  • 11. Data: 2011-12-08 22:12:31
    Temat: Re: Mini instalacja solarna
    Od: "Mariusz" <k...@g...pl>

    Użytkownik "suma" napisał w wiadomości grup

    Witam,
    myslę nad pewnym rozwiązaniem. Mam w zbiorniku ciepłej wody użytkowej CWU
    wejście z gwintem 1/2" na samym dole gdzie przykręcony jest "kranik" w celu
    spuszczenia wody w razie awarii. Wątpię czy w ciągu najbliższych 10 lat
    użyje w ogóle tego kranika :) Wpadłem więc na pomysł, aby w miejsce kranika
    wkręcić grzałkę elektryczną. Grzałka byłaby zasilana przez kolektor
    słoneczny (jakiś do 500zł). Dzięki temu woda byłaby cały czas podgrzewana (w
    dzień) przez energię pozyskaną ze słońca (odkryta ameryka). No i teraz
    pytanie czy to wszystko ma sens i jak wyliczyć zapotrzebowanie mocy do
    ogrzania 95 litrów wody do temperatury 40-60*C (z 15*C).

    Raczej bym pomyślał o przydomowej elektrowni wiatrowej. Dla przykładu
    poniżej link z ciekawym projektem.

    http://www.mala-elektrownia.ovh.org/page3.html

    Mariusz

  • 12. Data: 2011-12-08 22:19:03
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    suma <s...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "MaW" <n...@a...bbb> napisał w wiadomości

    > Jak "przekonwertuję" energię słoneczną na elektryczną to już potem nic nie
    > tracę. Sprawność grzałek to ok. 99%.
    >
    > Jak "przekonwertuję" energię wprost do rur to mam straty ciepła zanim
    > doprowadzę je do grzałki na wodę.

    Widzę że chcesz pokazać wszystkim że nie mają racji. To świetny pomysł.
    Potrzebna tylko bateria o odpowiedniej powierzchni. Zakładając że średnio
    rocznie z metra kwadratowego tak pomiędzy 5 a 10W da się zrobić. To policz
    sobie ile metrów potrzebujesz. Potem tylko kupisz i grzejesz prądem ze Słońca
    do oporu. Ale co Ci będę tłumaczył skoro wiesz lepiej.

  • 13. Data: 2011-12-08 22:39:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mariusz,

    [...]

> [...]
    > ogrzania 95 litrów wody do temperatury 40-60*C (z 15*C).
    > Raczej bym pomyślał o przydomowej elektrowni wiatrowej. Dla przykładu

    To już totalny kosmos. To nie działa! Nigdy się nie zwróci. W polsce
    nie mamy wystarczająco stałych i silnych wiatrów - chyba, ze po
    grochówce.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2011-12-09 09:00:43
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Hello MaW,
    >
    > Thursday, December 8, 2011, 9:51:23 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jasne. Szczególnie zimą...

    Nieopłacalny, dla instalacji kolektora słonecznego,
    jest zaledwie miesiąc (jakoś tak) od połowy grudnia
    do połowy stycznia. Nawet przy dużych mrozach,
    (~-15stC) w lutym, poziom zachmurzenia powoduje
    podgrzanie średnio o 5stC( woda, temp 8stC do 13stC)
    co już przekłada się na rachunku za prąd.
    Oczywiście w konkretnym czasie i miejscu może to
    odbiegać od średniej.

    Artur(m)

  • 15. Data: 2011-12-09 09:19:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 8 Dec 2011 20:40:54 +0100, suma napisał(a):

> [...]
    > dzień) przez energię pozyskaną ze słońca (odkryta ameryka). No i teraz

    Przy obecnych cenach za 500zł dostaniesz panel 50W :) a potrzebujesz
    1000-3000W, zależy jak duży ten zbiornik i jak zaizolowany.
    --
    Jacek

  • 16. Data: 2011-12-09 09:47:24
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello MaW,
    >
    > Thursday, December 8, 2011, 9:51:23 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jasne. Szczególnie zimą...

    Kolektory rurowe próżniowe działają nawet zimą

    > Jak na razie, to najefektywniejsze są pompy cieplne. I tylko one
    > zapewniają zwrot kosztów inwestycji w sensownym czasie. Ale są
    > skomplikowane :(

    Fajna sprawa ale trzeba mieć coś więcej niż kawałek dachu do tego. A w
    razie awarii bez koparki ani rusz :)
    Chyba że zwykłą klimę masz na myśli bo i tego typu rozwiązanie widziałem
    http://www.standard.com.pl/pompy_ciepla/index.php

    BTW. Wątek o diodzie 100W znikł razem ze wszystkim sprzed około tygodnia
    u mojego dostawcy neta więc odpowiem Ci tutaj

    > żarówka 100W vs LED
    >
    > Do diody potrzeba wzmacniacza - odwracającego, z przesunięciem poziomu
    > - termistor wymaga tylko rezystora/potencjometru do stworzenia
    > dzielnika.

    ADC i procek jakiś prosty, przy okazji można pare featuresów dorobić

    > Znajdziesz taki transformator, jaki podałem wyżej?

    W gratach nie, znalazłem i zakupiłem kompletny zasilacz, 15 funciaków z
    wysyłką z chin, czekam na transport. Przez tych skośnookich naprawdę
    odechciewa się dłubania samemu, nawet gotowy projektor na tej diodzie
    znalazłem w cenie takiej że się nie opłaca samemu robić.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 17. Data: 2011-12-09 09:49:59
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik kogutek napisał:

    > Potrzebna tylko bateria o odpowiedniej powierzchni. Zakładając że średnio
    > rocznie z metra kwadratowego tak pomiędzy 5 a 10W da się zrobić. To policz

    Chyba jedno zero zjadłeś.

  • 18. Data: 2011-12-09 11:03:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AlexY,

    Friday, December 9, 2011, 10:47:24 AM, you wrote:

    > Kolektory rurowe próżniowe działają nawet zimą

    Szczególnie dobrze, gdy sa przykryte śniegiem a niebo pokrywają gęste
    chmury.

> [...]
    > razie awarii bez koparki ani rusz :)
    > Chyba że zwykłą klimę masz na myśli bo i tego typu rozwiązanie widziałem

    Jedno z wielu, możliwych rozwiązań. Istita jest to, że pobiera z
    otoczenia tyle ciepła, ile budenek oddaje minus żuzyta energia
    elektryczna na zasilanie.

    > BTW. Wątek o diodzie 100W znikł razem ze wszystkim sprzed około tygodnia
    > u mojego dostawcy neta

    Od czego są Google?

    > więc odpowiem Ci tutaj

    > ADC i procek jakiś prosty, przy okazji można pare featuresów dorobić

    Ale po co? Żeby sobie utrudnić? UC3843 kosztuje 95 groszy. I się nie
    zawiesi.

    Daj link do projektora.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2011-12-09 11:05:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AlexY,

    Friday, December 9, 2011, 10:49:59 AM, you wrote:

    > Chyba jedno zero zjadłeś.

    Dobrze podał. Z metra kwadratowego rzeczywistej baterii wyciągniesz w
    szczycie 100W, sredniorocznie czyli uwzględniając noce, zimy, dni
    pochmurne itd. 10W będzie dobrym wynikiem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2011-12-09 11:15:12
    Od: "suma" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przy obecnych cenach za 500zł dostaniesz panel 50W :) a potrzebujesz
    > 1000-3000W, zależy jak duży ten zbiornik i jak zaizolowany.
    > --
    > Jacek

    Zbiornik ma pojemność 95l. Straty ciepła wynoszą 0,9 kW/24h.