    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moja "ulubiona" ulica Pulawska (DC)
    Date: Thu, 19 Sep 2013 15:08:21 +0200

    W dniu 2013-09-19 14:08, Pawel O'Pajak pisze:

    > Mam meldowac o kazdym wypadku na pms?

    Nie, ale powoływać się cały czas na jeden wypadek kiedyś tam bez
    konkretów to wiesz, jakoś tak średnio sensownie.

    > O tamtym juz kiedys pisalem.

    Aaaaa, to cały czas piszesz o jednym wypadku.

    > Mozesz podac dokladne wyniki tej ankiety?

    Tak, 82% pieszych jest zadowolonych z postawienia FR.

    > ROTFL, zawsze podziwialem ludzi, ktorzy potrafia z powazna mina
    > opowiadac dowcipy. Jak ktos dojdzie do wniosku, ze zwiekszenie
    > przepustowosci drogi to np. nie dobudowanie pasow, a wrecz przeciwnie,
    > to nie zapomnij upomniec sie o honorarium.

    Zdaje się, że nie masz bladego pojęcia i zjawiskach zachodzących
    w takich miejscach.

    > Skoro z elementarna logika tak Ci trudno, to spróbuje lopatologicznie:

    W zasadzie po takim wstępie powinienem darować sobie dyskusję, ale
    wyjaśnię, ponieważ masz problemy ze zrozumieniem pewnych zjawisk...

    > Mamy droge. Z punktu A do B ma przejechac okreslina ilosc samochodow w
    > okreslonym przedziale czasu. To sa stale. Teraz zmienne: a)Wszystkie
    > jada 80km/h , b) wszystkie jada 50km/h.

    Jeżeli wcześniej samochody (zakładam te same warunki, porę itd.)
    jechały tam 80km/h to trudniej było przejść pieszym przez przejście,
    czy też włączyć się do ruchu, zawrócić itd. Przepustowość też była
    niższa niż przy 50km/h (możesz to sobie sprawdzić na symulatorach,
    które kiedyś tutaj tutaj prezentowałem). Dzięki niższej prędkości
    zwiększyła się płynność ruchu oraz przepustowość drogi. Optymalną
    prędkość znajdziesz chyba sam:>

    > To teraz nam objasnij czemu uwazasz, ze w przypadku "b" nie bedzie
    > gesciej na drodze niz w "a".

    Nie manipuluj - napisałem wcześniej, że jest gęściej, ale
    bezpieczniej i łatwiej wykonywać manewry - o bezpieczeństwie
    pieszych nie wspomnę. Z tego co napisałeś (i z czego się
    sobie ironizowałem) to:
    "Ci co czekaja na mozliwosc skretu w lewo jadac w kierunku Piaseczna
    bardzo sa zrelaksowani czekajac az te kilka samochodow zamiast przemknac
    80km/h jak prawie wszyscy po minieciu FR, zwalniaja do <50 i jaaada,
    jaaada. ", a teraz nagle zrobiło się tych samochodów tyle samo.
    Z powyższego wynika, że jak było 80km/h to rzadko coś jechało, a teraz
    przy 50 to korek jakich mało itd.

    > Jestem zafascynowany Twoja teoria. Jest rewolucyjna, moze nawet zmienic
    > dotychczasowe pojmowanie mechaniki plynow i kto wie, moze Nobel z fizyki;-)

    Idź na korepetycje do Galasa - lepiej mu wychodzą pomysły drogowe niż
    Tobie.