  • 41. Data: 2013-06-26 14:42:18
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-06-26 14:12, Budzik pisze:

    > Jezeli zaczniesz manewr kiedy szybsi beda daleko z tyłu, na tyle daleko, ze
    > wychamuja do twoich 120

    No, czyste hamstwo...
    ;)

    --
    RomanS
    ___________________

  • 42. Data: 2013-06-26 14:45:28
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 13:53:40 +0200, Michoo napisał(a):

    > A po tym jak kilka razy na autostradzie chciałem być miły i zostawiałem
    > wolny lewy pas żeby "szybcy" mogli lecieć i kończyłem ostro hamując
    > przed tirem bo nie byli w stanie sprawnie mnie wyprzedzić więcej tego
    > nie zrobię - jak mam 70-80m do tira zjeżdżam na lewo i chcesz to
    > wyprzedzaj z prawej jak masz dość mocny silnik, nie - to zwalniaj.
    > Dlaczego ja mam mocno zwalniać po to żebyś ty mógł lecieć?

    Bo jesteś dupa a nie kierowca i nie potrafisz przewidzieć sytuacji
    drogowej. Przecież zanim dojedziesz do tira masz kilka sekund na
    spojrzenie w lusterko.
    Jak jest miejsce to:
    - zjźdzam na lewy i jade swoim tempem
    - jak jaką szybcy to odpuszczam gaz i spokojnie mnie miną a potem ja
    wyprzedzę
    - jak jadą szyby daleko w tyle to daję gaz do podłogi i spokojnie przy
    chwilowej prędkości 160 wyprzedzę tira.
    Nie widzę powodu, żeby ostro hamować.

    --
    Franc

  • 43. Data: 2013-06-26 14:45:55
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2013-06-26 14:28, Mario pisze:

    > Praktyka jest taka że przeszkadza to głównie tym którzy jadą powyżej
    > 150. W takiej sytuacji nie jesteś w stanie ocenić czy zdążysz wykonać
    > manewr. Z mojej praktyki wynika, że tylko tirmani zajeżdżają drogę w
    > taki sposób jak opisałeś. Reszta jakoś tam jedzie lekko poniżej
    > maksymalnej. Jak mam dużo tirów na prawym pasie i dużo aut jadących
    > zbliżoną do mnie prędkością na lewym, to mało mnie interesuje, że ktoś
    > musiał zwolnić ze 180 do 130-140 i nie czuję potrzeby żeby dla takiego
    > zjeżdżać w pośpiechu w małą lukę między tirami i redukować do 85 km/h.

    Jeśli mówimy o tym, od czego zaczął się ten wątek, to ja widzę sytuację tak:

    rozpędzam auto do 140 km/h, ustawiam tempomat i chcę z taką prędkością
    przejechać całą trasę. Jadę prawym, jak napotkam ciężarówkę zmieniam pas
    na lewy i znowu wracam na prawy. To wszystko dałoby się zrobić bez
    zmiany prędkości. Jeśli natomiast zmieniam pas na lewy i hamuję do
    100-110 km/h to odczuwam to jako dodatkowy kłopot, w dodatku muszę potem
    zredukować bieg żeby przyspieszyć, bo mój silnik słabo "odbudowuje
    obroty" na piątce. Więc na dwupasowej autostradzie powinny być dwie
    prędkości: ciężarówkowe 90 km/h i osobówkowe 140 km/h. Jak ktoś nie daje
    rady osobówką jechać 140 km/h (głównie z powodu blokady psychicznej, bo
    każde współczesne auto rozwija taką prędkość) to niech siedzi na 90 km/h
    i tak dojedzie szybciej niż po DK, gdzie co chwila jest obszar zabudowany.

  • 44. Data: 2013-06-26 14:45:59
    Od: "Noel" <t...@g...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Polecam przeczytać, ciekawa ustawa. Dalej w Polsce obowiązuje.

    Ta ustawa zabrania jazdy z jakąkolwiek prędkością lewym pasem, w przypadku gdy jest
    możliwe kontynuowanie jazdy pasem prawym.

    --
    Tomek "Noel" B.

  • 45. Data: 2013-06-26 14:47:22
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-06-26, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > Pytałem już - w jakiej odległości jest jeszcze "zajechanie drogi"? I
    > jaka zmiana prędkości jest istotna?

    Z takiej, ze Twoj manewr zmusi go do hamowania.

    > Czemu ja mam zwalniać o 25% żeby ktoś nie musiał zwalniać o 14%?

    Akurat w tym wypadku ma sam fakt, ze wymuszasz na nim pierwszenstwo.

    > Zaraz, zaraz. A on może mieć w dupie to, że chcę akurat jechać
    > spokojnie? Dlaczego?

    To jedz 90 a nie wyskakujesz jak filip z konopii komus przed maske i
    twierdzisz, ze jedziesz sobie spokojnie.

    A czemu Ty masz w dupie, ze on chce akurat jechac szybko i bez stresu,
    ze ktos mu sie wpakuje przed maske?

    > KTOŚ będzie musiał zwolnić/przyspieszyć albo przyspieszyć/zwolnić
    > dlaczego mam to być ja? Zwłaszcza, że ja muszę zwolnić/przyspieszyć
    > bardziej.

    Bo jezeli nie chcesz na kims wymusic pierwszenstwa to musisz byc niestety
    Ty.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 46. Data: 2013-06-26 14:49:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    > Praktyka jest taka że przeszkadza to głównie tym którzy jadą powyżej
    > 150.

    Pieprzysz. Przejeździłem na A4 szacunkowo ponad 200kkm. I zdarzało mi
    się jechać tam też powoli - bo byłem zmęczony, bo miałem mało paliwa a
    jeszcze nie wybudowali stacji i trzeba było te paredziesiąt kilometrów
    pooszczędzać itd. I wtedy też musiałem wyprzedzać ciężarówki. I jakoś
    potrafiłem przyśpieszyć nawet Oltcitem z zarżniętym silnikiem tak,
    żeby nie przeszkadzać jadącym lewym pasem. Tego można się nauczyć. To
    kwestia poprawnej oceny odległości i szybkości tego z tyłu a jak manewr
    wykonasz sprawnie, to ten z tyłu nie zdąży się nawet wkurzyć. Ale nie
    wyskakuj zza zderzaka TIRA na najwyższym biegu przed maskę pacjenta na
    lewym pasie, bo tak się nie wyprzedza na autostradzie, u diabła!

    [...]

    Tak, zmorą wszystkich dróg są TIRmani urządzający sobie wyścigi
    ślimaków. Ale drugą zmorą są ci, którzy przesiedli się ze Skody 105 i
    jazda autostradą powyżej 110-120km/h to dla nich śmierć w oczach. I
    żeby taki jeden z drugim wyprzedził i zjechał - nie! - będzie się
    wlókł lewym pasem i podziwiał rosnący kondukt za sobą. Bo za kolejne
    200 metrów jedzie kolejna ciężarówka do wyprzedzenia i jaśnie hrabia
    na chwilę nie może się posunąć, żeby dać się wyprzedzić.

    Przypominam, że tu mowa o sytuacji, gdy ślimak w golfie wlókł się
    lewym pasem 120 mając prawy pas wolny. Autor go prawym zdołał
    wyprzedzić, czyli było wystarczająco miejsca i czasu, żeby zgodnie z
    przepisami zjechać na prawy pas. To nie była sytuacja poganiania
    wyprzedzającego, tylko idioty przyspawanego do lewego pasa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 47. Data: 2013-06-26 14:51:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    > Jeśłi zjeżdżam na lewy pas i dostosowuję prędkość do jadących przede mną
    > to nie uważam że zajechałem drogę komuś kto mi podjeżdża za kilkanaście
    > sekund i miga światłami.

    Ale po co zjeżdżasz na leyu pas skoro wiesz, że tam też tłok?

    > A to już było z perspektywy jadącego z większą prędkością i migającego
    > światłami. Nie napisał jaką miał prędkość zanim musiał zwolnić :)

    Napisał, że wyprzedził Golfa prawym pasem. Co Golf robił na lewym
    pasie?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2013-06-26 14:52:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MadMan,

    > Polecam przeczytać, ciekawa ustawa. Dalej w Polsce obowiązuje.

    Ja podałem przepisy, które łamia wpierdalający się na lewy pas prosto
    przed maskę. Podasz przepis nakazujący powolna jazdę lewym pasem, gdy
    prawy jest wolny?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 49. Data: 2013-06-26 14:52:42
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > i tak dojedzie szybciej niż po DK, gdzie co chwila jest obszar zabudowany.

    Lewy pas dla prędkości=140 a prawy dla reszty świata? Dziwne podejście.
    Poza tym prędkość powinna być dostosowana do warunków na drodze.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 50. Data: 2013-06-26 14:55:23
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-06-26 14:45, Franc pisze:

> [...]
    > wyprzedzę
    > - jak jadą szyby daleko w tyle to daję gaz do podłogi i spokojnie przy

    a jak jada i migaja dlugimi juz z daleka - to co robisz (tez pedal w
    podloge)?
    ;)

    Ja jade swoim tempem, zazwyczaj prawym pasem (nawet jak sa 3 pasy w
    jednym kierunku).
    Na lewym staram sie ustepowac szybszym zjezdzajac w luki po prawej ale
    jesli nie spowoduje to, ze to ja bede musial zaraz hamowac,
    nie reaguje na poganianie mnie dlugimi swiatlami - ba czuje nawet
    wowczas chec celowego spowolnienia procesu wyprzedzania (wystawilbym im
    srodkowy palec, ale mi sie nie chce ;)
    Jade z regoly w max dop.predkoscia +/- 10km/h - tempomat na ON (wiec
    predkosc stala no-stop).