  • 21. Data: 2012-02-14 19:02:20
    Temat: Re: Masz firmowe auto? Uważaj, bo zapłacisz dodatkowy podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Feb 2012, J.F. wrote:

> [...]

    Y... opodatkowany, tylko niezgłoszony do opodatkowania,
    chyba o to szło :)

    > Jestes pewien ?

    "oraz wartoœć pieniężnš œwiadczeń w naturze bšdŸ ich ekwiwalenty,
    bez względu na Ÿródło finansowania tych wypłat i œwiadczeń"
    To z ustawy.

    > w koncu jeden ma 50m a drugi np 50 km. ceniony pracownik, a to pracodawca
    > sie przeprowadzil.

    Jeśli pracodawca się przeprowadził, to sprawa jest nieporównywalna.
    IMVHO, byłyby szanse obrony, nie wiem czy opłacalne :]

    > znam tez takiego co dowozi setki niecenionych pracownikow, ale autobusami.

    Wolno mu, naprawdę.
    Pewnie darmowe szczepionki też im funduje. Też mu wolno.
    Tyle, że na pasku z wypłatą powinna się pojawić pozycja "inne
    przychody" a z "papierów" firmy powinno wynikać, że są w tym
    co najmniej koszty eksploatacji tych autobusów.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2012-02-14 19:40:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Y... opodatkowany, tylko niezgłoszony do opodatkowania,
    > chyba o to szło :)

    Niech będzie :)

  • 23. Data: 2012-02-14 20:58:02
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-02-14 16:44, J.F. pisze:

    > A potem przyjdzie urzednik do firmy, sprawdzi samochody na parkingu i
    > naliczy zalegly podatek od zaparkowanych tam prywatnych :-)

    U mnie pod firmą nie ma już czego wydzierżawiać. Ten "wielki"
    parking przed już nie istnieje, wzdłuż całej ulicy ludzie
    parkują na chodnikach bawiąc się regularnie w kotka i myszkę z
    SM i policją ... Pomysł tak nierealny, że aż poziomu jego
    głupoty nie chce mi się komentować :)

  • 24. Data: 2012-02-14 21:46:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 09:44:25 +0100, Rafał Wiśniewski napisał(a):

    > http://auto.dziennik.pl/prawo-na-drodze/artykuly/379
    067,fiskus-poluje-na-naiwnych-uzytkownikow-firmowych
    -aut.html

    A rozwiązanie jest następujące:

    W regulaminie pracy zawieramy punkt:

    Pracownicy którym powierzono do użytkowania samochody służbowe są
    zobowiązane samochody posiadać w gotowości do wyjazdu po zgłoszeniu
    telefonicznym, w szczególności poza godzinami pracy samochód służbowy
    powinien być parkowany w pobliżu miejsca zamieszkania pracownika lub
    miejsca dłuższego pobytu.

    I po sprawie.
    --
    ___________ (R)

  • 25. Data: 2012-02-14 22:23:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 19:02:20 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jeśli pracodawca się przeprowadził, to sprawa jest nieporównywalna.
    > IMVHO, byłyby szanse obrony, nie wiem czy opłacalne :]

    Nie wiem czy by byly - w koncu jaka to roznica prawna.
    No chyba ze stara lokalizacja by zostala, a do nowej bylby delegowany.

> [...]
    > przychody" a z "papierów" firmy powinno wynikać, że są w tym
    > co najmniej koszty eksploatacji tych autobusów.

    No tak, znalazlem
    http://kadry.infor.pl/kadry/wynagrodzenia/skladniki_
    wynagrodzenia/artykuly/51099,pracodawca_funduje_doja
    zd_do_pracy.html

    pop* te przepisy.

    J.

  • 26. Data: 2012-02-14 22:28:08
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 14.02.2012 Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał/a:

> [...]
    > telefonicznym, w szczególności poza godzinami pracy samochód służbowy
    > powinien być parkowany w pobliżu miejsca zamieszkania pracownika lub

    Rozwiązanie zostało przetestowane przed przynajmniej dwoma sądami?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 27. Data: 2012-02-14 23:08:52
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > Stara dyskusja :)

    > Pod warunkiem, że to prawda.

    > Oczywiście, ze tak. Znaczy może nie darowizna, ale nieopodatkowany

    Czy z lataniem do pracy/z pracy służbowym samolotem jest podobnie czy nie?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 28. Data: 2012-02-15 09:10:02
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-02-13 22:48, Pentaprism pisze:

    067,fiskus-poluje-na-
    > naiwny
    >
    > W końcu jakiś krok w stronę cywilizowanych krajów. Oczywiście grupowym buco-
    > oszustom to się nie spodoba i zaraz będę darły ryja że jaktakmożna, skandal itp.

    Masz racje.

    Wczoraj, na parkingu narciarskim w Kamieńsku, tylko w jednym szeregu na
    34 stojące samochody - 23 były "służbowe". Nawet furgonetki stały.

    Dość akceptowania złodziejstwa.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 29. Data: 2012-02-15 10:00:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Feb 2012, J.F. wrote:

    > Nie wiem czy by byly - w koncu jaka to roznica prawna.
    > No chyba ze stara lokalizacja by zostala, a do nowej bylby delegowany.

    Właśnie coś w tym stylu miałem na myśli - bez zmieniania "starej"
    umowy o pracę, tak aby nie wyszło że pracownik ma obowiązek
    stawiać się do pracy w nowym miejscu (bo jak ma, to staje się
    to jego problemem, tu zgoda).

    > No tak, znalazlem
    > http://kadry.infor.pl/kadry/wynagrodzenia/skladniki_
    wynagrodzenia/artykuly/51099,pracodawca_funduje_doja
    zd_do_pracy.html

    > pop* te przepisy.

    Jest gorzej.
    Gorzej jest dlatego, że od lat mamy bardzo restrykcyjne prawo, m.in.
    w zakresie "nieodpłatnych świadczeń", które nie jest zbyt ściśle
    przestrzegane, jeśli można tak eufemistycznie powiedzieć.

    Jak któryś kolejny rząd (z okazji kolejnego dogrzebania się dna
    w budżecie) postanowi je ostro egzekwować, to obywatele będą
    zdumieni, a ten rząd też ;P (że "jak to, przecież od zawsze tak
    było").

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2012-02-15 10:07:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Feb 2012, Krzysiek Kielczewski wrote:

    067,fiskus-poluje-na-naiwnych-uzytkownikow-firmowych
    -aut.html

    > Rozwiązanie zostało przetestowane przed przynajmniej dwoma sądami?

    Trzeba przyznać, że po przedstawieniu "papierowych" dowodów kontrola
    jest skłonniejsza odstąpić od zarzutów, więc *dlatego* może nie być
    "testów sądowych".
    Oczywiście, w różnych tematach zdarzają się tacy szpece (wśród
    kontrolerow oraz prowadzących postępowanie KS) jak ci od podatku
    od freeware, ale to nie znaczy że US twardo i zawsze podtrzymuje
    "niesłuszną" tezę :)

    Inna sprawa, że fakt "powierzenia" nie umniejsza uznania za przychód
    samego faktu korzystania z samochodu do celów osobistych (np. do
    dojazdu do pracy :P)

    pzdr, Gotfryd