eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;) › Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Sat, 12 Feb 2022 21:17:46 +0100

    Sat, 12 Feb 2022 08:39:32 +0100, Marcin N

    > Nie bardzo znam te hybrydy plug in. Pojęcia nie miałem, że mają jakieś
    > tryby przełączane ręcznie. Wg mnie powinno w ogóle nie być trybu
    > "charge". Przecież w tych plug-inach ma chodzić o to, żeby dużą baterię
    > ładować z gniazdka a silnikiem to co najwyżej na 3 km - jak w zwykłych
    > HEV'ach.

    W PHEVach (Outlander) jest mała bateria, raptem 12kWh,
    wystarcza w grubych porywach na 50km. Tryb CHARGE ma
    jak najbardziej uzasadnienie jeśli ktoś wyjeżdża
    z miasta zjeżdżając w tym czasie cały prąd naładowany
    z gniazdka i jedzie trasą do drugiego miasta. W trasie
    może doładować baterię by w drugim mieście jechać znowu
    na prądzie i nie smrodzić ludziom prosto w nos. Jak mam
    dłuższą trasę to tak właśnie robię, siłą rzeczy jak tylko
    mogę to korzystam z tego trybu, czyli się przydaje jak
    najbardziej powinien być.

    Jak wszystkiego, tak i z tego trybu, trzeba korzystać
    z głową -- a nie jak pismaki, vide taki zachar, co włączą
    tryb CHARGE na postoju i się dziwią że spalanie wychodzi
    15L/100km. No a ile ma wychodzić skoro silnik się wtedy
    kręci na 3000-4400 obrotów/min.? I żeby było ciekawiej
    to jeszcze nie wyjadą tego co naładowali, a przecież
    średnia zużycia paliwa wtedy by spadła.

    --
    Pozdor
    Myjk