  • 11. Data: 2009-07-31 21:12:32
    Temat: Re: NIE BYLO WYPADKU :)
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    > Mozna kupic to za polowe ceny z allegro. Przesylka w tego co na tej
    > stronie pisza free.
    > http://www.dhgate.com/spy-camera-mini-dv-md80-pocket
    -camera-recorder/p-ff8080812013923601201dfdc3d71270.
    html

    A nawet jak sie lepiej poszuka to za 1/3 czyli ok 170zl.
    http://cgi.ebay.it/2MP-Mini-DV-Smallest-640-480-Digi
    tal-Video-Camera-MD80_W0QQitemZ220460329465QQcmdZVie
    wItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item335475a9f9&_tr
    ksid=p3286.m63.l1177

    A propo innych tego rodzaju sprzetow to jakis czas temu sie tym
    interesowalem i jedyna zaleta ACT2K jest wodoszczelnosc.
    Obrazek to ma tragiczny, podzialka jak w pierwszych komorkach, nic nie widac
    i cena z kosmosu. Probki sa na youtube.

    Fly one juz lepiej ale i tak przegrywa wielkoscia i karty do 2 GB.

    pozdro

  • 12. Data: 2009-07-31 22:18:01
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 31 Jul 2009 23:12:32 +0200, Tmek <g...@o...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    tal-Video-Camera-MD80_W0QQitemZ220460329465QQcmdZVie
    wItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item335475a9f9&_tr

    Hm, ten link mi się nie otwiera. Ale ogólnie to poguglałem i urządzenie
    wygląda interesująco.

    > A propo innych tego rodzaju sprzetow to jakis czas temu sie tym
    > interesowalem i jedyna zaleta ACT2K jest wodoszczelnosc.

    Nie, to nie jest jedyna zaleta, druga jest taka że zasilana jest dwoma AA.
    Jadę w 10-godzinną trasę? Biorę do kieszeni 6 naładowanych eneloopów i
    jestem
    ustawiony. :-)

    (Poza tym, jeżeli ktoś jeździ motocyklem w deszczu to wodoodporność
    to istotny argument na korzyść)

    > Obrazek to ma tragiczny, podzialka jak w pierwszych komorkach, nic nie
    > widac i cena z kosmosu.

    No, za te nowsze to owszem, ale 250 to w miarę tanio. Tachyon XC wychodzi
    drożej, przy aktualnym kursie dolara, plus opcji cła i VATu. A jakość
    obrazu to wszystkie kamery nakaskowe mają podobnie żałosną.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 13. Data: 2009-07-31 23:15:41
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Tu krocej http://tnij.org/dx8r

    > Nie, to nie jest jedyna zaleta, druga jest taka że zasilana jest
    > dwoma AA. Jadę w 10-godzinną trasę? Biorę do kieszeni 6 naładowanych
    > eneloopów i jestem
    > ustawiony. :-)

    Tak, to jest zaleta. O ile wczesniej bedziesz pamietac zeby wymienic za
    wczasu :>
    Z drugiej strony w tym md80 zawsze mozna pod wtyk miniusb podlaczyc
    zasilanie. Albo z baterii albo z zasialcza zapalniczkowego. Choc przyznam ze
    to juz dlubanina.

    > (Poza tym, jeżeli ktoś jeździ motocyklem w deszczu to wodoodporność
    > to istotny argument na korzyść)

    Czyba ze wlozy sie sprzet do kasku, jak robi gosc na filmie :)
    Zawsze tez sprzet wielkosci baterii 9v mozna wlozyc w pierwszy lepszy
    kondon. Zniesci sie.

    > No, za te nowsze to owszem, ale 250 to w miarę tanio. Tachyon XC
    > wychodzi drożej, przy aktualnym kursie dolara, plus opcji cła i VATu.
    > A jakość obrazu to wszystkie kamery nakaskowe mają podobnie żałosną.

    Sprzet o ktorym pisze ma o dziwo w porownaiu do tamych niezla jakosc, np
    http://www.metacafe.com/watch/2340568/camstick_pro_d
    emo/

    MD80 kupilem na ebay z hk za 160zl. O ile nie trafi po drodze na clo itd, a
    nawet i jesli, to i tak atrakcyjna oferta.

    pozdro
    Tmek

  • 14. Data: 2009-08-02 18:33:09
    Od: "DarkDaro" <d...@g...pl>

    > Tylko droga była, po co komu coś takiego jak można kupić sobie
    > na allegro ACT2K za 250 zł, włożyć dwa eneloopy, kartę SD 2 GB i
    > na postoju kasować filmik jeżeli nic ciekawego się nie zdarzyło?

    Moim zdaniem jedyne sensowne urzadzenie to :
    http://www.allegro.pl/item699410013_nowosc_rejestrat
    or_samochodowy_audio_wideo_gps.html
    Jeśli cena by spadła do akceptowalnej granicy to kupiłbym natychmiast. 100%
    bezobsługowy dedykowany do nagrywania w pojazdach.

    --

    DarkDaro
    Yamaha T-Max 500

  • 15. Data: 2009-08-02 18:59:31
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 02 Aug 2009 20:33:09 +0200, DarkDaro <d...@g...pl> wrote:

    > Moim zdaniem jedyne sensowne urzadzenie to :
    > http://www.allegro.pl/item699410013_nowosc_rejestrat
    or_samochodowy_audio_wideo_gps.html

    Dlaczego chcesz mieć rejestrowaną swoją prędkość przez całą podróż? W
    Polsce taki
    rejestrator prawie że gwarantuje że przy dowolnym wypadku będziesz mieć
    współwinę
    z uwagi na "niedostosowanie prędkości do warunków drogowych" ;-)

    > Je?li cena by spad?a do akceptowalnej granicy to kupi?bym natychmiast.

    No, a taka mała kamerka za 170 czy 250 zł to IMO już akceptowalna. Brak
    GPSu
    i rejestracji w pętli jakoś przeżyję.

    > 100% bezobs?ugowy dedykowany do nagrywania w pojazdach.

    Sensowne ma to, że nagrywa w pętli i ma przycisk do wybrania "minutę przed
    i minutę po
    zostaw i nie kasuj", plus robi to samo przy wypadku. IMO kamerka z czymś
    takim byłaby
    optymalna - ale GPS?

    A jak ktoś ma smartfona z GPSem to jest coś takiego co się nazywa Live
    Media GPS firmy
    Inca, jest za darmo do ściągnięcia i umożliwia streamowanie w real time
    feedu wideo
    plus pozycji GPS w Internet. No tylko to wymaga abonamentu z ryczałtem na
    transfer danych...

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 16. Data: 2009-08-02 19:07:40
    Od: "DarkDaro" <d...@g...pl>

> [...]
    > współwinę
    > z uwagi na "niedostosowanie prędkości do warunków drogowych" ;-)

    Racja. Wcale nie chcę tego GPSu ale to jedyny sprzęt, który jest zasilany
    12V i sam się załącza po włączeniu zapłonu. Liczę , że można wydłubać z tego
    urządzenia sam zapis video a poza tym ten rejestrator nie jest homologowanym
    urządzeniem pomiarowym, na podstawie którego można wlepic mandat czy też
    domniemywać sprawstwo wypadku. Oczywiście, że lepiej gdyby go nie było.

    --

    DarkDaro
    Yamaha T-Max pińcet

  • 17. Data: 2009-08-02 19:33:52
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 02 Aug 2009 21:07:40 +0200, DarkDaro <d...@g...pl> wrote:

    [...]
    > Racja. Wcale nie chce tego GPSu ale to jedyny sprzet, który jest zasilany
    > 12V i sam sie za??cza po w??czeniu zap?onu.

    Za to jakość video ma kiepawą. W sumie to takie coś:
    http://kgbcameras.co.uk/cameras/vehicle-safety-camer
    a.htm
    też ma kiepską jakość, nagrywa w pętli i może być zasilane
    z gniazdka samochodowego (lub 3 bateryjek AAA).

    Na dealextreme kosztuje 50 dolarów:

    Tylko na motocykl to trochę za duże żeby zamontować wewnątrz kasku i
    nie jest wodoodporne, żeby zamontować na zewnątrz.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 18. Data: 2009-08-02 19:36:05
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "DarkDaro" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Jeśli cena by spadła do akceptowalnej granicy to kupiłbym natychmiast.
    > 100% bezobsługowy dedykowany do nagrywania w pojazdach.

    10 klatek na sekunde? W rozdzielczosci VGA... nie ma ani slowa o uzytym
    kodeku, ale raczej jakosc bedzie podla (sprawdz filmiki z poprzednich kamer,
    gdzie bylo chyba 20 (albo 25) i 30 kl/s). IMO 25kl/s to jedyne akceptowalne
    minimum, zeby faktycznie bylo cokolwiek widac. Rozdzielka moze by
    wystarczyla, jesli nagranie byloby niezbyt mocno kompresowane.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 19. Data: 2009-08-02 20:20:58
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    DarkDaro wrote:

> [...]
    > można wlepic mandat czy też domniemywać sprawstwo wypadku.
    > Oczywiście, że lepiej gdyby go nie było.

    Jesli chcsz cos co samo dziala, nagrywa od momentu wlaczenia zaplonu, nie ma
    zabaw z zasilaniem, nagrywa w petli, jest bezobslugowe w zasadzie i ma tez
    niezla jakosc obrazu to jest cos takiego. Tylko musisz sobie obudowe
    wystrugac. Ale z uwagi na to ze wystarczy aby wychodzil jedynie kabel z
    zasilaniem 12v nie powinno byc to trudne.
    http://www.allegro.pl/item687906335_miniaturowy_reje
    strator_cyfrowy_kamera_kolor_cctv.html

    pozdro
    Tmek

  • 20. Data: 2009-08-02 20:23:13
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Ivam wrote:
> [...]
    > 25kl/s to jedyne akceptowalne minimum, zeby faktycznie bylo cokolwiek
    > widac. Rozdzielka moze by wystarczyla, jesli nagranie byloby niezbyt

    Tu jest mjpeg i pod wzgledem jakosci jest to najlepsze rozwiazanie bijace na
    glowe inne wynalazki.
    Minusem jest to ile to zajmuje, ale karty sa tanie teraz.

    pozdro
    Tmek