-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.93.186.154.108
!not-for-mail
From: K <n...@e...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Date: Fri, 11 Feb 2022 09:27:29 +0000
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <su5a62$8n7$1$horizn@news.chmurka.net>
References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net> <1jkh4okljsety$.dlg@myjk.org>
NNTP-Posting-Host: 93.186.154.108
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 11 Feb 2022 09:27:30 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="horizn";
posting-host="93.186.154.108"; logging-data="8935";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.5.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <1jkh4okljsety$.dlg@myjk.org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701428
[ ukryj nagłówki ]On 10/02/2022 18:40, Myjk wrote:
> Thu, 10 Feb 2022 18:13:36 +0000, K
>
>> Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
>
> Ciesz się ciesz...
>
Ja sie nie ciesze bo nie ma z czego. Tylko jest to kolejny dowod na to,
ze hybrydy taki sam walek jak blue diesel od VW.
>> W najlepszym z uzyskanych wyników (start i zdecydowana większość trasy
>> na prądzie) BMW X5 uzyskało rezultat 42,3 grama CO/km, czyli o 1/4
>> większy od deklarowanego. Gdy jednak próbę powtórzono w trybie ładowania
>> baterii (silnik spalinowy oprócz napędzania auta doładowuje wówczas
>> akumulatory), wynik wyniósł już 384,6 grama CO2/km! Odpowiada to zużyciu
>> paliwa na poziomie 16,5 l/100 km. Sęk w tym, że według procedury
>> testowej WLPT, BMW X5 45e emitować ma średnio 32 gramów CO2/km, co
>> odpowiada spalaniu na poziomie... 1,38 l/100 km!"
>
> To jest ten sam błąd co Zachar i inne dzbany motorozyzacyjne popełniały,
> włączając tryb CHARGE na postoju, albo w najlepszym wypadku jadąc ze
> średnią prędkością 40/h i im takie brednie wychodziły. Co więcej, nawet nie
> wyjeździli tego co naładowali do baterii, idioci, i taki wynik
> przedstawiali z "testu" spalania.
>
> Tymczasem aby tryb CHARGE miał ręce i nogi, trzeba go stosować >70/h, czyli
> w trasie, tj. przed wjazdem do miasta, kiedy to ICE się może zapiąć
> bezpośrednio pod koła i nadwyżką mocy z najwyższą sprawnością ładować
> baterię. Nie wiem jakim idiotą trzeba być aby w mieście, niektórzy to
> jeszcze na światłach, ładować baterie.
>
> Ja tym sposobem (używając trybu CHARGE lub lepiej SAVE jak jest jazda z
> częstym hamowaniem) nie mam nigdy spalania większego niż 7L/100 z całej
> trasy, zwykły ICE ma wtedy 10-11.
>
I tu jest pies pogrzebany. Jesli hybrydy na to pozwalaja to sobie
wlasnie tym kopia grob. Innymi slowy sa gorsze od dowolnego diesla euro6
>> W opinii ekologów hybrydy plug-in stanowią obecnie furtkę dla
>> producentów, którzy za wszelką cenę (z uwagi na popyt - przyp. red.)
>> starają się utrzymać w ofercie klasyczne auta spalinowe. Dzięki obecnemu
>> protokółowi WLTP, który dopuszcza duży udział jazdy elektrycznej, w
>> przyjętych normach mieszczą się nawet reprezentacyjne suvy. Auta, które
>> - chociażby ze względu na masę wynikającą z konieczności wożenia ze sobą
>> ciężkich baterii trakcyjnych - w rzeczywistości potrafią zużywać więcej
>> paliwa niż konkurencyjne modele z klasycznym układem napędowym.
>
> To jest wierutne kłamstwo wyssane z brudnego palucha jakiegoś pismaka. Mój
> PHEV (akurat "mierzony" Outlander) pali 7-8L w miejskim trybie HEV (start z
> pustą baterią) vs 10-11L wersja spalinowa (z tym samym silnikiem co u
> mnie). Masa nie ma znaczenia w mieście, zresztą poza miastem PHEV do 120/h
> też pali mniej niż ICE.
>
A moj diesel produkuje czyste powietrze ze spalin ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 11.02.22 20:57 Myjk
- 12.02.22 08:39 Marcin N
- 12.02.22 08:41 Marcin N
- 12.02.22 12:23 JDX
- 12.02.22 18:35 Cavallino
- 12.02.22 21:17 Myjk
- 12.02.22 21:21 Myjk
- 12.02.22 22:44 Shrek
- 13.02.22 00:38 ii
- 13.02.22 15:51 _Master_
- 13.02.22 17:41 Marcin N
- 13.02.22 19:04 _Master_
- 13.02.22 19:40 Marcin N
- 13.02.22 20:33 _Master_
- 13.02.22 20:54 Marcin N
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo