  • 11. Data: 2012-02-14 08:25:04
    Temat: Re: Masz firmowe auto? Uważaj, bo zapłacisz dodatkowy podatek
    Od: "Pentaprism" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kajus44 <k...@i...pl> napisał(a):

    > A co w tym cywilizowanego?

    To samo co wyrzucaniu śmieci do swojego kubła zamiast wysypywania ich w
    pobliskim lesie.

  • 12. Data: 2012-02-14 09:12:06
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    Kwestia trzeźwości myślenia przy odpowiadaniu na pytania skarbówki.

  • 13. Data: 2012-02-14 11:44:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-13 09:44, Rafał Wiśniewski pisze:

    > Następnego dnia urzędnik od rana gości u przedsiębiorcy i wzywa na
    > świadków pracowników, (...)

    Czy urzędnik może przesłuchiwać ludzi w charakterze świadków?
    Czy grozi coś tym ludziom za składanie fałszywych zeznań?

  • 14. Data: 2012-02-14 11:58:22
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Zależy jaki urzędnik - skarbowy (inspektor) jak najbardziej może.

    AdamK

  • 15. Data: 2012-02-14 15:21:54
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 13 Feb 2012 21:15:23 +0100, 'Tom N'
    <n...@2...dyndns.org.invalid> wrote:

    >"Następnego dnia urzędnik od rana gości u przedsiębiorcy i wzywa na
    >świadków pracowników, którzy pracowali do późnych godzin wieczornych i
    >nie odstawili służbowych aut na firmowy parking."

    Fajnie, u mnie nie ma firmowego parkingu :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 16. Data: 2012-02-14 15:36:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 14-02-2012 o 15:21:54 jerzu <t...@i...pl>
    napisał(a):

    > Fajnie, u mnie nie ma firmowego parkingu :)

    Zawsze pewnie będzie mozna podnająć swojemu pracodawcy swój prywatny
    podjazd/parking i w ramach "gestu dobrej woli" codziennie odstawiać
    firmowe auto na "firmowy parking" pod swoim domem/blokiem.

    Pzdr
    TG

  • 17. Data: 2012-02-14 16:41:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 20:09:17 +0100, kajus44 napisał(a):
> [...]

    A jak niby jest prawidlowo ? Rozliczac kazdy kilometr, mimo ze w zasadzie
    nie ma obowiazku?

    > Nie, dzięki temu wiemy, że możliwość jeżdżenia służbowym samochodem do domu
    > po pracy, które to jeżdżenie jest jednym z plusów tejże pracy (oprócz
    > szkoleń, finansowania np. szkoły albo ubrań roboczych) - jest kolejną
    > pośrednią metodą urzędników "jak wyruchać człowieka na dodatkową kasę" w
    > literze prawa i skuteczniej niż gangi wymuszające haracze.

    A pisalem przed laty "chwalcie swoj urzad skarbowy, bo mozecie miec gorszy"
    http://www.hmrc.gov.uk/cars/

    Trzeba myslec co sie zeznaje. Bylem u klienta, bylem w delegacji, nie
    uzywam sluzbowego bo mam prywatny samochod.
    A propos - dojazd do pracy/z pracy sluzbowym samochodem to darowizna
    pracodawcy czy nie ?

    J.

  • 18. Data: 2012-02-14 16:44:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 21:19:03 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

    > Mi to się podoba. Wnioskuję, że urzędnicy skarbówek zamierzają
    > zasponsorować nam budowę parkingów :)

    W cuda wierzysz. Kto zbuduje, ten zbuduje - VAT sie od tego nalezy.
    Reszta wydzierzawi te co sa w okolicy - i znow VAT. Zostanie malo miejsca -
    to miasto wprowadzi parkomaty w okolicy.

    A potem przyjdzie urzednik do firmy, sprawdzi samochody na parkingu i
    naliczy zalegly podatek od zaparkowanych tam prywatnych :-)

    J.

  • 19. Data: 2012-02-14 16:57:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-14 16:41, J.F. pisze:
    (...)
    > A pisalem przed laty "chwalcie swoj urzad skarbowy, bo mozecie miec gorszy"
    > http://www.hmrc.gov.uk/cars/

    Stara dyskusja :)

    > Trzeba myslec co sie zeznaje. Bylem u klienta, bylem w delegacji, nie
    > uzywam sluzbowego bo mam prywatny samochod.

    Pod warunkiem, że to prawda.

    > A propos - dojazd do pracy/z pracy sluzbowym samochodem to darowizna
    > pracodawcy czy nie ?

    Oczywiście, ze tak. Znaczy może nie darowizna, ale nieopodatkowany
    przychód.

  • 20. Data: 2012-02-14 18:01:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 16:57:41 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > Oczywiście, ze tak. Znaczy może nie darowizna, ale nieopodatkowany
    > przychód.

    Jestes pewien ?
    w koncu jeden ma 50m a drugi np 50 km. ceniony pracownik, a to pracodawca
    sie przeprowadzil.

    znam tez takiego co dowozi setki niecenionych pracownikow, ale autobusami.

    J.