  • 1. Data: 2009-10-23 18:16:00
    Temat: jak naświetlić/nanieść fotografię na porcelanę ?
    Od: "tymek" <t...@w...pl>

    cześć
    mam pytanie do na pewno bardziej doświadczonych kolegów.
    od czego zaczać aby nanieść zrobione przez siebie kolorowe zdjęcia na
    porcelanowe płytki aby były one trwałe.
    proszę o jakiekolwiek rady i linki, bo wczytuję sie w temat,
    z góry dzięki !

  • 2. Data: 2009-10-23 20:21:08
    Od: "janek" <n...@a...pl>

    > od czego zaczać aby nanieść zrobione przez siebie kolorowe zdjęcia na porcelanowe
    płytki aby były
    > one trwałe.

    od kupna pieca, później już z górki...
    pozdr.j

  • 3. Data: 2009-10-23 21:29:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Oct 2009 22:21:08 +0200, janek wrote:

    >od kupna pieca, później już z górki...

    Piece sie zdarzaja po jakis domach kultury, trzeba poszukac czy ktos
    nie organizuje zajec z ceramiki dla dzieci.

    J.

  • 4. Data: 2009-10-24 00:41:44
    Od: "tymek" <t...@w...pl>

    piec nie problem, co dalej ...

  • 5. Data: 2009-10-24 10:18:53
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Okt., 20:16, "tymek" <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    > porcelanowe płytki aby były one trwałe.
    > proszę o jakiekolwiek rady i linki, bo wczytuję sie w temat,

    nie naswietla sie na porcelanie

    co do zasady to sie robi tak ze drukujesz na specjalnym papierze
    drukarka atrametowa . papier jest pokryty guma
    aparabska.prawdopodobnie jest to specjlany rodzaj pigmentu w farbie.
    nalezy dobrac profil coloru dla przyszlek porcelany .
    nastepnie te fotografie naklejasz / nakladasz obrazem na gline , ktora
    nastepnie wypalisz w piecu w dopowiednbiej temperaturze to rzad prawie
    1000 st C.
    podloze na ktorym znajdowalo sie zdjecie i guma arabska sie
    wypalaja , pigmenty wpiekaja sie w porcelane.

    technoogicznie nie wyglada to trudno.

    nazw handlowych papierow , farb nie znam , jesli pogooglujesz dluzej
    to moze sie natkniesz i natchniesz

  • 6. Data: 2009-10-24 11:01:49
    Od: " Mister Proper" <m...@g...pl>

    tymek <t...@w...pl> napisał(a):

    > cześć
    > mam pytanie do na pewno bardziej doświadczonych kolegów.
    > od czego zaczać aby nanieść zrobione przez siebie kolorowe zdjęcia na
    > porcelanowe płytki aby były one trwałe. ...

    Tu znajdziesz "wszystko" na ten temat:

    http://www.dekografix.pl/652/8601.html

    z ofertą handlową włącznie.

    Pozdrawiam MP

  • 7. Data: 2009-10-24 13:07:49
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    Mister Proper pisze:
> [...]

    Ręki sobie nie dam uciąć, ale chyba opisywał to
    Stefan Sękowski, albo w Młodym Techniku,
    albo w którejś ze swoich książek
    "Chemia dla Ciebie"... tak mi coś świta.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-10-24 15:58:03
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 24 of Oct 2009 13:01, Mister Proper wrote:

    > Tu znajdziesz "wszystko" na ten temat:
    >
    > http://www.dekografix.pl/652/8601.html

    Już pierwsze zdanie, gdzie piszą o dekalkomanii
    zamiast o kalkomanii, zniechęca.

    --
    nb

  • 9. Data: 2009-10-25 10:37:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Oct 2009 03:18:53 -0700 (PDT), XX YY wrote:
    >nie naswietla sie na porcelanie

    A jakby tak sprobowac mocnym laserkiem ? :-)

    >co do zasady to sie robi tak ze drukujesz na specjalnym papierze
    >drukarka atrametowa . papier jest pokryty guma
    >aparabska.prawdopodobnie jest to specjlany rodzaj pigmentu w farbie.

    No wlasnie - czyli atramenty musza byc specjalne.

    Byc moze latwiej byloby laserowka - wydrukowac na papierze
    transferowym, przeprasowac na przedmiot, wstawic do pieca.
    Znow toner musi byc specjalny, ale moze latwiej zrobic sypki niz
    plynny.

    W dzisiejszych czasach mozna tez pomyslec o jakis innych technikach -
    pieczatki, sitodruk ..

    http://www.dekografix.pl/

    J.

  • 10. Data: 2009-10-25 12:41:32
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik "tymek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > porcelanowe płytki aby były one trwałe.
    > proszę o jakiekolwiek rady i linki, bo wczytuję sie w temat,

    Może i prof. technika wygląda tak jak koledzy opisują, ale jakieś 10 lat
    temu na winobraniu w Z.G., gość trzaskał facjaty ludkom, następnie delikwent
    dostawał kubek w łapska:).
    Czy to trwałe?, no o ile kubek się nie zbił to do tej pory stoi gdzieś w
    pracy...
    Podobnie zresztą chyba i dziś, stragany w "kurortach" oferują coś takiego.:)

    elm