  • 21. Data: 2010-10-17 14:35:34
    Temat: Re: niebezpieczne dopalacze, cacy alkohol
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 17.10.2010 12:30, J.F. pisze:

    > No nie wiem - biorac pod uwage ze do szpitali trafiaja tylko osoby w
    > ciezszym stanie, a zatrute sa nie wiadomo czym, wiec nie wiadomo jak
    > je leczyc ..
    Nie mogę nigdzie znaleźć informacji o 35 osobach, ani jakichkolwiek
    innych. znalazłem w sumie informacje o 4 podejrzeniach zgonu po
    dopalaczach. W pierwszych dwóch wiadomo 2 rzeczy - brali dopalacze i
    umarli, wyniki sekcji nie dały odpowiedzi. W kolejnym przypadku media
    nie pisały nic więcej (a przynajmniej ja nie znalazłem artykułów).
    Ostatni przypadek - mocno nagłaśniany na dzień przed akcją sanepidu i
    zamknięciem sklepów skończył się wielkim niewypałem - podobno denat
    nigdy nie brał dopalaczy innych niż alkohol.

    http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34937,8380265,D
    opalacze__modne_i_grozne.html

    - Musimy podtrzymać czynności życiowe i przyspieszyć eliminację środka z
    organizmu. Utrzymać odpowiednie ciśnienie, bo po dopalaczach potrafi
    mocno spaść. Dziecko może mieć zaburzenie rytmu serca. Nie spotkałem się
    jeszcze z tym, żeby pacjent po dopalaczach przestał oddychać, ale czasem
    wymaga stymulacji, "przypomnienia o oddychaniu". Podłączamy dziecko pod
    monitor i pilnujemy tętna, ciśnienia, oddechu. Czasem niestety musimy
    zapiąć dziecko w pasy bezpieczeństwa, bo jest groźne dla siebie lub
    otoczenia.

    Czyli standardowe postępowanie przy "zatruciu nieznaną substancją".

    > Tym niemniej jakos nie slychac o zgonach po przedawkowaniu aspiryny,
    > cukru czy soli.
    Na szybko wygooglane, nowe badania w starej sprawie, bo nie mogę znaleźć
    źródła w którym kiedyś widziałem liczbę w okolicy 100 osób rocznie na
    terenie US:
    http://www.journals.uchicago.edu/doi/abs/10.1086/606
    060

    > [...]
    > ale jaka ta hipoteza - zbiorowa panika czy zorganizowany atak ?
    > Zorganizowany oczywiscie przez mafie od prawdziwych narkotykow :-)
    Zbiorowa panika. Podobnie jak ze zgonami na "świńską grypę". (Mało kto
    wie ilu ludzi umiera na "zwykłą, sezonową" grypę w Polsce, więc nawet
    doniesienie o kilkudziesięciu zgonach robi wrażenie.)

    /Maloletni_pod_wplywem_alkoholu.html

    > Ale ile z nich zmarlo :-)
    Ale w tym miejscu mówimy o zatruciach.

    /Nietrzezwi_sprawcy_przestepstw.html
    df :

    > Uwazaj, bo tu policja i media znow dzielnie na strazy spoleczestwa :-)
    > 13% _uczestniczylo_. Ale spowodowali 4979 wypadkow z 603 zmarlymi.
    > Z czego w roli kierowcow juz 3529/427. W tym pijani rowerzysci 262/20.
    Ok, czyli uważasz, że te *jedynie* 600 ofiar śmiertelnych alkoholu nie
    ma sensu wyciągać na światło dzienne skoro dopalacze zabiły być może
    *aż* 35 osób?

    > Tylko badzmy realistami - jak alkohol zastapia dopalacze, to trzeba
    > bedzie dopisac nowy rozdzial do tych statystyk. I nawet nie bardzo
    > wiadomo czy bedzie mozna delikwenta skazac, skoro na opakowaniu nie
    > bylo ostrzezenia ze "substancja dziala podobnie do alkoholu".
    Pewnie. Na tym to polega - jak człowiek chce się nawalić to znajdzie ku
    temu środek. Myślę, że po prostu statystyka się przesunie - teraz
    spadają pijani, jakby badać to wzrastałyby dopalacze. A tzw. stymulanty
    to między innymi spore dawki kofeiny/tauryny (bardzo często
    przyjmowanych przez kierowców).

    > Czy ona taka restrykcyjna to nie wiem - problem bedzie jak wycofaja np
    > rozpuszczalniki. Albo kogos skaza bo sie okaze ze chlorkiem zelaza czy
    > kalafonia tez daje sie odurzyc.
    >
    > Zaraz ... izopropanol - substancja odurzajaca czy nie?
    Izopropanol, etanol, aceton, gałka muszkatołowa, kawa, herbata.

    > Bo z drugiej strony masz wyborcow ktorym dziec zmarly, lub sasiadom
    > zmarly, lub maja i czuja ze sa narazone.
    Działania polityczne rozumiem, bo rządzącym "żal by nie skorzystać".

    Natomiast nawet kilka zgonów przy tej skali zjawiska jest w gruncie
    rzeczy nieistotne. Ludzie po prostu umierają czy się tego chce czy nie,
    a dopalacze łatwo winić (w ogóle człowiekowi jest łatwiej radzić sobie
    ze śmiercią bliskich gdy jest jakiś "winny").

    Żebyś mnie źle nie zrozumiał - szkoda (prawie) każdego przedwcześnie
    kakończonego życia, ale ograniczanie wolności setek tysięcy osób (skoro
    było ponad 1000 punktów sprzedaży w Polsce, to liczenie x00 użytkowników
    na punkt nie jest chyba zbytnim nadużyciem) z powodu zgonów (jak
    twierdzisz) 35 osób (a *prawdopodobnie* najwyżej kilku, jeżeli w ogóle)
    podczas gdy ofiary alkoholu to *tysiące* jest jak zakazywanie sprzedaży
    sznurowanych butów po kilku wypadkach w domu starców.

    P.S.
    Amerykańskie dane na temat przyczyn zgonów. Porównaj alkohol i narkotyki.
    csdp.org/research/1238.pdf

    P.S.2
    Nie jestem zwolennikiem dopalaczy - spróbowałem i więcej nie mam
    zamiaru. Ale chciałbym móc legalnie wypalić wieczorem blanta tak jak
    mogę legalnie wypić piwko.

    P.S.3
    Ciekawe spojrzenie na walkę z narkotykami:

    http://www.youtube.com/watch?v=q90jCS9DKQw
    http://www.youtube.com/watch?v=GG0XdxF6XUY
    http://www.youtube.com/watch?v=jPABnSyawCg

    Michoo

  • 22. Data: 2010-10-17 14:54:18
    Temat: Re: Nastepny sposób na ci1g3ooa tradycji zwyk3ych ?arówek :-)
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-10-2010 o 22:21:47 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

    > To nie jest schizofrenia. Kasa i wybory. Za wszelką cenę:
    > http://squadack.salon24.pl/236804,d-j-vu
    Nic dodać nic ująć. Pokazówki zawsze kogoś krzywdzą,
    a nie prowadzą do rozwiązania.
    Służą tylko władzy która w ten sposób udowadnia 'przypadkowemu'
    społeczeństwu jaka jest mądra, sprawiedliwa etc i że tylko
    ona może wygrać następne wybory.
    Przypomina mi to kaczyńskiego i tego niby unybombera w warszawie
    którego niby potem złapano, po to aby kaczka wygrała wybory.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 23. Data: 2010-10-17 17:38:16
    Temat: Re: Następny sposób na ciągłość tradycji zwykłych żarówek :-)
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 14:09:41 +0200, Adam Dybkowski napisał(a):

    > Inpost zbiera blaszki i daje za to nagrody. Tak że opłaca się zbierać a
    > nie wyrzucać. :)
    > http://www.kody-pocztowe.info/ekoinpost.htm 10 blaszek - długopis (dobre
    > i to :)) 20 blaszek - smycz do kluczy
    > 50 blaszek - kubek
    > 100 blaszek - maskotka (struś)
    Hmm a ja sie zastanawialem, co zrobic z tymi znaczkami :)
    Ostatnio InPost zgarnal wiele umow z operatorami telekom, wiec blaszek
    bedzie duzo. Znaczy sie, kwoty blaszek do nagrod bedza szybko dewaluowac
    sie.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 24. Data: 2010-10-17 19:18:21
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    J. F. wrote:

> [...]
    >
    > Bo z drugiej strony masz wyborcow ktorym dziec zmarly, lub sasiadom
    > zmarly, lub maja i czuja ze sa narazone.

    o tym dyskusje byly juz ~10 lat temu.
    wlasnie o to chodzi w tych ustawach - bo to oznacza kolejne etaty dla
    pierdzistolkow wydajacych koncesje na sprzedaz, koncesje na zakup, oraz
    mundurowych (zobacz jakie oni maja emerytury) ktorzy 'ryzykuja zycie i
    zdrowie' przy kontrolach 'niebezpiecznych magazynow', 'walczac z narkotykowa
    mafia'. 99% ludzi i tak jest wobec tego procesu bezsilna i woli po prostu
    przyjac odpowiednia postawe - czyli wkrecic sie tak zeby pracowac jako ktos
    kto wydaje koncesje, ew. kontroluje. zobacz ile to stworzy nowych miejsc
    pracy jesli na zakup np. kalafonii, kwasu siarkowego czy herbaty bedziesz
    musial miec 5 swistkow, 3 kontrole i dodatkowo licencje.
    oczywiscie czesc ludzi nadal interesuje kto za to zaplaci... ale jak 99%
    przekretow w naszym kraju ten problem szybko schodzi na plan dalszy...

  • 25. Data: 2010-10-18 06:27:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Oct 2010 21:18:21 +0200, Piotr "Curious" Slawinski wrote:

> [...]
    >zdrowie' przy kontrolach 'niebezpiecznych magazynow', 'walczac z narkotykowa

    Tylko ze akurat w tej ustawie nie o to chodzi, tylko o calkowity
    zakaz.

    A jedyne ryzyko to to ze jak sie zakaze pod ciezkimi karami handlu
    "substancjami odurzajacymi" bez sprecyzowania jakimi, to czasem padnie
    na kogos kto w dobrej wierze sprzedaje produkt do calkiem innych
    celow, ale przypadkiem odurzajacy.

    J.

  • 26. Data: 2010-10-18 13:48:20
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    > BTW: Jest tylko jeden haczyk - trzeba zbierać metalowe plomby Z
    > KOPERTAMI. A nie samą blachę.

    no widzisz, glupi jestem bo do sierpnia jeszcze mozna bylo wymienic same
    blachy... a ja durny EKO czlowiek koperty oddalem na makulature... no nic zulik
    sobie to wezmie i wypije za moje zdrowie ;)

  • 27. Data: 2010-10-18 18:35:29
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    J. F. wrote:

> [...]
    > "substancjami odurzajacymi" bez sprecyzowania jakimi, to czasem padnie
    > na kogos kto w dobrej wierze sprzedaje produkt do calkiem innych

    jasne ze nie o to chodzi. tak to jest kreowane przez media, w kontekscie
    substancji X, ale malym drukiem ignorowane jesli chodzi o substancje Y...
    jasne ze jesli okaze sie ze nagle fabryka farb staje, bo ktos uzywa toulenu
    jako srodka odurzajacego, to znajdzie sie metoda na obejscie tego przepisu.
    ba. wyprodukowanie 'obejscia' dla tego przepisu to myslisz tez za darmo
    bedzie? godzina pracy sejmu to grube pieniadze...
    do tego prawnicy, etc. tu chodzi od dawien dawna tylko i wylacznie o kase...

    a system koncesji i uprawnien dziala i ma sie dobrze chocby jesli chodzi o
    np. metadon, heroine czy alkohol, rowniez dla zastosowan przemyslowych .

    no ale [ot] sie zrobil. btw. tematu zarowek to slusznie zauwaza sie podobny
    trend - zarowki juz sa be, ale 'do zastosowan specjalnych' juz zaczynaja byc
    cacy. teraz troche wody uplynie zeby powstaly ogrzewane stolki dla
    wydajacych certyfikaty okreslajace ktore to zarowki sa 'specjalne' a ktore
    nie i tyle... a w miezdyczasie ci ktorzy maja lepszych (czyt. drozszych i
    lepiej 'poinformowanych') prawnikow sprzedadza swoj 'nielegalny' towar w
    majestacie prawa...