eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaMoje boje z Netią czyli dlaczego niepotrzebnie kupiłem faks (wirtualny) :-)Moje boje z Netią czyli dlaczego niepotrzebnie kupiłem faks (wirtualny) :-)
  • Data: 2011-01-26 14:01:18
    Temat: Moje boje z Netią czyli dlaczego niepotrzebnie kupiłem faks (wirtualny) :-)
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tak sie złożyło, ze od sierpnia 2003 miałem telefon stacjonarny w Netii
    w taryfie praktycznej 36,60 PLN/mies (pusty abo, żadnych minut
    wliczonych) + 3,66/mies za blokadę połączeń z 0-70x. Z upływem czasu
    oferta stawała sie coraz bardziej nieciekawa, ale to, co Netia oferowała
    w tzw. międzyczasie jakoś mi nie pasiło. W końcu pojawiły się sie taryfy
    Non Stop z nielimitowanymi połączeniami na stacjonarne. Wybrałem te
    środkową pod tytułem Non Stop bez żadnych epitetów - czyli krajowe
    non-limit cała doba za 59,90 (przy wacie 22%, obecnie jest 60,39) z
    cyrolkiem dwuletnim. W listopadzie próbowałem zmienić taryfę Netii w
    naziemnym punkcie w Świdniku, ale mi nie wyszło (pisałem o tym tutaj:
    http://manager.money.pl/hitech/grupy/pl-misc-telefon
    ia/netia---sprzedaz-naziemna-309574.html,

    BTW w/w naziemnej Netii już nie ma - w tym miejscu jest obecnie
    pasmanteria :-)).

    Ponieważ zostałem w punkcie naziemnym spuszczony na drzewo nr 801 802
    803, zadzwoniłem wieć tamże, choć nie od razu. Za zmianę zabrałem się
    3.12. Przejrzałem najpierw www.netia.pl, gdzie znalazłem promocję
    internetową taryf Non-stop - też z 2-letnim cyro ale za 49,90/mies.
    Wypełniłem formularz, a po jakichś 20 minutach oddzwoniła do mnie
    konsultantka, która odesłała mnie na 801 802 803, ponieważ "pan już jest
    naszym klientem". Jakąś godzinę później zadzwoniłem i złożyłem dyspozycje:
    1) zmiana Praktycznej na Non-Stop;
    2) uruchomienie CLIPa;
    3) zniesienie blokady 70x.
    Oto jak mi poszło.
    Ad 1) Bez problemu - w dn. 6.12 (nowy okres rozliczeniowy) wiadomy
    święty przyniósł mi nową taryfę :-).
    Ad 2) "Niech pan zadzwoni w przyszłym tygodniu, żeby nie wprowadzać
    bałaganu na koncie teraz, tylko wtedy gdy już nowa taryfa będzie aktywna".
    Ad 3) "Wypowiedzenie tej usługi trzeba zrobić pisemnie. Niech pan wyśle
    polecony albo faks na nr 22 338 52 58". Ja na to "A mailem nie można?".
    ,,Nie, musi być list albo faks". No to drążę temat dalej, jakie dane
    trzeba podać na tym pisemku: "Imię nazwisko, adres, nr konta abonenta,
    PESEL, nr dowodu osobistego". Ilość wymaganych danych zrobiła na mnie
    wrażenie, zwłaszcza, że pojawił się problem. Nr telefonu mam
    "odziedziczony" po poprzednim właścicielu mieszkania a umowę
    "przepisałem na siebie", jeszcze nie będąc zameldowanym, czyli gdy
    miałem stary, książeczkowy dowód. Zmiany Netii nie zgłosiłem, tzn.
    miałem taki zamiar około 5 lat temu, ale gdy dowiedziałem się, że muszę
    się bawić w list polecony, to sobie odpuściłem. Pytam więc konsultanta,
    który adres mam wpisać i czy mam koniecznie podawać nr dowodu, skoro
    stary jest nieważny a nowego oni i tak nie znają. On na to, że mam podać
    obecny adres (tam mieszkam, jestem zameldowany i gdzie jest dociągnięty
    kabel) a nr dowodu mogę sobie odpuścić, a w ogóle to w "systemie" on nie
    widzi żadnego mojego adresu ani nru dowodu a jedynie PESEL.

    Wniosek z punktu 3 wydawał mi się pozornie prosty: powinienem na kompie,
    albo i ręcznie na kolanie napisać podanko o zniesienie blokady, wrzucić
    je do faksu w pracy i mieć kwestię z głowy. Postanowiłem jednak
    sporządzić faksa czysto elektronicznego, tak żeby w Netii dostali
    dokładnie to samo co przyszłoby mailem i mieć satysfakcję. W w/w celu w
    HaloNecie kupiłem za całe 1 PLN brutto nr faksu 81 466 xx xx. Następnie
    zeskanowałem swój podpis, w Wordzie machnąłem podanie i skleiłem w
    całość i wysłałem testowo faksem sam do siebie (jak to zwykle u VoIPów
    bywa, było to za darmo). Tu okazał się drobny zonk, bo niezależnie od
    rozdzielczości skanowania (200, 300, 600 dpi) podpis wyglądał dość
    marnie w porównaniu z literkami z Worda :-). A ponieważ i tak zaczął
    nowy okres rozliczeniowy, a ja miałem inne zajęcia, więc sprawę na
    trochę odłożyłem.

    20.12 zadzwoniłem ponownie na nr 801 802 803 w wiadomej sprawie naiwnie
    licząc, że może coś się zmieniło. Moja naiwność została nie wiedzieć
    czemu nagrodzona, bo konsultantka powiedziała mniej więcej "Jeśli ma pan
    dostęp do skanera, to niech pan wydrukuje pismo i wyśle skan mailem na
    adres i...@n...pl". Przy okazji "udało" mi się paszczowo zmienić dane
    tzn. usunąć stary adres i nr dowodu ("udało" bo okazało się, że na
    fakturze za grudzień nadal widnieje mój stary adres:-)).

    28.12 przystąpiłem do finalizacji tematu. Co prawda postąpiłem nieco
    wbrew zaleceniom konsultantki, bo zeskanowałem jedynie swój podpis, po
    czym wygenerowałem pdfa z treścią:

    Zwracam się z prośbą o wyłączenie usługi "Blokada połączeń z numerami
    0-70x" dla numeru 81 46x xx xx.

    Nie każcie mi się tłumaczyć z początkowego zera - tak się ta usługa
    Netii ciągle nazywa :-).

    Po chwili automat mi odpowiedział:

    To jest wiadomość automatyczna - prosimy na nią nie odpowiadać.
    _______________________________________
    Witaj,

    dziękujemy za przesłaną wiadomość.
    Nasi konsultanci udzielą odpowiedzi w ciągu 48 godzin.

    Pozdrawiamy
    Zespół Netii


    Nie musiałem czekać aż 48 godzin. Już po ok. 6 godzinach odpisał mi
    interfejs białkowy


    Szanowny Panie,

    dziękuję za kontakt z Netią.

    W odpowiedzi na zgłoszenie informuję, że na podstawie przesłanego pisma
    zapisałam zlecenie o zdjęcie blokady połączeń wychodzących 0-70x.
    Blokada zostanie wyłączona w ciągu 3 dni roboczych.

    Zachęcam do zapoznania się z ofertą na usługę internetową. W załączniku
    przesyłam Szczegółowe Warunki Promocji.



    Jednocześnie pragnę zachęcić do korzystania z Netii On-line (NOL),
    dzięki któremu bezpłatnie i w każdej chwili będzie można sprawdzić:

    - stan (saldo) konta,
    - faktury i płatności,
    - na bieżąco kontrolować wszystkie wykonywane połączenia,
    - drukować szczegółowe wykazy połączeń.

    Po wejściu na NOL (link znajduje się na końcu wiadomości) proszę:

    - w polu "Nazwa użytkownika"- wpisać numer konta Abonenta z faktury,
    - w polu "Hasło"- wpisać Poufny Numer Identyfikacyjny (PIN).


    Ponieważ wiedziałem, że moja uwaga i tak nic by nie dała, darowałem
    sobie pytanie dlaczego tak zachęcany ,,do korzystania z Netii On-line
    (NOL)", nie mogłem tamże zdjąć samemu blokady na ,,0-70x" (można ją tam
    jedynie założyć :-P).

    28.12 zadzwoniłem również z prośbą o CLIPa - zlecenie zostało przyjęte
    bez żadnych ceregieli.

    2.01 zalogowałem się do NOL i zobaczyłem, że blokada ,,0-70x" została
    zdjęta i mogę ją sobie onlajnowo założyć.

    CLIP, sądząc z faktury, został odpalon, ale jeszcze zeń nie
    skorzystałem, albowiem nie zanabyłem jeszcze stosownego aparatu.



    Pozdrawiam wszystkich a zwłaszcza Macieja z mozolnie się digitalizującej
    Polski analogowej :-).


    Przemek


    PS.1. Abonament non-limit to fajna sprawa: można sobie podzwonić darmowo
    na stacjonarne aliasy 801-ek, ale nie tylko. Jak tydzień temu był
    poważniejszy pad netu w mojej osiedlówce, poratowałem się darmowo starym
    dobrym modemem analogowym tudzież geograficznym numerem dostępowym z
    Telefonów Podlaskich :-)>

    PS.2. O wrażeniach z faksowania napiszę oddzielnie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: