  • 31. Data: 2009-04-18 23:37:01
    Temat: Re: Media Markt dla idiotów?
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    news:gs9toj.3ck.0@poczta.onet.pl...
    > Jak można dojść do tego menu w monitorze komputerowym Samsunga?
    > Mam SyncMaster 203B.

    U mnie w CRT LG 17" Flatron w menu Setup zmieniam język chyba na koreański
    (jakieś krzaczki :-) ) i na dole pokazuje się pole CDT: 10706h :-)

  • 32. Data: 2009-04-19 10:47:45
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Sun, 19 Apr 2009 01:37:01 +0200
    "nom" <n...@u...gazeta.pl> wrote:

    > U mnie w CRT LG 17" Flatron w menu Setup zmieniam język chyba na koreański
    > (jakieś krzaczki :-) ) i na dole pokazuje się pole CDT: 10706h :-)

    Aha, działa ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 33. Data: 2009-04-19 19:25:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Apr 2009 08:23:37 +0200, Artur Miller wrote:

    >no dobra, ale postaw się w sytuacji takiego kolesia z MM. kiedy niby on ma
    >taką więdzę nabywać ? zasuwa pewnie czasem 12 na dobę, weekendy, czasem

    Ale to nie jest zarzut do "kolesia".
    To juz w sumie nie jest zarzut do nikogo.
    To po prostu stwierdzenie faktu.

    I gdzie pojdziesz kupic towar lepiej ?

    J.

  • 34. Data: 2009-04-19 19:27:07
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    sofu wrote:

    > --------

    > -----------
    >
    > Według Media Markt kto tam kupuje nie jest idiota, ale pozostala reszta,
    > ktora ma ten sklep w 4 literach owszem.
    > Ja po tym ich hasle z premedytacja stałem sie "idiotą".
    >
    > Twoim zdaniem klient jest tylko od płacenia forsy w kasie? A gdyby tak
    > klient "przestal dbac o sklep" i zaczał płacic falszywa forsą, to jakby to
    > sie nazywało?
    > Uwazasz, ze prawie 3 tysiace zł dla przecietnego człowieka to g....o po
    > które nie warto sie schylic?

    niestety tak jest.
    3k to moze duzo dla przecietnego polaka, ale dla producenta i typowego
    konsumenta sprzetu w europie to jest to sprzet raczej klasy 'smieciowej' i
    w takiej samej 'klasie' - jest on sprzedawany.
    oczywiscie reklama czesto huczy i grzmi jaki to nie szczyt techniki i
    najwyzsza klasa, a obsluga i serwis jaka swiatowa, ale nie dajmy sie
    zmanipulowac reklamie...

    czasem mozna cos ciekawszego wygrzebac ze smietnikow mysle, poleasingowo,
    etc. i placac za to cene tak jak za smieci mozna mysle jakos przezyc bez
    niespodzianek - jak sie zepsuje to tracimy 30-100 pln zamiast 3000 i mamy
    jeszcze worek ciekawych czesci ;)

    btw. sporym atutem jest nasze prawo, jesli gwarant nie wywiazuje sie z umowy
    (np. 14 dni na naprawe lub wymiane towaru na nowy) to po prostu jak
    najszybciej zadac zwrotu pieniedzy.
    trzymanie sie terminow jest dla duzych firm bardzo trudne , a to ze 'naprawa
    trwala miesiac' nas nie musi interesowac. jesli sklep sie spoznia, lub jest
    podejrzenie watpliwych praktyk - bez wahania przekazywac sprawe
    http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/rzecz
    nicy/
    sa stworzeni po to zeby sprawdzac i umieja nie dac sie wyrolowac ;p

    i nie zgodze sie z teza ktora padla nizej ze 'lepszych' sklepow nie ma a
    walczyc nie nalezy, jest to mysle znieslawienie tych ktore o klienta dbaja,
    i osobiscie nie wypowiadalbym sie w ten sposob na grupie bez na prawde
    solidnych podstaw.
    minimalna praktyke w tym wzgledzie mam i wiem ze wywiazanie sie z gwarancji
    danej nawet na niskiej klasy sprzet to nie jest duzy problem dla sklepu, a
    na pewno nizszy niz koszt utraty klientow zwiazany z ew. rozglosem
    zwiazanym z takim incydentem.

  • 35. Data: 2009-04-19 19:45:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Apr 2009 21:07:12 +0100, Jerry1111 wrote:

    >Tu akurat prosto: Olympus E510 + 2 obiektywy w komplecie. Teraz to juz
    >pewnie bedzie E520 albo i 530 (bo ja wybieralem rok temu).

    Wymien ich wady. Zalety maja wszystkie aparaty, udany wybor to towar
    ktory nie ma istotnych dla ciebie wad :-)

    A i tak nie mam ochoty na nieporeczna "lustrzanke" tylko marzy mi sie
    maly kompakcik, niekoniecznie rozmiaru mikro, ktory sie bedzie sie
    wygodnie obslugiwalo jedna reka, bedzie mial sporego zooma, robil
    przyzwoite zdjecia, przyzwoite filmy, mial czula matryce bez wielkich
    szumow, malo pradu doil w stanie czuwania, mozliwosc recznej
    ingerencji w ustawienia, mial ochrone na wyswietlacz, lampe blyskowa o
    kilkumetrowym zasiegu, wspolprace z lampa dodatkowa, zasilanie na 2
    paluszki .... no i jak taki znalezc ?

    >W UK jest fajny model w Currys i PCWorld - reserve&collect przez
    >internet. Ceny z reguly troche nizsze niz w sklepie. Wiec sobie
    >zamawiasz przez neta, wsiadasz w samochod, jedziesz do PCWorlda,
    >bierzesz towar z polki i przy kasie placisz mniej, bo masz rezerwacje z
    >neta. IMHO dobry model - ceny jak w szopach online, tylko ze nie trzeba
    >czekac.

    tylko co to ma byc - zwyzka dla idiotow ? Czy promocja smartfonow -
    pojedz, wybierz towar, zarezerwuj znizke jeszcze ze sklepu ..

    Skonczy sie tak ze albo tradycyjne sklepy zgina, albo taki MM
    zamowi specjalny model E531, a ty sie bedziesz zastanawial -
    lepszy E531, E532, czy moze tanszy E530 z internetowego sklepu ?

    J.

  • 36. Data: 2009-04-19 21:29:49
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:

    > Wymien ich wady. Zalety maja wszystkie aparaty, udany wybor to towar
    > ktory nie ma istotnych dla ciebie wad :-)

    Szum przy ISO1600 i nie robi filmow. Poza tym jest niewielki, lezy w
    reku, lekki i podoba mi sie ;-)

    > Skonczy sie tak ze albo tradycyjne sklepy zgina, albo taki MM
    > zamowi specjalny model E531, a ty sie bedziesz zastanawial -
    > lepszy E531, E532, czy moze tanszy E530 z internetowego sklepu ?

    Juz tak jest - ciezko laptopy porownac, bo co sklep to inny model.

    --
    Jerry1111

  • 37. Data: 2009-04-19 21:34:04
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski wrote:

> [...]
    > konsumenta sprzetu w europie to jest to sprzet raczej klasy 'smieciowej' i
    > w takiej samej 'klasie' - jest on sprzedawany.

    EUR696 / ?614 - nie powiedzialbym ze to gowno, za to mozesz kupic
    telewizor. Naucz sie szanowac pieniadze (zjawisko w Polsce malo obecne,
    przynajmniej przed 4-ma laty) a nie mowic ze to gowno.

    --
    Jerry1111

  • 38. Data: 2009-04-20 02:57:48
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Jerry1111 wrote:

    > EUR696 / ?614 - nie powiedzialbym ze to gowno, za to mozesz kupic
    > telewizor. Naucz sie szanowac pieniadze (zjawisko w Polsce malo obecne,
    > przynajmniej przed 4-ma laty) a nie mowic ze to gowno.

    umiem szanowac pieniadze, ale zauwaz ze za taka kase dostaniesz co
    najwyzej 'produkt' , a juz nie 'serwis'. utrzymanie serwisu przez rok
    czasu , nawet w podstawowej opcji typu 'miec gdzie skladowac to co klient
    odda' kosztuje , transport - kosztuje. nie mowiac o samej naprawie.

    zauwaz ze w tej klasie cenowej ciezko kupic cos o takiej skali
    skomplikowania (i naprawialnosci) jak telewizor cyfrowy z 'dobrym'
    serwisem .
    taki sam trend obserwuje sie przy produkcji innej masowki typu komorki,
    laptopy, itd. sprzet 'uzyj i wyrzuc' .
    jesli zepsuje Ci sie komorka ktora ma 3 lata i nawet ma te 3 letnia
    gwarancje, to czesto producent jej nie bedzie naprawial, a raczej zaoferuje
    ci nowszy model, lub (ustawowo zapewniony) zwrot gotowki.
    jesli sie uprzesz na naprawe to dowiesz sie ze serwis praktycznie nie
    istnieje...i jedyne do czego masz tak na prawde prawo to... zwrot gotowki.

    i nie mowie ze to malo pieniedzy, za taka sume mozna kupic ~5g zlota ktore
    za 10 lat bedzie warte 5-10x tyle co dzisiaj , i ktore nie wymaga
    serwisu ;)

    mowie ze dla typowego handlarza 'gownem' gowno pozostaje gownem, nawet jesli
    zaplacimy za nie pieniadze ktore dla nas wcale gownem nie sa, bo ta kasy
    nikt nie inwestuje w gowniany interes reperacji gowien.

    wspomnialem rowniez ze nawet niewielkie pieniadze lepiej wychodzi
    zainwestowac w telewizor ze zlomu - za te same pieniadze dostanie sie
    czesto czesci duzo wiecej warte niz jesli mielibysmy kupowac (i importowac)
    te czesci po cenach rynkowych.

    nigdzie wiec nie pisze ze to sa male pieniadze, wspominam jedynie o pewnej
    wzglednosci 'punktu widzenia' zaleznej od 'punktu siedzenia'.

    wzglednosc ta swoja droga moze byc pozytywnie wykorzystana przez
    kupujacego - domagajacego sie zwrotu gotowki za produkt - jesli nie zepsul
    sie z naszej winy (producent nie moze tego udowodnic) a
    producent/sprzedawca twierdzi ze cos jest jeszcze na rynku wart w takim
    stanie jaki prezentuje - niech go zabiera i sie z tym bawi. sprzedawca
    automatycznie sam wpada tutaj w pulapke swojej argumentacji i tak
    jakby 'sam siebie' przekonuje ze towar warto przyjac spowrotem.

    sporo zreszta firm bez problemu przyjmuje towar, nawet jesli na tym straci,
    bo z _ich_ punktu widzenia jeden zadowolony z reklamacji klient, to 10
    potecnjalnych klientow ktorzy towar kupia i wyrzuca go nie doczekujac
    trwania nawet polowy gwarancji, albo wlaczajac raz na rok.
    i w tej klasie sprzetu sam sprzet duzej wartosci nie prezentuje (z ich
    punktu widzenia).

  • 39. Data: 2009-04-20 10:25:53
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > I teraz żałujesz?

    Jestem amatorem (starczał mi Zenith z jednym obiektywem).
    Nie pamiętam symboli. Wybierałem między 3 w okolicy 2000 zł (Nikon z okazji
    chyba 90-lecia dawał akurat wtedy jeszcze 340zł rabatu (po wysłaniu danych
    osobowych) - wychodziło 1600 z kawałkiem).
    O wyborze zadecydowały 3 cechy (tych 2 pierwszych jestem pewien).
    1. Zasilanie = paluszki
    2. Redukcja drgań w body, a nie w obiektywach (na tamtym etapie przeceniałem
    tę cechę)
    3. Możliwość współpracy ze starymi obiektywami (nie planowałem, dlatego
    podejrzewam, że ten trzeci argument to mogło być coś innego).
    Dwa miesiące później było otwarcie nowej galerii i mój aparat dostałbym ze
    200 zł taniej. Trochę żałowałem, choć było to już po imprezie z powodu
    której kupowałem aparat.

    Jakieś pół roku temu w Ceneo, czy Skąpcu trafiłem (dość przypadkowo) na
    opinie użytkowników o tych aparatach i wyszło mi, że mój wybór był jak
    najbardziej słuszny.
    Kilka osób chwaliło szczególnie mechanizm sygnalizacji ostrości podobno
    świetnie się sprawdzający ze starymi (niezmechanizowanymi) teleobiektywami,
    które sobie za grosze sprawili.
    Trochę mi czasem brakuje jasności obiektywu (jest od 4, ale chyba wszystkie
    z zoomem tak mają), ale nie skłoniło mnie to jeszcze aby nosić ze sobą
    obiektyw z Zenitha.
    P.G.

  • 40. Data: 2009-04-20 10:56:40
    Od: "Piotr Galka" <p...@C...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > ingerencji w ustawienia, mial ochrone na wyswietlacz, lampe blyskowa o
    > kilkumetrowym zasiegu, wspolprace z lampa dodatkowa, zasilanie na 2

    "Nikon robi najlepsze aparaty na swiecie....., a Canon zdjecia."
    Podobno Canon jako jedyny producent ma wlasne fabryki matryc i nikomu ich
    nie odsprzedaje.

    Jedna z cech, na które zwróce uwage kupujac kompakcik bedzie
    szybkostrzelnosc (fajnie byloby z 5 klatek/s, ale nie wiem, czy takie sa).
    Bez tego czasem trudno jest uchwycic odpowiedni moment (np. to
    http://www.krzysiek.galka.pl/Foto/foto_33.jpg wolalbym miec ciut
    wczesniejsze (gdy caly dziób pod woda)).

    Dosc dokladne opisy aparatów mozna znalezc tutaj:
    http://www.dpreview.com/
    P.G.