  • 1. Data: 2009-07-31 06:24:32
    Temat: ubezpieczenie oc rolnikow
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    Chcialbym zwrocic uwage na fakt zaistnienia od pewnego czasu
    obowiazkowego ubezpieczenia OC dla rolnikow. Jezeli podczas przejazdu
    przez wies wyskoczy Wam pod kola jakis zwierzyniec i tfu tfu
    zaliczycie szlifa, to procedura odbywa sie jak przy zdarzeniach z
    innymi uczestnikami ruchu - czyli bierzecie numer polisy i
    oswiadczenie od "wlasciciela" "sprawcy" i zglaszacie szkode
    ubezpieczycielowi - w 99% jest to PZU.

    scibor
    czarna perla CBF500

  • 2. Data: 2009-07-31 07:04:42
    Temat: Re: ubezpieczenie oc rolnikow
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    scibor1 wydusil z siebie te slowy:

> [...]
    > innymi uczestnikami ruchu - czyli bierzecie numer polisy i
    > oswiadczenie od "wlasciciela" "sprawcy" i zglaszacie szkode

    jedynym problemem moze byc to, ze jak kura zderzenia nie przezyje .. to moze
    byc problem z odpytaniem jej kim jest jej pan, nie wspominajac juz o tym, ze
    kura moze nie pamietac numeru polisy.

    ps. a tak powaznie - brzmi niezle, ale jesli po wyplacie takiego
    odszkodowania rolnik np. bedzie mial wyzsza skladke (jak w przypadku OC
    komunikacyjnego) ... to sie nie przyzna, ze to jego kura byla.
    A jak wiadomo bezpanskie (tzn dzikie) kury - polis nie maja.

    :(

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 3. Data: 2009-07-31 07:31:07
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > A jak wiadomo bezpanskie (tzn dzikie) kury - polis nie maja.

    Dzikie kury maja polise w zwiazku lowieckim :-)

    Jacek

  • 4. Data: 2009-07-31 09:33:55
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    On 31 Lip, 09:04, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:

> [...]
    > komunikacyjnego) ... to sie nie przyzna, ze to jego kura byla.
    > A jak wiadomo bezpanskie (tzn dzikie) kury - polis nie maja.

    No mister, kura nie ma duzego zasiegu wiec mozesz byc pewien, ze
    wlascicielem jest ten gospodarz ktory wydrze sie na Ciebie ze mu pod
    domem zabiles zwierzaka bo jechales czysta na gumie;) Jak nie mozesz
    ustalic wlasciciela to wzywasz policje i ona to robi za Ciebie, a w
    malych wioskach policjanty dzialaja duzo bardziej skutecznie niz w
    duzych formatu DC:] W skrajnym przypadku jesli wlasciciel sie nie
    znajdzie ubite zwierze w ramach odszkodowania zabierasz i robisz sobie
    rosol;)
    Jak jest ze wzrostem skladki po wyplacie odszkodowania nie wiem. Ale
    jesli wzrosnie to relatywnie niewiele, bo skladka podstawowa za OC to
    jest ok 200zl/rok za gospodarstwo ca 35ha.
    Nie bede sie wymadrzal, po prostu chcialem zwrocic uwage ze jest cos
    takiego.

    scibor
    czarna perla CBF500

  • 5. Data: 2009-08-03 07:22:39
    Od: WITO <w...@g...com>

    On 31 Lip, 08:24, scibor1 <s...@e...pl> wrote:
    > Chcialbym zwrocic uwage na fakt zaistnienia od pewnego czasu
    > obowiazkowego ubezpieczenia OC dla rolnikow. Jezeli podczas przejazdu

    > scibor
    > czarna perla CBF500

    Witam, na początek się przywitam, bom tu nowy. Od 1.09 robię kurs kat.
    A, a potem coś tam zakupię, co by się podszkolić.I nie będzie to
    raczej Suzuki GSR600A, które polecił pan sprzedawca na pytanie o moto
    dla nowicjusza. Wracając do tematu, to takie ubezpieczenie
    (obowiązkowe rolników) funkcjonuje od b. dawna i wszystko dalej jest
    dokładnie tak jak pisał kolega scibor. Z małym "ale". Wypłata z OC
    jest w przypadku udowodnienia winy sprawcy zdarzenia - mowa oczywiście
    o farmerze a nie jego drobiu. Jadąc, jak pisał przedpiszca, czysta na
    gumie policja (lub ubezpieczyciel) może orzec współsprawstwo. Wtedy w
    zależności od procentowego przyczynienia się do szkody otrzymuje się
    odszkodowanie odpowiednio pomniejszone lub dopłaca się (z polisy) OC
    gdyby okazalo się, że wina bikera jest większa niż 50%. Praktyka jest
    taka, że rolnik powinien swoje stado trzymać z dala od ulicy, więc
    jego przyczynienie się do szkody jest z reguły większe.. A głównym
    ubezpieczycielem zarówno moto jak i rolników jest jedna firma, więc
    jej ryba komu zapłaci.

    pozdarwiam,
    WITO

  • 6. Data: 2009-08-03 07:27:23
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "WITO"
    >Jadąc, jak pisał przedpiszca, czysta na
    >gumie policja (lub ubezpieczyciel) może orzec współsprawstwo.

    Ubezpieczyciel nie jest od orzekania.
    Poza tym, nie widziałem jeszcze policji (lub ubezpieczyciela) jadących
    czysta na gumie. A nawet, jeśli by jeździli w taki sposób, ciężko by im
    było wtedy orzekać cokolwiek. Raczej powinni być skupieni na
    kontrolowaniu pojazdu.
    (tak, przypierniczam się do niewłaściwego użycia imiesłowu).

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Microsoft Office 2000: Zapominasz o słowach
    `b K...@e...eu.org d' "tego nie da się zrobić"

  • 7. Data: 2009-08-03 07:44:28
    Od: WITO <w...@g...com>

    On 3 Sie, 09:27, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
> [...]
    >
    > Ubezpieczyciel nie jest od orzekania.

    > d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Microsoft Office 2000: Zapominasz o słowach

    W praktyce często ubezpieczyciel "orzeka", często gęsto nawet inaczej
    niż policja. Policji nie zależy na b. szczegółowej analizie wypadku -
    najłatwiej im stwierdzić nadmierną prędkość lub niedopilnowanie
    trzódki. A ubezpieczyciel, który płaci, chce rozeznać sprawę b.
    dokładnie. Nie chcę rozwijać wątku, bo NTG. Z prawnego punktu widzenia
    to sąd orzeka o winie. W praktyce, powtórzę, jeśli w grę wchodzi
    wypłata odszkodowania ubezpieczyciel b. dokładnie bada okoliczności
    szkody.

    pzdr
    WITO

  • 8. Data: 2009-08-03 07:46:56
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >najłatwiej im stwierdzić nadmierną prędkość lub niedopilnowanie
    >trzódki. A ubezpieczyciel, który płaci, chce rozeznać sprawę b.

    Nie. Ubezpieczyciel chce rozeznać sprawę tak, żeby jak najmniej płacić.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ 007 of Borg: From Borg with Love
    \ K...@e...eu.org /

  • 9. Data: 2009-08-03 07:49:39
    Od: WITO <w...@g...com>

    On 3 Sie, 09:46, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
> [...]
    >
    > --
    > /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ 007 of Borg: From Borg with Love

    Toż to właśnie napisałem. BTW - dlaczego ma płacić "jak najwięcej",
    żeby później składki podnieść? Nie będę kontynuował wątku ubezpieczeń,
    przyznam się, że pracuję dla jednego z nich - żeby nie było, że
    ten...marketing szeptany, czy cóś.

    pzdr
    WITO

  • 10. Data: 2009-08-03 08:21:28
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    On 3 Sie, 09:22, WITO <w...@g...com> wrote:

    > Wracając do tematu, to takie ubezpieczenie
    > (obowiązkowe rolników) funkcjonuje od b. dawna i wszystko dalej jest
    > dokładnie tak jak pisał kolega scibor.

    oc rolnikow funkcjonuje od bardzo dawna
    obowiazkowe jest bodajze od 2 lat
    chyba ze zyjemy w roznych krajach - BTW moj punkt widzenia to punkt
    widzenia rolnika, ubezpieczyciel moze miec inny,
    ale to nie na temat

    scibor
    czarna perla CBF500