  • 51. Data: 2013-09-19 14:08:18
    Temat: Re: Moja "ulubiona" ulica Pulawska (DC)
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Precyzja powala - czyli kilka lat po wypadku napisałeś o tym na
    > pms? Nie tak dawno tam fruwało BMW z prędkością ~200km/h.
    > 3 worki :>

    Mam meldowac o kazdym wypadku na pms?
    O tamtym juz kiedys pisalem.

    > Jakoś ludzie nie narzekają i zagęszczenie im nie przeszkadza.

    Mozesz podac dokladne wyniki tej ankiety?

    > To nie dowcip. To fakt.

    ROTFL, zawsze podziwialem ludzi, ktorzy potrafia z powazna mina
    opowiadac dowcipy. Jak ktos dojdzie do wniosku, ze zwiekszenie
    przepustowosci drogi to np. nie dobudowanie pasow, a wrecz przeciwnie,
    to nie zapomnij upomniec sie o honorarium.

    > Aha, znaczy jak nie było FR to rzadko kilka samochodów przemykało
    > z prędkością 80km/h, a teraz to gęsto bo jadą 50km/h.
    > Zajadów chyba dostanę :)

    Skoro z elementarna logika tak Ci trudno, to spróbuje lopatologicznie:
    Mamy droge. Z punktu A do B ma przejechac okreslina ilosc samochodow w
    okreslonym przedziale czasu. To sa stale. Teraz zmienne: a)Wszystkie
    jada 80km/h , b) wszystkie jada 50km/h.
    To teraz nam objasnij czemu uwazasz, ze w przypadku "b" nie bedzie
    gesciej na drodze niz w "a".
    Jestem zafascynowany Twoja teoria. Jest rewolucyjna, moze nawet zmienic
    dotychczasowe pojmowanie mechaniki plynow i kto wie, moze Nobel z fizyki;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 52. Data: 2013-09-19 14:13:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-19, Pawel O'Pajak <o...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Zielone dla kierowcow caly czas, po nacisnieciu przycisku zmiana
    > ->zolte-> czerwone = zielone dla pieszych przez okreslony czas. K', co w
    > tym trudnego, co tu moze nie dzialac. Wersja wypasiona de lux
    > uniemozliwiajaca wlaczenie tej sekwencji jesli nie minal okreslony czas.
    > Jak przez cala dobe nikt nie chce przejsc, to cala dobe pali sie zielone
    > dla kierowcow. Budowa cepa to przy tym high technology.
    > A to, ze Galas jesli juz, to zrobi tam swiatla, ktore dzialaja w
    > normalnej sekwencji, bez, lub z nie dzialajacymi przyciskami, to tez nie

    A to jest ciekawe czemu te swiatla tak nie dzialaja? Przycisk albo w ogole
    nie dziala albo wcisniecie przycisku tylko powoduje zapalenie sie zielonego
    w nastepnej sekwencji ktora trwa X min w ciagu ktorych niecierpliwy pieszy
    przechodzi na czerwonym a po tym zapala sie zielone i kierowcy stoja
    przed pustym przejsciem :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 53. Data: 2013-09-19 15:08:21
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-19 14:08, Pawel O'Pajak pisze:

    > Mam meldowac o kazdym wypadku na pms?

    Nie, ale powoływać się cały czas na jeden wypadek kiedyś tam bez
    konkretów to wiesz, jakoś tak średnio sensownie.

    > O tamtym juz kiedys pisalem.

    Aaaaa, to cały czas piszesz o jednym wypadku.

    > Mozesz podac dokladne wyniki tej ankiety?

    Tak, 82% pieszych jest zadowolonych z postawienia FR.

> [...]
    > przepustowosci drogi to np. nie dobudowanie pasow, a wrecz przeciwnie,
    > to nie zapomnij upomniec sie o honorarium.

    Zdaje się, że nie masz bladego pojęcia i zjawiskach zachodzących
    w takich miejscach.

    > Skoro z elementarna logika tak Ci trudno, to spróbuje lopatologicznie:

    W zasadzie po takim wstępie powinienem darować sobie dyskusję, ale
    wyjaśnię, ponieważ masz problemy ze zrozumieniem pewnych zjawisk...

    > Mamy droge. Z punktu A do B ma przejechac okreslina ilosc samochodow w
    > okreslonym przedziale czasu. To sa stale. Teraz zmienne: a)Wszystkie
    > jada 80km/h , b) wszystkie jada 50km/h.

    Jeżeli wcześniej samochody (zakładam te same warunki, porę itd.)
    jechały tam 80km/h to trudniej było przejść pieszym przez przejście,
    czy też włączyć się do ruchu, zawrócić itd. Przepustowość też była
    niższa niż przy 50km/h (możesz to sobie sprawdzić na symulatorach,
    które kiedyś tutaj tutaj prezentowałem). Dzięki niższej prędkości
    zwiększyła się płynność ruchu oraz przepustowość drogi. Optymalną
    prędkość znajdziesz chyba sam:>

    > To teraz nam objasnij czemu uwazasz, ze w przypadku "b" nie bedzie
    > gesciej na drodze niz w "a".

    Nie manipuluj - napisałem wcześniej, że jest gęściej, ale
    bezpieczniej i łatwiej wykonywać manewry - o bezpieczeństwie
    pieszych nie wspomnę. Z tego co napisałeś (i z czego się
    sobie ironizowałem) to:
    "Ci co czekaja na mozliwosc skretu w lewo jadac w kierunku Piaseczna
    bardzo sa zrelaksowani czekajac az te kilka samochodow zamiast przemknac
    80km/h jak prawie wszyscy po minieciu FR, zwalniaja do <50 i jaaada,
    jaaada. ", a teraz nagle zrobiło się tych samochodów tyle samo.
    Z powyższego wynika, że jak było 80km/h to rzadko coś jechało, a teraz
    przy 50 to korek jakich mało itd.

    > Jestem zafascynowany Twoja teoria. Jest rewolucyjna, moze nawet zmienic
    > dotychczasowe pojmowanie mechaniki plynow i kto wie, moze Nobel z fizyki;-)

    Idź na korepetycje do Galasa - lepiej mu wychodzą pomysły drogowe niż
    Tobie.

  • 54. Data: 2013-09-19 15:28:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Sep 2013 14:08:18 +0200, Pawel O'Pajak

    > Teraz zmienne: a)Wszystkie
    > jada 80km/h , b) wszystkie jada 50km/h.

    Niedawno wspominałeś coś o światłach. Więc jak już bierzesz się za
    rozważanie dwóch przykładów, to zastanów się czy 80/h + światła, będzie
    korzystniejsze niż 50/h + radar. Wg mnie korzystniejsze będzie to drugie
    rozwiązanie, czyli tak jak jest obecnie. Pod warunkiem, że wszyscy się
    zastosują i jak będzie trzeba to zwolnią na tyle, by przepuścić pieszego
    bez zamiatania nim asfaltu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 55. Data: 2013-09-19 15:34:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Sep 2013 13:49:30 +0200, Pawel O'Pajak

    > 2. Pozostawiamy jak jest, a wtedy jesli na calej trasie
    > Piaseczno<>Warszawa jest kilkanascie swiatel, a tylko 2 przejscia
    > sygnalizacji nie maja, to trzeba byc albo bandyta, albo po prostu
    > drogowcem, by na tych 2 przejsciach nie zrobic tego samego, co na
    > pozostalych.

    Twoja logika jest po prostu porażająca. Jeśli tego przejścia korzysta mniej
    niż 1 os./h, to po cholerę wydawać jakieś chore pieniądze na budowę i
    obsługę (+konserwację) świateł, gdy jest tam ograniczenie prędkości do 50/h
    a wcześiejsze światła ZAWSZE zrobią mniejszą lub większą lukę dla pieszego?

    --
    Pozdor Myjk

  • 56. Data: 2013-09-19 16:55:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości
    >To, ze nasi drogowcy nie potrafia kupic lub zrobic ukladu
    >elektronicznego na poziomie zabawki edukacyjnej dla 8-latka, to mnie

    Nie martw sie - Anglicy tez nie potrafia.
    A przynajmniej nie potrafili kilkanascie lat temu.

> [...]
    >czas. K', co w tym trudnego, co tu moze nie dzialac. Wersja wypasiona
    >de lux uniemozliwiajaca wlaczenie tej sekwencji jesli nie minal

    W wersji de lux mozna by sie synchronizowac z sasiednimi
    skrzyzowaniami, i spoznic zapalenie zielonego jesli akurat nadciaga
    fala samochodow.

    >Jak przez cala dobe nikt nie chce przejsc, to cala dobe pali sie
    >zielone dla kierowcow. Budowa cepa to przy tym high technology.

    Teraz u urzednikow modne "all red".
    Zawsze sie pali czerwone dla samochodow, ale petla indukcyjna wlacza
    zielone.
    Po takim czasie, ze jak jada 50 to nie musza hamowac.

    Ale na wielopasowej ulicy to sie raczej nie sprawdzi.

    J.

  • 57. Data: 2013-09-19 17:39:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-09-18 14:23, elmer radi radisson wrote:

    > Nie wspominajac o tym ze ten na torunskiej, pozostal po przebudowie
    > drogi na kategorie "S" i zdaje sie ze stoi truchlo nawet bez znakow,
    > oklejone czarna folia ktora co jakis czas sie odkleja.

    Ostatnio wyglądał na działający.

    > Wiec nic dziwnego ze niektorzy hamuja jak wpadaja na pudlo bez
    > tablic, a jeszcze jakis procent kierowcow slabe ogarniecie do ograniczen
    > ("ile tu wlasciwie jest? chyba bylo 80???") i co tu istotne - jada wiec
    > wolniej niz by mogli, za to zaheblowac do 50 faktycznie potrafia.

    No i przyznam szczerze, że sam za pierwszym razem jechałem tam... 80.
    Właśnie przez fotoradar. Za drugim razem się dokładnie przyjrzałem, za
    trzecim 120 - nie błysło. Tyle, że ze swojej natury drogi ekspresowej
    wiele ludzi jedzie tam rzadko, czyli jak pierwszy raz. Jaki jest sens
    tego radaru to nie wiem - może ma apobiegać nielegalnym wyścigom,
    natomiast skutek jest taki, że wprowadza zamieszanie i rzeczywiście
    sądząc po śladach palonych gum niebezpieczenstwo. Jak już się uparli to
    niech postawią przed nim ograniczenie do 120.

    Shrek.

  • 58. Data: 2013-09-19 17:58:13
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Jeżeli wcześniej samochody (zakładam te same warunki, porę itd.)
    > jechały tam 80km/h to trudniej było przejść pieszym przez przejście,
    > czy też włączyć się do ruchu, zawrócić itd.

    Zaraz. Mamy odcinek A-B ulicy. Przejscie dla pieszych C jest pomiedzy A
    i B. Czyli takie cos A----C-----B. Ten odcinek ma przejechac X
    samochodow w ciagu np. 10min. To wszystko jest stale. Czy na tym odcinku
    A-B bedzie sie w ciagu tych 10 min. znajdowac wiecej samochodow jak beda
    jechac 50, czy jak 80km/h? Czy nieszczesnik w punkcie C szybciej
    znajdzie luke w potoku samochodow jak pojada szybko w cholere, czy jak
    beda sie wlec. Owszem, trafienie przy 80 to czarny worek pewny, przy 50
    przy odrobinie szczescia jest szansa na przezycie. Ale po to sa wlasnie
    swiatla, by przy dowolnej predkosci dopuszczalnej umozliwic pieszemu
    przejscie. Po to jest przycisk, zeby ruch odbywal sie plynnie jak nikt
    nie przechodzi. Kwestia tylko i wylacznie ustawienia, niczego wiecej.
    Zapewniam - da sie.

    > Przepustowość też była
    > niższa niż przy 50km/h (możesz to sobie sprawdzić na symulatorach,
    > które kiedyś tutaj tutaj prezentowałem).

    Ten z samochodami jezdzacymi w kolko po 1 pasie? Wszystko bylo OK, az
    ktorys przyhamowal. Po to wlasnie sa 3 pasy, zeby hamujacego, czy raczej
    hamujaca na widok zielonego (BTW jakas epidemia ostatnio, nie wiem o co
    chodzi) mozna bylo wyprzedzic. A ze u nas zwykle prawy jest najszybszy,
    to juz inna sprawa.

    > Dzięki niższej prędkości
    > zwiększyła się płynność ruchu oraz przepustowość drogi. Optymalną
    > prędkość znajdziesz chyba sam:>

    Po to wlasnie buduje sie drogi ekspresowe i autostrady, by mozna bylo po
    nich jechac szybko. Twierdzenie, ze podniesienie predkosci zmniejsza
    przepustowosc jest, hmm, smiala teza.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 59. Data: 2013-09-19 18:45:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Sep 2013 17:58:13 +0200, Pawel O'Pajak

    > To wszystko jest stale.

    Przy tym stwierdzeniu cała twoja "genialna" teoria się wali. Nie ma czegoś
    takiego na drodze jak "wszystko stałe". Zawsze są jakieś zdarzenia które
    zaburzają ruch (czyt. ktoś komuś zajecie drogę, ktoś postanowi jechać
    wolniej, ktoś się przestraszy), zawsze gdzieś się przepustowość kończy
    (czyt. dociera się do świateł, zwężenia, zakrętu, etc.). I lepiej żeby przy
    takim natężeniu jak jest na Puławskiej było stałe 50 i jak najmniej
    świateł, niż 80 i światła co chwilę, tymbardziej wzbudzane przyciskiem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 60. Data: 2013-09-19 19:23:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-19 17:58, Pawel O'Pajak pisze:
> [...]
    > samochodow w ciagu np. 10min. To wszystko jest stale. Czy na tym odcinku
    > A-B bedzie sie w ciagu tych 10 min. znajdowac wiecej samochodow jak beda

    Kolejne błędne założenia i fałszywe wnioski - otóż przy niższej
    prędkości przepustowość drogi jest wyższa i w zależności od sytuacji
    - albo przejedzie więcej samochodów, bądź wcześniej pojawi się luka,
    jeżeli ma przejechać tyle samo samochodów co przy 80km/h, kiedy luka
    się nie pojawi. To ładnie widać nie tylko na żywo, ale pięknie na
    symulacjach.

    > Czy nieszczesnik w punkcie C szybciej
    > znajdzie luke w potoku samochodow jak pojada szybko w cholere, czy jak
    > beda sie wlec.

    Otóż luka przy jadących szybciej się nie pojawi, ponieważ ze wzrostem
    prędkości rosną odstępy między pojazdami i spada przepustowość, więc
    ta sama liczba samochodów będzie jechać dłużej.

    > Owszem, trafienie przy 80 to czarny worek pewny, przy 50
    > przy odrobinie szczescia jest szansa na przezycie.

    50km/h to też większe szanse na spokojne zwolnienie, czy zatrzymanie
    jeżeli będzie taka potrzeba.

    > Ale po to sa wlasnie
    > swiatla, by przy dowolnej predkosci dopuszczalnej umozliwic pieszemu
    > przejscie.

    Świateł się nie stawia przy dowolnej prędkości w przypadku przejść
    dla pieszych.

    > Po to jest przycisk, zeby ruch odbywal sie plynnie jak nikt
    > nie przechodzi. Kwestia tylko i wylacznie ustawienia, niczego wiecej.
    > Zapewniam - da sie.

    Ty nie ma co mnie zapewniać - spróbuj swoje teorie wprowadzić
    w życie. Jakoś nie zauważyłem by to tak działało gdziekolwiek.

    > Ten z samochodami jezdzacymi w kolko po 1 pasie?

    Taki pewnie też był, ale były wielopasmowe.

    > Wszystko bylo OK, az
    > ktorys przyhamowal. Po to wlasnie sa 3 pasy, zeby hamujacego, czy raczej
    > hamujaca na widok zielonego (BTW jakas epidemia ostatnio, nie wiem o co
    > chodzi) mozna bylo wyprzedzic.

    Ty chyba nie jeździsz samochodem, że takie rzeczy opowiadasz, a już
    w szczególności Puławską w miejscu o którym piszesz. Co do jakiejś
    epidemii z hamującymi na zielonym - gdzie tak robią? Skaczesz
    po 3 pasach bo ktoś zwalnia i spotykacie się na kolejnych światłach
    razem? To tak zazwyczaj wygląda.

    > A ze u nas zwykle prawy jest najszybszy, to juz inna sprawa.

    Przylep kiedyś na charakterystyczne samochody na 3 pasach jakieś
    lepki i sprawdź w jakim czasie każdy dojechał z Piaseczna do
    Poleczki. Zdziwisz się.

    > Po to wlasnie buduje sie drogi ekspresowe i autostrady, by mozna bylo po

    Aha, a omawiana Puławska to droga ekspresowa czy autostrada? Jeżeli
    możesz to podaj na jakim odcinku spełnia takie warunki. Dodam, że
    autostrady i ekspresówki buduje się by szybko i bezpiecznie się
    przemieszczać.

    > nich jechac szybko. Twierdzenie, ze podniesienie predkosci zmniejsza
    > przepustowosc jest, hmm, smiala teza.

    To nie jest śmiał teza, tylko wynika z modeli matematycznych.