  • 41. Data: 2009-04-20 18:20:22
    Temat: Re: Media Markt dla idiotów?
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    sofu wrote:
    > Co o tym sadzicie? Gdyby to byla prawda toby nalazało omijac te firme
    > szerokim łukiem.

    Oczywiscie, ze nie nalezy kupowac w tym sklepie szkalujacym Polakow za
    granica.

    To jedna sprawa. A druga to taka, ze maja wysrubowane ceny - dzisiaj
    ogladalem kamere full HD Panasonic, ktora u nich jest 500(!)zł drozsza
    niz w fachowym sklepie.

    Poza tym na miejscu twojej znajomej nie dalbym sie wyslac do jakiegos
    serwisu. Oni sprzedali sprzet - oni sa *zobowiazani* go przyjac do naprawy.

    I gowno mnie obchodzi, kto jest producentem i gdzie jest serwis - niech
    oni sie o to martwia.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2009-04-20 18:56:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bad Behaviour" <b...@b...co.nz> wrote in message
    > Poza tym na miejscu twojej znajomej nie dalbym sie wyslac do jakiegos
    > serwisu. Oni sprzedali sprzet - oni sa *zobowiazani* go przyjac do
    > naprawy.

    W jaki sposób są do tego zobowiązani?
    Przecież gwarancję daje producent a nie sklep.

  • 43. Data: 2009-04-20 21:02:55
    Od: AW1 <a...@a...com.pl>

    nom pisze:
    > Plazme Panasłonika można bardzo łatwo sprawdzić, naciskamy F na panelu

    A do innych modeli (firm) znasz takie cuda??
    Pozdrawiam
    wujo

  • 44. Data: 2009-04-20 21:19:45
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski wrote:

    > umiem szanowac pieniadze, ale zauwaz ze za taka kase dostaniesz co
    > najwyzej 'produkt' , a juz nie 'serwis'. utrzymanie serwisu przez rok
    > czasu , nawet w podstawowej opcji typu 'miec gdzie skladowac to co klient
    > odda' kosztuje , transport - kosztuje. nie mowiac o samej naprawie.

    A to widocznie po innych sklepach chodzimy. 32'' przyzwoity telewizor za
    to kupisz w tych sklepach, gdzie ja chodze - wiec nie rozumiem problemu
    (moze w PL jest tak drogo).

    --
    Jerry1111

  • 45. Data: 2009-04-20 21:33:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Apr 2009 20:20:22 +0200, Bad Behaviour wrote:

    >Oczywiscie, ze nie nalezy kupowac w tym sklepie szkalujacym Polakow za
    >granica.

    Bo ja wiem czy szkalujacych .. przypominam ze w niemieckiej reklamie
    to niemiecka ochrona zostala bez spodni :-)

    J.

  • 46. Data: 2009-04-21 06:07:17
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Pszemol wrote:
    > "Bad Behaviour" <b...@b...co.nz> wrote in message
    >
    > W jaki sposób są do tego zobowiązani?
    > Przecież gwarancję daje producent a nie sklep.

    Na tej samej zasadzie, co reklamujesz zepsute buty. Przeciez nie
    jedziesz do "serwisu" butow tylko oddajesz je w sklepie.

    Nie ma czegos takiego jak "sprzedaj i zapomnij". Sprzedawce obowiazuje
    obsluga gwarancyjna.

  • 47. Data: 2009-04-21 06:08:07
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    J.F. wrote:
    > Bo ja wiem czy szkalujacych .. przypominam ze w niemieckiej reklamie
    > to niemiecka ochrona zostala bez spodni :-)

    Jesli zrobienie z kogos zlodzieja to akt nobilitacji, to rzeczywiscie
    masz racje.

  • 48. Data: 2009-04-21 08:25:51
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Bad Behaviour" <b...@b...co.nz> napisał w wiadomości

    > Jesli zrobienie z kogos zlodzieja to akt nobilitacji, to rzeczywiscie
    > masz racje.

    ===========

    Ja te reklamę odebrałem podobnie jak ty: dołączenie się do stereotypów
    wyśmiewających i szkalujących Polaków, żeby się przypodobać Niemieckiemu
    klientowi. Przez to ich hasło "nie dla idiotów" i wspomniana reklamę omijam
    ich od lat szerokim łukiem.
    Zaczynając ten watek miałem na celu z jednej strony poinformowanie o takich
    praktykach jak sprzedaż mocno używanego sprzętu, ale również chciałem
    sprowokowc do zastanowienia się, jak się przed czymś takim uchronić? A jak
    się już zdarzy, ze ktoś nas wyroluje, to jak z nim walczyć? Opisana na
    początku historia z Media Markt to tylko przykład. Pewnie wierzchołek góry
    lodowej w tym zakresie?

    pozdrawiam - Janusz

  • 49. Data: 2009-04-21 15:47:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Na tej samej zasadzie, co reklamujesz zepsute buty. Przeciez nie jedziesz
    > do "serwisu" butow tylko oddajesz je w sklepie.
    >
    > Nie ma czegos takiego jak "sprzedaj i zapomnij".
    > Sprzedawce obowiazuje obsluga gwarancyjna.

    Czy takie jest prawo w Polsce??
    Sklep ma obowiązek pełnić rolę pośrednika między
    odbiorcą końcowym a producentem sprzętu ?

  • 50. Data: 2009-04-21 16:10:02
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Czy takie jest prawo w Polsce??
    > Sklep ma obowiązek pełnić rolę pośrednika między
    > odbiorcą końcowym a producentem sprzętu ?

    łomatko...
    od siedmiu lat...

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
    z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

    http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078
    -A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sp
    rzed_konsumenc_tekst_je.pdf

    W szczególności Art. 4

    Pozdrowienia,
    MKi