  • 51. Data: 2011-12-12 12:02:43
    Temat: Re: Mini instalacja solarna
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello AlexY,
    >
    > Monday, December 12, 2011, 11:34:12 AM, you wrote:
    [..]
    > Tobie sie chyba Anglia z Wyspami Kanaryjskimi pomyliła...

    Zdecydowanie nie, widzę co mam za oknem, najczęściej rano niebo jest
    bezchmurne.

    [..]
    > Nadal to niewiele ponad 1kW.

    Mnie to cieszy, okna są na razie pojedyńcze, drzwi dopiero co wymieniane
    bo wręcz wiało, temperatura na zewnątrz w granicach 0-12 (listopad) też
    się do takiego zużycia przyczynia, czekam na prawdziwą zimę.
    http://www.wunderground.com/weatherstation/WXDailyHi
    story.asp?ID=IENGLAND316&graphspan=month&month=11&da
    y=12&year=2011

    > W Polsce? Klimatyzator split z funkcją pompy ciepła, pobierający
    > 700-800W - poniżej 2000PLN.

    Przekonałeś mnie, żadna solarka aż tak nie zejdzie, ten koszt jest do
    zaakceptowania nawet jeśli się to nie sprawdzi i miałbym zezłomować.

    [..]
    > Ale jaka jest sprawność kotła?

    Instrukcja mówi 86.9%

    [..]
    > 3kW? Zimą? Liczmy jakieś 20m^2 paneli.

    No, coś koło tego mam miejsca na dachu, przy czym liczysz PV jak widzę,
    w zimę z metra nie wyciągnę 150W na tym równoleżniku, w lato może... ,
    chodzi mi po głowie raczej kolektor rurowy tylko nie heat-pipe, grzanie
    bezpośrednie.

    [..]
    > W lecie 20m^2 paneli będzie Ci produkować co najmniej 6kW...

    W końcu będę miał motywację do zbudowania silnika stirlinga :) albo
    maszynę parową.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 52. Data: 2011-12-13 14:38:03
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    > Ale wtedy trzeba lod odbijac z wymiennika codziennie :-)
    > No wlasnie - ciekawe jak skoncza.
    > Ale u Niemcow wiatrakow przybywa, i przybywa tez ogniw slonecznych na
    > polach.

    Bo u Niemców tez są dotacje na budowę instalacji. Co więcej, wyprodukowany
    prąd ichniejsza energetyka odkupuje po cenie wyższej niż później sami
    sprzedają - taka dotacja do produkcji energii.

    MaW