  • 31. Data: 2009-10-29 13:05:46
    Temat: Re: Re: Monitor NEC P221W S-PVA - czy to dobry wybór?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Oct 2009, Marek Wyszomirski wrote:

    > Może być różnie - trzeba sprawdzić konkretną ofertę. Moźliwe są trzy warianty
    > - sam 'goły' monitor, monitor z oprogramowaniem bez kalibratora i csały
    > komplet - monitor+program+kalibrator.

    Ładnie.
    Thx :D

    > O ile wiem oprogramowanie które umie załadować profil do monitora zawsze
    > potrafi też współpracować z kalibratorem (nie zawsze z każdym - trzeba uważac
    > na kompatybilność).

    O to to :[

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2009-10-29 13:15:57
    Temat: Re: Re: Re: Monitor NEC P221W S-PVA - czy to dobry wybór?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-29 14:02:58 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > E, nie - zakładałem, że mowa o ładowaniu LUT *monitora*, tego
    > dotyczyły poprzednie frazy.

    LUT loadery to zazwyczaj jednak wynalazek dotyczący kart graficznych,
    nie monitorów. W tym drugim rzypadku to jego producent musi dostarczyć
    stosowne rozwiązanie, bo protokoły komunikacji z bebechami monitora są
    niestandardowe.

    > Acha.
    > Czyli przykładowego Xrite trzeba wziąć za frak i dowiedzieć się,
    > jaki monitor może kupić posiadacz takiego wynalazku.

    Ja bym jednak zaczął od sprawdzania tego na stronach producentów
    monitorów, które Cię potencjalnie interesują. Co Ci po informacji, Twój
    kalibrator wspiera Spectrę za 20k zł i CG za 10k? Zresztą zazwyczaj
    jednak kalibrator jest znacznie tańszym elementem toru, niż monitor. A
    droższe, popularne spektofotometry (eeee, całe 2?) są niemal z
    definicji wspierane przez bodaj wszystkich. Zresztą na tym rynku
    (urządzeń do kalibrowania) nie ma za dużej konkurencji (niestety), a
    więc i wybór jest niewielki.

    de Fresz