-
81. Data: 2022-02-17 15:52:00
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 17 Feb 2022 14:13:54 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 17-02-2022 o 12:30, J.F pisze:
>> On Tue, 15 Feb 2022 18:42:48 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 15-02-2022 o 16:54, J.F pisze:
>>>> On Tue, 15 Feb 2022 16:05:14 +0100, Cavallino wrote:
>>>>> W dniu 15-02-2022 o 15:23, J.F pisze:
>>>>>> On Tue, 15 Feb 2022 14:26:02 +0100, Cavallino wrote:
>>>>>>>>>>> Prąd z węgla użyty do naładowania baterii jest tym samym prądem z węgla,
>>>>>>>>>>> co prąd z węgla użyty do produkcji paliwa.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ale nie produkujesz paliwa z pradu.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Z ropy.
>>>>>>>>> I zużywasz przy tym procesie mniej więcej tyle prądu, co bev do już do
>>>>>>>>> jazdy....
>>>>>>>>
>>>>>>>> Na pewno nie. Kiepsko by sie oplacalo.
>>>>>>>
>>>>>>> Sprawdź sobie sam.....
>>>>>>> Szacunki mówią o 7-10 kWh na 1 litr.....
>>>>>>>
>>>>>>> Elektryk przejedzie na tym 30-50 km......
>>>>>>
>>>>>> Cos takiego?
>>>>>
>>>>> Niekoniecznie.
>>>>> Postaraj się, to znajdzie zupełnie inne wartości.
>>>>
>>>> A te zle?
>>>
>>> Jeśli różni się kilkadziesiąt razy od innych źródeł, to źle.
>>> Zresztą czort wie co sobie tam pomierzyli.
>>
>> No to zajrzyj w jakis raport Orlenu i przelicz sobie liczby.
>
> Nie muszę - podałem Ci wyliczenia, 7-10 kWh/litr.
> A niechby była nawet i połowa tego.
>
> Tobie się nie podobają, to sam sobie szukaj i licz.
No przeciez znalazlem. Wg DOE "sprawnosc" procesu rafinacji
to ~90%. Litr benzyny to ~0.77kg, i energii spalania dostarcza
~30MJ, czyli ok 9kWh. A 10% z tego to 0.9kWh.
W dodatku jest to glownie cieplo, a nie prad.
J.
-
82. Data: 2022-02-17 15:52:09
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 17.02.2022 o 12:01, J.F pisze:
> Niewiele. W Polsce nie ma warunków.
> Ale Norwegia to prawie cały.
Więc Norwegii czy innej Islandii w to nie mieszajmy.
-
83. Data: 2022-02-17 16:10:19
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 17.02.2022 o 15:52, J.F pisze:
> No przeciez znalazlem. Wg DOE "sprawnosc" procesu rafinacji
> to ~90%. Litr benzyny to ~0.77kg, i energii spalania dostarcza
> ~30MJ, czyli ok 9kWh. A 10% z tego to 0.9kWh.
> W dodatku jest to glownie cieplo, a nie prad.
Jesteś hejter.
-
84. Data: 2022-02-17 16:52:44
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-02-2022 o 15:47, nadir pisze:
> W dniu 16.02.2022 o 23:15, Cavallino pisze:
>
>> W sensie, ze chcesz się licytować na temat ogromnej ekologiczności
>> ogrzewania olejem opałowym czy gazem, w stosunku do węgla?
>> No to sorry, ja nie będę - różnica, zwłaszcza w pierwszym przypadku
>> jest niewielka.
>
>> Nie - dla wszystkich.
>> Skoro węgiel jest be bo brudny, to opału dotyczy dokładnie to samo.
>> Gazu nieco mniej, ale nadal to syf.
>
> Zaraz, zaraz, jak samochód elektryczny jeździ na prąd z węgla, to jest
> ekologia,
Ale to hejter ev chciał udowodnić że ev nie jest ekologiczny bo jeździ
na prąd pochodzący (częściowo) z węgla.
Tylko mu nie wyszło, jako że okazało się, że ice potrzebuje tyle samo
brudnej energii, żeby w ogóle ZATNKOWAĆ paliwo.
A potem trzeba jeszcze to paliwo spalić, żeby pojechał, czyli podwoić
ilość wydzielanego syfu.
I do tego dzieje się to w miejscu najgorszym z możliwych - prostu w
nasze nosy.
>> Z syfu - dokładnie takiego samego jak przy wydobyciu ropy i gazu.
> > To w końcu prąd i samochód elektryczny są ekologiczne, czy nie?
W porównaniu do ice - oczywiście że tak.
>> Ale to nie mój problem - możesz sobie dalej hejtować.
>
> Jaki qrwa hejt?
Taki Twój standardowy.
>Każdy rodzaj paliwa wymaga narzutów energetycznych na
> jego; wydobycie, transport, przetworzenie, ewentualnie utylizację
> odpadów.
Ano.
Ale czy jesteś pewien, że prąd generuje ten narzut w ilości 10 razy
większej?
Czyli 10 kWh energii na 1 wyprodukowaną kWh?
Bo jeśli tak jest, to cofam tezę.
-
85. Data: 2022-02-17 16:53:42
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-02-2022 o 15:52, J.F pisze:
> On Thu, 17 Feb 2022 14:13:54 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 17-02-2022 o 12:30, J.F pisze:
>>> On Tue, 15 Feb 2022 18:42:48 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 15-02-2022 o 16:54, J.F pisze:
>>>>> On Tue, 15 Feb 2022 16:05:14 +0100, Cavallino wrote:
>>>>>> W dniu 15-02-2022 o 15:23, J.F pisze:
>>>>>>> On Tue, 15 Feb 2022 14:26:02 +0100, Cavallino wrote:
>>>>>>>>>>>> Prąd z węgla użyty do naładowania baterii jest tym samym prądem z węgla,
>>>>>>>>>>>> co prąd z węgla użyty do produkcji paliwa.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Ale nie produkujesz paliwa z pradu.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Z ropy.
>>>>>>>>>> I zużywasz przy tym procesie mniej więcej tyle prądu, co bev do już do
>>>>>>>>>> jazdy....
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Na pewno nie. Kiepsko by sie oplacalo.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Sprawdź sobie sam.....
>>>>>>>> Szacunki mówią o 7-10 kWh na 1 litr.....
>>>>>>>>
>>>>>>>> Elektryk przejedzie na tym 30-50 km......
>>>>>>>
>>>>>>> Cos takiego?
>>>>>>
>>>>>> Niekoniecznie.
>>>>>> Postaraj się, to znajdzie zupełnie inne wartości.
>>>>>
>>>>> A te zle?
>>>>
>>>> Jeśli różni się kilkadziesiąt razy od innych źródeł, to źle.
>>>> Zresztą czort wie co sobie tam pomierzyli.
>>>
>>> No to zajrzyj w jakis raport Orlenu i przelicz sobie liczby.
>>
>> Nie muszę - podałem Ci wyliczenia, 7-10 kWh/litr.
>> A niechby była nawet i połowa tego.
>>
>> Tobie się nie podobają, to sam sobie szukaj i licz.
>
> No przeciez znalazlem.
Coś tam.
I jak Ci się podoba i Ci wystarczy, to się ciesz i nie marudź.
-
86. Data: 2022-02-17 16:54:10
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-02-2022 o 16:10, nadir pisze:
> W dniu 17.02.2022 o 15:52, J.F pisze:
> Jesteś hejter.
Od zawsze.
Tak samo jak Ty, K i Wam podobni.
-
87. Data: 2022-02-17 16:55:22
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-02-2022 o 15:52, nadir pisze:
> W dniu 17.02.2022 o 12:01, J.F pisze:
>
>> Niewiele. W Polsce nie ma warunków.
>> Ale Norwegia to prawie cały.
>
> Więc Norwegii czy innej Islandii w to nie mieszajmy.
Nawet u nas udział zielonej energii w miksie to kilkanaście procent.
Ostatnio więcej, bo mocno wieje.
Bywa, że 50%. ;-)
Przy produkcji i spalaniu paliwa - 0%.
-
88. Data: 2022-02-17 17:05:37
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 17 Feb 2022 16:55:22 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 17-02-2022 o 15:52, nadir pisze:
>> W dniu 17.02.2022 o 12:01, J.F pisze:
>>
>>> Niewiele. W Polsce nie ma warunków.
>>> Ale Norwegia to prawie cały.
>>
>> Więc Norwegii czy innej Islandii w to nie mieszajmy.
>
> Nawet u nas udział zielonej energii w miksie to kilkanaście procent.
> Ostatnio więcej, bo mocno wieje.
> Bywa, że 50%. ;-)
Watpie chyba ze w nocy.
Moze jakby nie zablokowali budowy wiatrakow ...
> Przy produkcji i spalaniu paliwa - 0%.
Zaraz ... skoro twierdzisz, ze tak duzo pradu trzeba do produkcji
paliw, to powinien byc udzial jak w miksie - kilkanascie % paliw
powstalo przy uzyciu zielonej energii :-)
J.
-
89. Data: 2022-02-17 17:10:09
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 17 Feb 2022 16:52:44 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 17-02-2022 o 15:47, nadir pisze:
>> W dniu 16.02.2022 o 23:15, Cavallino pisze:
>>> W sensie, ze chcesz się licytować na temat ogromnej ekologiczności
>>> ogrzewania olejem opałowym czy gazem, w stosunku do węgla?
>>> No to sorry, ja nie będę - różnica, zwłaszcza w pierwszym przypadku
>>> jest niewielka.
>>
>>> Nie - dla wszystkich.
>>> Skoro węgiel jest be bo brudny, to opału dotyczy dokładnie to samo.
>>> Gazu nieco mniej, ale nadal to syf.
>>
>> Zaraz, zaraz, jak samochód elektryczny jeździ na prąd z węgla, to jest
>> ekologia,
>
> Ale to hejter ev chciał udowodnić że ev nie jest ekologiczny bo jeździ
> na prąd pochodzący (częściowo) z węgla.
U nas w kraju to głownie na prad z wegla.
> Tylko mu nie wyszło, jako że okazało się, że ice potrzebuje tyle samo
> brudnej energii, żeby w ogóle ZATNKOWAĆ paliwo.
Ale to jest tylko twoje zdanie.
No i nie uwzgledniasz ile energii zuzywa kopalnia wegla ..
> A potem trzeba jeszcze to paliwo spalić, żeby pojechał, czyli podwoić
> ilość wydzielanego syfu.
> I do tego dzieje się to w miejscu najgorszym z możliwych - prostu w
> nasze nosy.
Ale spaliny coraz czystsze.
>>Każdy rodzaj paliwa wymaga narzutów energetycznych na
>> jego; wydobycie, transport, przetworzenie, ewentualnie utylizację
>> odpadów.
>
> Ano.
> Ale czy jesteś pewien, że prąd generuje ten narzut w ilości 10 razy
> większej?
> Czyli 10 kWh energii na 1 wyprodukowaną kWh?
>
> Bo jeśli tak jest, to cofam tezę.
Ale czy jestes pewien, ze taki jest narzut w benzynie/ON ?
J.
-
90. Data: 2022-02-17 17:15:09
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-02-2022 o 17:05, J.F pisze:
> On Thu, 17 Feb 2022 16:55:22 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 17-02-2022 o 15:52, nadir pisze:
>>> W dniu 17.02.2022 o 12:01, J.F pisze:
>>>
>>>> Niewiele. W Polsce nie ma warunków.
>>>> Ale Norwegia to prawie cały.
>>>
>>> Więc Norwegii czy innej Islandii w to nie mieszajmy.
>>
>> Nawet u nas udział zielonej energii w miksie to kilkanaście procent.
>> Ostatnio więcej, bo mocno wieje.
>> Bywa, że 50%. ;-)
>
> Watpie chyba ze w nocy.
Wtedy kiedy mocno wieje.
>
> Moze jakby nie zablokowali budowy wiatrakow ...
>
>> Przy produkcji i spalaniu paliwa - 0%.
>
> Zaraz ... skoro twierdzisz, ze tak duzo pradu trzeba do produkcji
> paliw, to powinien byc udzial jak w miksie - kilkanascie % paliw
> powstalo przy uzyciu zielonej energii :-)
Ale przecież sami mówiliście, że oni pędzą się wyłącznie opałem i gazem?
Musicie się zdecydować na jedną wersję i się jej trzymać.
No i nawet jeśli - to byłoby tylko kilka procent, bo połowa emisji
powstanie po spaleniu paliwa, bez tego ice nie pojedzie....