  • 11. Data: 2011-09-16 09:40:58
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Zbyszek <z...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam 8 letnią córkę. Chciałbym ją w jakiś sposób zarazić sztuką programowania.
    > Żeby nie tylko była uczestniczką jakiś gier lecz żeby powoli stawała się ich
    > twórczynią.

    Nie krzywdź dziecka.

    --
    gof

  • 12. Data: 2011-09-16 09:45:43
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    http://chipwits.com/

    moj 10 letni syn daje rade w ta gierke

  • 13. Data: 2011-09-16 10:56:30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 16.09.2011 09:08, Zbyszek pisze:
    > Witam
    > Mam 8 letnią córkę. Chciałbym ją w jakiś sposób zarazić sztuką programowania.
    Obawiam się, że z tym zarażaniem może być ciężko - albo ktoś przejawia
    jakieś zainteresowanie i sam zachoruje, albo nie będzie chciał.

    > Żeby nie tylko była uczestniczką jakiś gier lecz żeby powoli stawała się ich
    > twórczynią.
    Jakby to powiedzieć - jak byłem młodszy to też myślałem, że tworzenie
    gier to taka fajna zabawa. Potem z różnych stron usłyszałem, że nie
    dość, że stresujące to jeszcze kiepsko płatne.

    A stawać twórczynią gier może się np przez modowanie - programowanie nie
    jest do tego niezbędne.

    > W jaki sposób proponowalibyście to rozpocząć.
    > Jaki język, jakie książki itd.
    Pamiętam, że była taka gra - colobot. Jest też nieśmiertelne logo.

    Michoo

  • 14. Data: 2011-09-16 10:57:03
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacz?ć?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 16 Sep 2011 09:08:30 +0200, "Zbyszek"
    <z...@p...onet.pl> wrote:

    Język który nie wymaga opanowania dużego materiału na start i jest
    stworzony do dydaktyki (kolejność bez znaczenia):
    Pascal, Python, Logo, Scheme (oba są Lispowate), Visual Basic.NET.
    Broń Boże kobyły typu C, C++, Java, to nie ten etap.
    I przeglądnij pl.comp.programming, tam są ludzie którzy się na tym
    znają, szczególnie na dydaktyce. Tu króluje C łupane, to można oglądać
    dopiero bo nabraniu dobrych nawyków. W tym roku na p.c.p były chyba ze
    dwa, trzy długaśne flejmy na podobne tematy. Do tego, w ramach
    rozrywki, poczytaj opinie o elektronikach ...
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 15. Data: 2011-09-16 11:06:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" napisał w wiadomości
    >Dla nauki dzieci został skonstruowany język LOGO:
    >http://pl.wikipedia.org/wiki/Logo_%28j%C4%99zyk_pro
    gramowania%29
    >ale doświadczeń z tym językiem praktycznie nie mam żadnych. Ostatni
    >interpreter jaki widziałem był jeszcze na komputerek Spectrum.

    Ma jedna zalete - mozna przygotowac zrozumiale cwiczenia.
    Typu np narysuj kwadrat.
    Bo co zlecisz dla malych dzieci w innych jezykach ?
    No dobra, proste gry nie sa jakies strasznie skomplikowane.

    Dalej jezyk jest nietypowy, wiec nalezy sie z nim pozegnac, ale jednak
    troche uczy algorytmicznego myslenia.

    A potem i tak sie okaze ze w szkole szostki z informatyki dostaje sie
    za umiejetne sformatowanie tekstu w Wordzie.

    J.

  • 16. Data: 2011-09-16 11:14:08
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 9/16/2011 09:08, Zbyszek pisze:
> [...]
    > Na lekcjach informatyki w szkole na pewno się tego nie nauczy.
    >
    > Może do końca nie jest to zgodne z zakresem tematycznym tego forum ale liczę na

    Ja tam dla 8 lat poleciłbym "The Incredible Machine" w jakimkolwiek wydaniu.

    Programowanie to chyba nie wcześniej niż 12 lat bo skutek może być odwrotny.

    Moje córki w pewnym okresie przerysowywały moje schematy w dość fajny
    sposób :)

    Adam

  • 17. Data: 2011-09-16 11:22:38
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Proponuje zaczac od tego:
    http://www.youtube.com/watch?v=kl7hT2GiO5E

  • 18. Data: 2011-09-16 12:24:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Górski Adam napisał:

    > Ja tam dla 8 lat poleciłbym "The Incredible Machine" w jakimkolwiek wydaniu.

    Albo Phun.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2011-09-16 13:52:37
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Na lekcjach informatyki w szkole na pewno się tego nie nauczy.
    >
    > Może do końca nie jest to zgodne z zakresem tematycznym tego forum ale

    Ja moją od ponad roku uczę assemblera :-) nawet skutek jest :-) Nie zacznę
    uczyć programowania w C do czasu aż nie zrozumie, że zmienna to wpis w
    rejestrze czy pamięci procesora :-)

  • 20. Data: 2011-09-16 13:58:04
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    > Lepiej nie zaczynać... A jeśli już koniecznie, to zapewnić jej drugi
    > zawód, który będzie mogła wykonywać, jak już się wypali. Programowanie
    > to nie zawód na całe życie.

    > Best regards,
    > RoMan mailto:r...@p...pl
    > Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

    Pełna zgoda.
    Jest dużo rzeczy w życiu , które można robić bez stałego stresu, ciagłej
    nauki dla nauki i zmieniania dla zmieniania.
    Okradanie dziecka z dzieciństwa to nie jest to co wywołuje we mnie podziw i
    uznanie.
    Tym bardziej ,że tzw. informatyka coraz bardziej służy ogłupianiu i
    zamordyzmowi niż jakiemukolwiek rozwojowi.