-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.neostrada.pl!a
tlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Media Markt dla idiotów?
Date: Mon, 20 Apr 2009 04:57:48 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 66
Message-ID: <gsgp2h$bbh$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <gs821c$4h6$1@node1.news.atman.pl>
<gs9fma$a37$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<gs9m7u$6st$1@node2.news.atman.pl> <gs9r0l$kbt$1@news.onet.pl>
<gsb38p$da8$1@node2.news.atman.pl>
<gsfu7s$a1b$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gsg5f8$q0j$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: bwv190.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8Bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1240197009 11633 83.18.229.190 (20 Apr 2009
03:10:09 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Apr 2009 03:10:09 +0000 (UTC)
User-Agent: KNode/0.10.9
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:562107
[ ukryj nagłówki ]Jerry1111 wrote:
> Piotr Curious Gluszenia Slawinski wrote:
>> sofu wrote:
>
>>> Uwazasz, ze prawie 3 tysiace zł dla przecietnego człowieka to g....o po
>>> które nie warto sie schylic?
>>
>> niestety tak jest.
>> 3k to moze duzo dla przecietnego polaka, ale dla producenta i typowego
>> konsumenta sprzetu w europie to jest to sprzet raczej klasy 'smieciowej'
>> i w takiej samej 'klasie' - jest on sprzedawany.
>
> EUR696 / ?614 - nie powiedzialbym ze to gowno, za to mozesz kupic
> telewizor. Naucz sie szanowac pieniadze (zjawisko w Polsce malo obecne,
> przynajmniej przed 4-ma laty) a nie mowic ze to gowno.
umiem szanowac pieniadze, ale zauwaz ze za taka kase dostaniesz co
najwyzej 'produkt' , a juz nie 'serwis'. utrzymanie serwisu przez rok
czasu , nawet w podstawowej opcji typu 'miec gdzie skladowac to co klient
odda' kosztuje , transport - kosztuje. nie mowiac o samej naprawie.
zauwaz ze w tej klasie cenowej ciezko kupic cos o takiej skali
skomplikowania (i naprawialnosci) jak telewizor cyfrowy z 'dobrym'
serwisem .
taki sam trend obserwuje sie przy produkcji innej masowki typu komorki,
laptopy, itd. sprzet 'uzyj i wyrzuc' .
jesli zepsuje Ci sie komorka ktora ma 3 lata i nawet ma te 3 letnia
gwarancje, to czesto producent jej nie bedzie naprawial, a raczej zaoferuje
ci nowszy model, lub (ustawowo zapewniony) zwrot gotowki.
jesli sie uprzesz na naprawe to dowiesz sie ze serwis praktycznie nie
istnieje...i jedyne do czego masz tak na prawde prawo to... zwrot gotowki.
i nie mowie ze to malo pieniedzy, za taka sume mozna kupic ~5g zlota ktore
za 10 lat bedzie warte 5-10x tyle co dzisiaj , i ktore nie wymaga
serwisu ;)
mowie ze dla typowego handlarza 'gownem' gowno pozostaje gownem, nawet jesli
zaplacimy za nie pieniadze ktore dla nas wcale gownem nie sa, bo ta kasy
nikt nie inwestuje w gowniany interes reperacji gowien.
wspomnialem rowniez ze nawet niewielkie pieniadze lepiej wychodzi
zainwestowac w telewizor ze zlomu - za te same pieniadze dostanie sie
czesto czesci duzo wiecej warte niz jesli mielibysmy kupowac (i importowac)
te czesci po cenach rynkowych.
nigdzie wiec nie pisze ze to sa male pieniadze, wspominam jedynie o pewnej
wzglednosci 'punktu widzenia' zaleznej od 'punktu siedzenia'.
wzglednosc ta swoja droga moze byc pozytywnie wykorzystana przez
kupujacego - domagajacego sie zwrotu gotowki za produkt - jesli nie zepsul
sie z naszej winy (producent nie moze tego udowodnic) a
producent/sprzedawca twierdzi ze cos jest jeszcze na rynku wart w takim
stanie jaki prezentuje - niech go zabiera i sie z tym bawi. sprzedawca
automatycznie sam wpada tutaj w pulapke swojej argumentacji i tak
jakby 'sam siebie' przekonuje ze towar warto przyjac spowrotem.
sporo zreszta firm bez problemu przyjmuje towar, nawet jesli na tym straci,
bo z _ich_ punktu widzenia jeden zadowolony z reklamacji klient, to 10
potecnjalnych klientow ktorzy towar kupia i wyrzuca go nie doczekujac
trwania nawet polowy gwarancji, albo wlaczajac raz na rok.
i w tej klasie sprzetu sam sprzet duzej wartosci nie prezentuje (z ich
punktu widzenia).
--
Następne wpisy z tego wątku
- 20.04.09 10:25 Piotr Gałka
- 20.04.09 10:56 Piotr Galka
- 20.04.09 18:20 Bad Behaviour
- 20.04.09 18:56 Pszemol
- 20.04.09 21:02 AW1
- 20.04.09 21:19 Jerry1111
- 20.04.09 21:33 J.F.
- 21.04.09 06:07 Bad Behaviour
- 21.04.09 06:08 Bad Behaviour
- 21.04.09 08:25 sofu
- 21.04.09 15:47 Pszemol
- 21.04.09 16:10 MKi
- 21.04.09 18:08 J.F.
- 21.04.09 18:21 J.F.
- 21.04.09 18:22 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?