  • 11. Data: 2016-03-06 19:43:49
    Temat: Re: Marketowe a firmowe
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-06 o 19:26, Kaczin pisze:

    > Kręci się misa, mieszadła a cały korpus miksera wykonuje taki jakby
    > wahadłowy ruch (Zelmer, np. taki:
    > http://www.zelmer.pl/dla-kuchni/miksery/mix-robi-381
    -61 ).
    > W efekcie mieszadła obracające się wokół swojej osi, zataczają dość
    > skomplikowany wzór wewnątrz misy.

    A jeśli tak, to przepraszam! Nie widziałem tego miksera "w akcji", a
    jedynie stojący w bezruchu. Muszę spytać w sklepie.

    Zaś ten "skomplikowany wzór wewnątrz misy" to pewnikiem figury
    Lissajous, jak sądzę...

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 12. Data: 2016-03-06 20:18:19
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-06 o 18:22, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Mało elektronicznie: ciasta na chleb nie powinno się mieszać przy
    > wysokich obrotach, trzeba wyrabiać długo, ale powoli, w takich
    > warunkach powstaje gluten bez którego chleb jest do [...].

    Gluten powstaje w... ziarnach! A co do mieszania powolnego, to może
    chodziło raczej o efekt "warstewkowości" jak w przypadku stali
    damasceńskiej (która zresztą była {podobno} wyrabiana w... Indiach. Zaś
    w Damaszku ją po prostu Europejczycy kupowali).
    Efekt ten bierze się ze naprzemiennego złożenia dużej ilości warstw, o
    różnej strukturze. Bez niego każdy "placek" na pizzę bardzo łatwo by się
    rozpadał. Dlatego ciasto musi być wielokrotnie wałkowane, składane, znów
    wałkowane, i znów, i znów...

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 13. Data: 2016-03-06 20:37:27
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-03-06 o 20:18, JaNus pisze:

> [...]
    > różnej strukturze. Bez niego każdy "placek" na pizzę bardzo łatwo by się
    > rozpadał. Dlatego ciasto musi być wielokrotnie wałkowane, składane, znów

    W ziarnach są dwa białka, gliadyna i gluteina, z nich powstaje gluten
    podczas wyrabiania ciasta. Jeśli chcesz, aby glutenu było dużo (chleb),
    trzeba użyć mąki bogatej w te białka (tzw. twardej) i długo wyrabiać
    ciasto w temperaturze około 28 C. Jeśli chcesz, aby było go mało,
    wyrabiasz ciasto krótko i w niskiej temperaturze. Otłuszczenie ziaren
    mąki przed dodaniem wody skutecznie hamuje powstawanie glutenu, dlatego
    mąkę na ciasto kruche najpierw wyrabia się z tłuszczem bez wody ( w domu
    na przykład tasakiem), a dopiero później dodaje zimnej wody i krótko
    wyrabia, czasem z przerwami w czasie których wkłada się ciasto do lodówki.
    Wyrabianie ciasta na chleb przy dużych obrotach rozwala gluten, prowadzi
    to do powstania chleba mało elestycznego i rozsypującego się, jakby
    zrobionego z trocin. Ale jeśli ktoś lubi taki chleb, to jego święte prawo!

    P.P.

  • 14. Data: 2016-03-06 20:39:05
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-03-06 o 15:19, Kris pisze:

    > Wziąłem Boscha- moc 450W- haki miał. Z tydzień już działa ale słabizna totalna. Ten
    lidlowski 180W mieszał ciasto na chleb bez problemu, ten 450W Bosch ledwo kręci.

    Ale zapewne deklarowane 450 W z gniazdka bierze :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2016-03-06 20:45:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 marca 2016 20:38:19 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

    Ten lidlowski 180W mieszał ciasto na chleb bez problemu, ten 450W Bosch ledwo kręci.

    > Ale zapewne deklarowane 450 W z gniazdka bierze :)

    Znając życie ten Bosch robiony żołtymi rencoma. A skośnoocy elastyczni są więc
    naklejek prawie losowo nakleili. I może 450 a może 600?

  • 16. Data: 2016-03-06 20:46:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 marca 2016 20:37:26 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > to do powstania chleba mało elestycznego i rozsypującego się, jakby
    > zrobionego z trocin. Ale jeśli ktoś lubi taki chleb, to jego święte prawo!

    Dowcipny jesteś;)

  • 17. Data: 2016-03-06 20:54:35
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-03-06 o 20:46, Kris pisze:

    > Dowcipny jesteś;)

    Zrób chleb tak, jak jest w przepisie, wtedy zobaczysz różnicę. Ale jeśli
    nie masz maszynki do pieczenia chleba, to wyrabianie zajmie Ci ze dwie
    godziny ;-)

    P.P.

  • 18. Data: 2016-03-06 21:23:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 marca 2016 20:54:34 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > Zrób chleb tak, jak jest w przepisie, wtedy zobaczysz różnicę. Ale jeśli
    > nie masz maszynki do pieczenia chleba, to wyrabianie zajmie Ci ze dwie
    > godziny ;-)
    Chleb z maszynki;)
    Smacznego.

    Jeden zbiera znaczki inny jest filatelistą;)

  • 19. Data: 2016-03-06 21:35:23
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał:

    > Bo waty silnika elektrycznego najwyraźniej nie są dobrą miarą siły kręcenia
    > ciasta... Zwłaszcza gdy zmniejszasz obroty silnika.

    Wysyp kretynów na grupie? Po co cytujecie cały ten śmietnik?

    Pzdr

  • 20. Data: 2016-03-07 02:50:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote in message
    > Zrób chleb tak, jak jest w przepisie, wtedy zobaczysz różnicę. Ale jeśli
    > nie masz maszynki do pieczenia chleba, to wyrabianie zajmie Ci ze dwie
    > godziny ;-)

    Czy czasem nie pomyliliście grup dyskusyjnych?
    O pieczeniu chleba rozmawiamy na news:pl.rec.kuchnia.
    Mówię poważnie - chętnie bym tam z Tobą porozmawiał o tym :-)