  • 1. Data: 2013-09-17 21:20:20
    Temat: Folia na samochód a AC
    Od: Kenjiro <k...@s...pl>

    Witam
    Uszkodziłem dziś samochód, który miałem oklejony w całości folią na inny
    kolor. Wiadomo, że lakierowanie tego, co pod spodem pójdzie z AC, ale
    czy można wnioskować o zwrot z AC kosztów również tych elementów, które
    będą musiały być ponownie oklejone? Ubezpieczyciel to Link4.

    Dzięki!

  • 2. Data: 2013-09-17 21:25:22
    Temat: Re: Folia na samochód a AC
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 17 Sep 2013 21:20:20 +0200 osobnik zwany Kenjiro
    napisał:

> [...]
    > czy można wnioskować o zwrot z AC kosztów również tych elementów, które
    > będą musiały być ponownie oklejone? Ubezpieczyciel to Link4.

    wnioskować zawsze można. Ale AC to nie OC i bez znajomości Twojej umowy i
    warunków ciężko odpowiedzieć czy skutecznie

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-09-17 21:52:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 17 Sep 2013 21:20:20 +0200, Kenjiro napisał(a):

> [...]
    > czy można wnioskować o zwrot z AC kosztów również tych elementów, które
    > będą musiały być ponownie oklejone? Ubezpieczyciel to Link4.

    To zależy czy folia była objęta ubezpieczeniem.

    Jak umowa nic o tym nie mówi, to powiedziałbym że, jak w dniu zawierania
    polisy samochód był oklejony (i ubezpieczyciel zrobił zdjęcia oklejonego
    auta), to moim zdaniem tak, bo umowa była podpisana na samochód taki jaki
    był.
    Jak okleiłeś go w między czasie, no to trudno powiedzieć, ale raczej
    ubezpieczenie folii nie obejmie, bo ubezpieczyciel teoretycznie kalkuluje
    wartość auta na podstawie stanu i wyposażenia. Jak dołożyłeś "opcje" w
    między czasie, no to trudno żeby ubezpieczyciel to pokrywał.

    Bo mogłeś go nie okleić folią, a wyłożyć np. diamentami ;)

    Gdyby ubezpieczyciel podszedł do tego uczciwie, to powinien Ci tą folię
    kupić nową - w końcu zapewnia ona bardzo dobrą ochronę lakieru za który i
    tak by musiał zapłacić. Możesz się na to powołać w jakimś piśmie do nich,
    może się ulitują :)