  • 11. Data: 2009-10-26 11:25:13
    Temat: Re: Monitor NEC P221W S-PVA - czy to dobry wybór?
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Można poprosić o objaśnienie, jakie oprogramowanie byłoby potrzebne do
    > skorzystania ze "zdolności" do sprzętowej kalibracji takiego monitora?
    > Albo inaczej - czy to co "dodają" do kalibratorów w rodzaju ColorMunky
    > umie załadować LUT w monitorze, czy nie (generuje tylko profil dla
    > systemu)?
    > BTW: czy "ładowanie LUT" jest jakoś standardowo rozwiązywane, jednakowo
    > u wszystkich producentów?

    tez mnie ten problem interesuje. Wiem, ze moj kalibrator EyeOne po
    przestawieniu jakieś opcji w sofcie ma cos z LUTami i generuje profil
    ktory w ogolnym rozrachunku jest objetosciowo zdecydowanie
    wiekszy niz profil standardowy dla Windowsa. Nie wiem co sie z
    tym potem robi. Mam monitor CRT w tej chwili i zastanawiam sie czy
    gdybym mial monitor z opcja kalibracji sprzetowej LUT bylbym
    w stanie z tego skorzystac... Ma ktos jakies doswiaczenie w tym
    zakresie ?

    Roger

  • 12. Data: 2009-10-26 11:31:27
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-26 10:31:10 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Można poprosić o objaśnienie, jakie oprogramowanie byłoby potrzebne do
    > skorzystania ze "zdolności" do sprzętowej kalibracji takiego monitora?

    Dedykowane do danego monitora, najczęściej od jego (monitora)
    producenta. Kojarzę jeszcze jeden, dość u nas niepopularny program do
    profilowania, który ponoć dogaduje się z hardwarem niektórych
    monitorów, ale nazwa mi uleciała.

    > Albo inaczej - czy to co "dodają" do kalibratorów w rodzaju ColorMunky
    > umie załadować LUT w monitorze, czy nie (generuje tylko profil dla
    > systemu)?

    Nie.

    > BTW: czy "ładowanie LUT" jest jakoś standardowo rozwiązywane, jednakowo
    > u wszystkich producentów?

    Nooo. Po USB.

    de Fresz

  • 13. Data: 2009-10-26 12:11:35
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał:

    >[...]
    >
    > Nooo. Po USB.
    >[...]

    Nie koniecznie. EIZO chyba faktycznie ładuje po USB. W przypadku NEC-a
    komunikacja jest prowadzona przez kabel wizyjny - zarówno w przypadku kabla
    VGA jak i DVI.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2009-10-26 12:19:10
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-26 13:11:35 +0100, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > Nie koniecznie. EIZO chyba faktycznie ładuje po USB. W przypadku NEC-a
    > komunikacja jest prowadzona przez kabel wizyjny - zarówno w przypadku
    > kabla VGA jak i DVI.

    Oj, chyba nie. Wszystkie monitory z hardwarową kalibracją, z którymi
    miałem do czynienia, wymagały dodatkowej komunikacji - czy to wiekowe
    Radiusy PressView, Barco, Sony Artisian, LaCie, czy wreszcie Eizo i
    Quato. No dobra, z Necami nie miałem do czynienia, ale cieżko mi sobie
    wyobrazić, jak to program kalibrujący miałby wysyłać sygnał poprzez
    kartę graficzną, a już zwłaszcza przy podwójnym przetwarzaniu
    cyfra-analog i analog-cyfra.

    de Fresz

  • 15. Data: 2009-10-26 13:25:59
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Można poprosić o objaśnienie, jakie oprogramowanie byłoby potrzebne do
    > skorzystania ze "zdolności" do sprzętowej kalibracji takiego monitora?

    NEC Spectraview II, dostępny w US. Koszt 100USD.

    > Albo inaczej - czy to co "dodają" do kalibratorów w rodzaju ColorMunky
    > umie załadować LUT w monitorze

    Nie umie.

    > BTW: czy "ładowanie LUT" jest jakoś standardowo rozwiązywane, jednakowo
    > u wszystkich producentów?

    Każdy ma swoje rozwiązanie.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 16. Data: 2009-10-26 13:27:48
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Roger from Cracow pisze:
> [...]
    > gdybym mial monitor z opcja kalibracji sprzetowej LUT bylbym
    > w stanie z tego skorzystac... Ma ktos jakies doswiaczenie w tym

    Profil jest większy bo zawiera macierz przekształceń dla korekcji TRC
    karty graficznej. Owa korekcja jest ładowana specjalnym programem,
    uruchamianym ze startem systemu do LUT karty.

  • 17. Data: 2009-10-26 13:29:30
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    de Fresz pisze:
> [...]
    > producenta. Kojarzę jeszcze jeden, dość u nas niepopularny program do
    > profilowania, który ponoć dogaduje się z hardwarem niektórych monitorów,

    Zapewne ma Pan na mysli basICColor Display 4, ale niestety nie gada z
    Necami. Producent o to zadbał.

    > Nooo. Po USB.

    A gucio ;P, NEC śle dane po sygnałowym.

  • 18. Data: 2009-10-26 13:31:21
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    de Fresz pisze:
    > ale cieżko mi sobie
    > wyobrazić, jak to program kalibrujący miałby wysyłać sygnał poprzez
    > kartę graficzną, a już zwłaszcza przy podwójnym przetwarzaniu
    > cyfra-analog i analog-cyfra.

    Taki trick nazywa się DDC/CI i wykorzystywany jest od zarania dziejów do
    odczytania obsługiwanych trybów graficznych z monitora, a czasem i nazwy.

  • 19. Data: 2009-10-26 13:35:59
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Tom01 pisze:
    > Zapewne ma Pan na mysli basICColor Display 4, ale niestety nie gada z
    > Necami. Producent o to zadbał.

    Tzn gada, ale z NEC serii Spectraview.

  • 20. Data: 2009-10-26 13:45:22
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-26 14:29:30 +0100, Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> said:

    > Zapewne ma Pan na mysli basICColor Display 4, ale niestety nie gada z
    > Necami. Producent o to zadbał.

    On też, ale akurat myślałem o ColorEyes (jdnak nie aż taka groźna ta
    skleroza ;-).

    > A gucio ;P, NEC śle dane po sygnałowym.

    Fiu fiu, czary normalnie.

    de Fresz