    From: "kurdybanek" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Male podsumowanie filmowe
    Date: Fri, 9 Oct 2009 08:54:04 +0200

    > Na dziś myślę o Canonie 500, 50, wiadomo - 5dII.

    50d nie kręci w ogóle. Jeśli mają być z dźwiękiem, to raczej odpada również
    500d. Chociaż dźwięk z wewnętrznego mikrofonu jest całkiem niezły, to jednak
    łapie wszelkie manipulacje przy aparacie, a także dźwięk stabilizacji tak
    przydatnej w filmowaniu. 5dII nie ma tych mankamentów dzięki możliwości
    podłączenia zewnętrznego mikrofonu, dodatkowo ma możliwość ręcznego
    sterowania czasem migawki i przesłoną. No i oferuje najlepszy obraz dzięki
    FF. Podobne możliwości ma też wchodzący właśnie 7d, ale to już tylko APS-C.
    Ogólnie całe to filmowanie za pomocą lustrzanek można o kant d... rozbić,
    zwłaszcza bez tony dodatkowego sprzętu wartego 10x tyle co sam aparat.
    Używam jednak 500d, z ciemnej czatowni pozwalającej mi ustawić bez stresu
    ostrość na LCD do filmowanie scenek nie wykraczających poza głębię ostrości
    (np. ptak pożywiający się na gałęzi). Dodatkowo niska rozdzielczość filmów
    HD pozwala mi na stosowanie kombinacji z telekonwerterami 2x, czego przy
    zdjęciach staram się unikać ze względu na jakość.