  • 101. Data: 2009-02-02 22:05:19
    Temat: Re: Monitory CRT.
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Niby jak mam sobie obejrzeć obraz stereo?
    > LCD się nie nadaje.

    Nie wiem. Nie znam się na stereo(skopii).

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 102. Data: 2009-02-02 22:54:53
    Od: Sylwester Zarębski <k...@s...irc.pl>

    Dnia Mon, 02 Feb 2009 12:25:17 +0100, dominik napisał(a):

    > Przy LCD nigdy nie było problemu szkodliwości, promieniowania, migotania.

    Jestem bardzo przeciw. Migotanie świetlówek do częstotliwości wielu kHz
    jest odbierane przez mózg i wiele osób przez to nie może/mogło pracować
    przy LCD (oraz przy np. żarówkach energooszczędnych). Dopiero ostatnie
    generacje LCD z migotaniem rzędu dziesiątek kHz zmniejszają dokuczliwość
    problemu. Problem generalnie znany.

    Niektórzy również narzekają na bóle z powodu nadmiernej wyrazistości
    plamki niektórych paneli LCD. Również fakt znany.

    W związku z powyższym prosiłbym o niewrzucanie wszystkiego do jednego
    worka z napisem "nie było problemu". To, że Ty nie masz, albo problem
    jest rzadki, nie znaczy, że nie istnieje.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 103. Data: 2009-02-02 23:24:04
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    Janko Muzykant pisze:
    (...)
    > Ledy tanieją dość szybko - tak przy okazji, w końcu znalazłem ledy
    > mające fajną charakterystykę, zbliżoną do halogenów. Na światło foto to
    > za słabe, do punktowego oświetlenia do pracy super. (...)

    Coś ze stajni CREE (XE-R bin Q5)?

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 104. Data: 2009-02-03 03:36:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomasz Jakubowski pisze:

    > Coś ze stajni CREE (XE-R bin Q5)?

    Niestety, nie znam parametrów - kupiłem ''gołe''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 105. Data: 2009-02-03 03:37:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > A co ma wspólnego Pana produkcja z standardami w eterze?

    ''To tak samo jakby wychwalał Pan silniki na paliwo, którego nie ma.''
    O eterze nie było mowy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /...tylko jest taka jedna, trochę wstydliwa sprawa - jestem z Krakowa.../

  • 106. Data: 2009-02-03 03:42:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sylwester Zarębski pisze:

    > Jestem bardzo przeciw. Migotanie świetlówek do częstotliwości wielu kHz
    > jest odbierane przez mózg

    ...i żaden miernik :)

    Nie ma czegoś takiego jak miganie świetlówek przy wielu kHz :)

    > Niektórzy również narzekają na bóle z powodu nadmiernej wyrazistości
    > plamki niektórych paneli LCD. Również fakt znany.

    Polecam jakąś matową szybkę :)

    No cóż, przypadki, gdy od zbyt dobrze wydrukowanej książki boli głowa
    istnieją, ale są... specyficzne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /boję się wejść do toalety albowiem wydaje mi się, że siedzi tam
    terrorysta.../

  • 107. Data: 2009-02-03 11:29:26
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Janko Muzykant pisze:
    > O eterze nie było mowy.

    Było, w chwili kiedy wspomniał Pan o HD, a to jest cecha sygnału
    związana z TV.

  • 108. Data: 2009-02-03 11:43:59
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Sylwester Zarębski pisze:
> [...]
    > przy LCD (oraz przy np. żarówkach energooszczędnych). Dopiero ostatnie
    > generacje LCD z migotaniem rzędu dziesiątek kHz zmniejszają dokuczliwość

    Problem znany i podobny w swej naturze do wielu innych mających podłoże
    bardziej psychologiczne a nie fizjologiczne. Gdyby istniał problem
    wrażliwości na migotanie lamp CFL, ludzie na to uczuleni cierpieliby w
    każdym miejscu użyteczności publicznej i urzędzie. Jak powszechnie
    wiadomo takie miejsca są oświetlane świetlówkami w tradycyjnym układzie
    dławikowym, co daje migotanie o niższej częstotliwości niż z własnym
    zasilaniem przetwornicą i stabilizatorami elektronicznymi.

    Możliwe, że problem samoistnie powstał, w wyniku powszechności na rynku
    tandetnych monitorów, z takiż samymi układami regulacji, które przy
    próbie zmniejszenia potężnej jasności, zaczynają migotać w zakresie
    odczuwalnym przez przeciętnego użytkownika.

    Istnieje też prawdziwe uczulenie na światło świetlówek, ale z tego co mi
    wiadomo, cierpią na to ułamki promila populacji.

    > Niektórzy również narzekają na bóle z powodu nadmiernej wyrazistości
    > plamki niektórych paneli LCD. Również fakt znany.

    Co zatem z wszystkimi innymi obrazami złożonymi z wyraźnych punktów? Np
    ilustracje wydrukowane rastrem? Co z telewizorami LCD, które
    zdecydowanej większości się podobają?

    > W związku z powyższym prosiłbym o niewrzucanie wszystkiego do jednego
    > worka z napisem "nie było problemu". To, że Ty nie masz, albo problem
    > jest rzadki, nie znaczy, że nie istnieje.

    LCD ma wady, to jasne, ale wymienione przez Pana są pomijalne.

  • 109. Data: 2009-02-03 19:40:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > Było, w chwili kiedy wspomniał Pan o HD, a to jest cecha sygnału
    > związana z TV.

    HD jest związane z rozdzielczością. Tak samo można traktować tę sygnałem
    tv jak i płytą br czy divixem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ludzie dzielą się na ludzi i... innych ludzi/

  • 110. Data: 2009-02-03 19:52:00
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Janko Muzykant pisze:
    > HD jest związane z rozdzielczością. Tak samo można traktować tę sygnałem
    > tv jak i płytą br czy divixem.

    Naciąga Pan nieco fakty. Sygnał HD jest obrazem o rozdzielczości
    zdefiniowanej standardem HDTV, ale obraz o rozdzielczości HDTV nie musi
    być sygnałem HD.

    Źródło Wikipedia: HDTV (ang. High Definition TV) - telewizja wysokiej
    rozdzielczości. Jest ogólnym określeniem *sygnału telewizyjnego* o
    rozdzielczości większej niż standardowa (PAL lub NTSC).