-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!npeer02.iad.highwinds-media.
com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting
.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo
-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 19 Sep 2013 19:23:44 +0200
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
Thunderbird/17.0.8
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moja "ulubiona" ulica Pulawska (DC)
References: <l1buq5$1ta$1@usenet.news.interia.pl> <l1c125$lha$1@node1.news.atman.pl>
<l1cusa$5p9$1@usenet.news.interia.pl>
<523a053b$0$1450$65785112@news.neostrada.pl>
<l1epfi$1ee$1@usenet.news.interia.pl> <l1et06$j0r$1@node1.news.atman.pl>
<l1f6um$uhg$1@usenet.news.interia.pl>
In-Reply-To: <l1f6um$uhg$1@usenet.news.interia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 89
Message-ID: <523b3324$0$1254$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 031011235052.warszawa.vectranet.pl
X-Trace: 1379611428 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1254 31.11.235.52:52927
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4885
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2505217
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-09-19 17:58, Pawel O'Pajak pisze:
> Powitanko,
>
>> Jeżeli wcześniej samochody (zakładam te same warunki, porę itd.)
>> jechały tam 80km/h to trudniej było przejść pieszym przez przejście,
>> czy też włączyć się do ruchu, zawrócić itd.
>
> Zaraz. Mamy odcinek A-B ulicy. Przejscie dla pieszych C jest pomiedzy A
> i B. Czyli takie cos A----C-----B. Ten odcinek ma przejechac X
> samochodow w ciagu np. 10min. To wszystko jest stale. Czy na tym odcinku
> A-B bedzie sie w ciagu tych 10 min. znajdowac wiecej samochodow jak beda
> jechac 50, czy jak 80km/h?
Kolejne błędne założenia i fałszywe wnioski - otóż przy niższej
prędkości przepustowość drogi jest wyższa i w zależności od sytuacji
- albo przejedzie więcej samochodów, bądź wcześniej pojawi się luka,
jeżeli ma przejechać tyle samo samochodów co przy 80km/h, kiedy luka
się nie pojawi. To ładnie widać nie tylko na żywo, ale pięknie na
symulacjach.
> Czy nieszczesnik w punkcie C szybciej
> znajdzie luke w potoku samochodow jak pojada szybko w cholere, czy jak
> beda sie wlec.
Otóż luka przy jadących szybciej się nie pojawi, ponieważ ze wzrostem
prędkości rosną odstępy między pojazdami i spada przepustowość, więc
ta sama liczba samochodów będzie jechać dłużej.
> Owszem, trafienie przy 80 to czarny worek pewny, przy 50
> przy odrobinie szczescia jest szansa na przezycie.
50km/h to też większe szanse na spokojne zwolnienie, czy zatrzymanie
jeżeli będzie taka potrzeba.
> Ale po to sa wlasnie
> swiatla, by przy dowolnej predkosci dopuszczalnej umozliwic pieszemu
> przejscie.
Świateł się nie stawia przy dowolnej prędkości w przypadku przejść
dla pieszych.
> Po to jest przycisk, zeby ruch odbywal sie plynnie jak nikt
> nie przechodzi. Kwestia tylko i wylacznie ustawienia, niczego wiecej.
> Zapewniam - da sie.
Ty nie ma co mnie zapewniać - spróbuj swoje teorie wprowadzić
w życie. Jakoś nie zauważyłem by to tak działało gdziekolwiek.
>> Przepustowość też była
>> niższa niż przy 50km/h (możesz to sobie sprawdzić na symulatorach,
>> które kiedyś tutaj tutaj prezentowałem).
>
> Ten z samochodami jezdzacymi w kolko po 1 pasie?
Taki pewnie też był, ale były wielopasmowe.
> Wszystko bylo OK, az
> ktorys przyhamowal. Po to wlasnie sa 3 pasy, zeby hamujacego, czy raczej
> hamujaca na widok zielonego (BTW jakas epidemia ostatnio, nie wiem o co
> chodzi) mozna bylo wyprzedzic.
Ty chyba nie jeździsz samochodem, że takie rzeczy opowiadasz, a już
w szczególności Puławską w miejscu o którym piszesz. Co do jakiejś
epidemii z hamującymi na zielonym - gdzie tak robią? Skaczesz
po 3 pasach bo ktoś zwalnia i spotykacie się na kolejnych światłach
razem? To tak zazwyczaj wygląda.
> A ze u nas zwykle prawy jest najszybszy, to juz inna sprawa.
Przylep kiedyś na charakterystyczne samochody na 3 pasach jakieś
lepki i sprawdź w jakim czasie każdy dojechał z Piaseczna do
Poleczki. Zdziwisz się.
>> Dzięki niższej prędkości
>> zwiększyła się płynność ruchu oraz przepustowość drogi. Optymalną
>> prędkość znajdziesz chyba sam:>
>
> Po to wlasnie buduje sie drogi ekspresowe i autostrady, by mozna bylo po
Aha, a omawiana Puławska to droga ekspresowa czy autostrada? Jeżeli
możesz to podaj na jakim odcinku spełnia takie warunki. Dodam, że
autostrady i ekspresówki buduje się by szybko i bezpiecznie się
przemieszczać.
> nich jechac szybko. Twierdzenie, ze podniesienie predkosci zmniejsza
> przepustowosc jest, hmm, smiala teza.
To nie jest śmiał teza, tylko wynika z modeli matematycznych.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.09.13 21:29 Pawel O'Pajak
- 19.09.13 22:02 Artur Maśląg
- 20.09.13 07:17 Myjk
- 20.09.13 08:40 AZ
- 20.09.13 08:55 DoQ
- 20.09.13 08:59 DoQ
- 20.09.13 09:05 DoQ
- 20.09.13 09:08 DoQ
- 20.09.13 09:20 AZ
- 20.09.13 09:25 RoMan Mandziejewicz
- 20.09.13 09:49 Artur Maśląg
- 20.09.13 09:55 Myjk
- 20.09.13 11:08 Pawel O'Pajak
- 20.09.13 11:32 Myjk
- 20.09.13 12:21 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=