnację) całkowicie mija się z celem?

    Lukasz

  • 52. Data: 2021-06-29 07:54:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2021 06:13:23 +0100, ddddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > Muszę jeszcze popatrzeć za podstawą z gniazdem żeby jakoś sensownie
    > antenę wewnętrzną zamocować. Rozumiem że wewnętrzna antena ma być
    Tak, ona jest do montażu na suficie.

> [...]
    > - i jednak internet jest ;)
    >
    > Czy parter obleci gdy dolna antena na
    >
    > W zasadzie strop drewniany, ale co ~1,2m szyna kolejowa ;)
    A, to przeleci bez stłumienia.

> [...]
    >
    > Rozumiem, że zastosowanie dwóch anten wewnątrz (po jednej na
    > kondygnację) całkowicie mija się z celem?
    Przy twoim stropie raczej tak. Można by np. umieścić "dolną" antenę na
    poziomie podłogi piętra i to poziomo. Wtedy charakterystyka
    promieniowania objęła by piętro i parter. Pytanie czy uzyskałoby się
    należyty poziom sygnału w odleglejszych miejscach. W ogóle, rzeczy
    związane z antenami są w pewnej mierze sztuką i nie czuj się skrępowany
    wypróbowywując najdziksze pomysły :)
    Np. za dolną antenę może robić odarty z ekranu dolny koniec kabla
    antenowego o długości 1/4 fali*współczynnik skrócenia jakieś 0,9, czyli
    80 mm. Ekram wywinąć albo podzielić na 3 lub 4 wiązki i zrobić piękny GP
    (groundplane)

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 53. Data: 2021-06-29 08:03:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]
    Np. za dolną antenę może robić odarty z ekranu dolny koniec kabla
    antenowego o długości 1/4 fali*współczynnik skrócenia jakieś 0,9, czyli
    80 mm. Ekran wywinąć "na pończochę" albo podzielić na 3 lub 4 wiązki
    odgięte pod kątem prostym i zrobić piękny GP (groundplane). Polecałbym
    na początek do wypróbowania.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 54. Data: 2021-06-29 11:31:15
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 28/06/2021 08:15, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    _sti440_z_wbudowanym_gniazdem_usb_terra_R81606.htm

    _n5_wifi_hd_iptv_4k_h_265-hevc_R81612.htm

    > Dzięki ale to jakby nie to :) Streamer nadaje w sieć Ethernet a nie
    > wifi, a odbiornik aczkolwiek ma w nazwie wifi to brak mu anteny albo
    > gniazda (wiem, może być w środku) a nawet w danych technicznych wzmianki
    > o obsłudze wifi. Wiesz czy są takie ustrojstwa które jako główne medium
    > między streamerem a odbiornikami wykorzystują wifi?

    mozesz uzyc jakis tuner sat/dvbt z Enigmą i z wifi na pokładzie. Na
    pewno zdekoduje Ci te streamy.

    np Zgemma

    https://allegro.pl/listing?string=zgemma&bmatch=cl-e
    2101-d3794-c3683-ele-1-4-0616

  • 55. Data: 2021-06-29 11:55:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Podasz jakiś link, dzięki któremu można by zacząć zabawę z IPTV od podstaw?

    A tak swoją drogą mój Samsung smart TV (JUxxxx 5-letni?) nie odtwarza materiałów na
    żywo z HbbTV TVP Sport - zamiast materiału live
    wideo pojawia się komunikat "kanał niedostępny" czy jakoś podobnie :-((
    Przy czym z odtwarzaniem materiałów Live z aplikacji YT nie ma problemu.

    -----

  • 56. Data: 2021-06-29 11:58:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z ciekawości:
    Wejdź na livetv.sx i poklikaj po linkach.

    -----

  • 57. Data: 2021-06-29 14:04:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Porządny Niemiec zwraca się z porządnym niemieckim donosem do porządnego niemieckiego
    urzędu o przywrócenie porządnego niemieckiego
    sygnału powołując się na porządny niemiecki przepis o niezbywalnym prawie każdego
    porządnego Niemca do oglądania porządnej
    niemieckiej telewizji.

    -----

  • 58. Data: 2021-06-30 00:42:57
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 29.06.2021 o 11:55, ąćęłńóśźż pisze:
    > Podasz jakiś link, dzięki któremu można by zacząć zabawę z IPTV od podstaw?

    Nie znam strony o całokształcie IPTV. :(
    Ja czytałem różne artykuły, dokumentację urządzeń, prezentacje rozwiązań
    i ogólnie podstawy telewizji i sieci komputerowych. Od kilku lat nie
    jestem na bieżąco w tych kwestiach, bo zajmuje się teraz inną dziedziną
    elektroniki.

> [...]
    > pojawia się komunikat "kanał niedostępny" czy jakoś podobnie :-((
    > Przy czym z odtwarzaniem materiałów Live z aplikacji YT nie ma problemu.

    A abonament radiowo-telewizyjny opłaciłeś na czas?

  • 59. Data: 2021-07-06 15:18:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2021 16:00:59 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > A proszę:
    > http://79.111.14.76:8002/celtic
    > To ruskie radio radcap.ru, fajną muzyczkę w interesujacych mnie tematach
    > nadają.

    Działa na tv :)

    Linki ze wstawki obok kolegi niereformowalnego też.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 60. Data: 2021-07-07 20:26:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale działają u Ciebie linki do transmisji "Live" czy linki do odtwarzania wideo
    (livetv.sx)?

    U mnie (Samsung Tizen) "live" przestały działać parę lat temu, a wideo (odtwarzanie)
    nadal działają.

    -----