  • 51. Data: 2015-11-13 19:04:06
    Temat: Re: "Magnetyczne wtyczki"
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Kasztelan napisał:

    > Ale jednak są takie próby podejmowane.
    >
    > http://technologie.gazeta.pl/internet/1,113841,12843
    825,Apple_opatentowal_prostokat_z_zaokraglonymi_naro
    znikami.html

    Ależ ja o tym wiem, chyba większość dyskutujących też wie!
    I to jest właśnie patent, a nie wzór użytkowy. W dodatku tak
    mało konkretny patent, że trudno o mniej konkretny. Najlepsza
    to ilustracja tego, jak zepsute zostało prawo patentowe od
    czasów weneckich.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2015-11-13 19:12:01
    Temat: Re: "Magnetyczne wtyczki" [OT]
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Zabrzmiało fanatyzmem... i do tego religijnym :-)

    Z fanatyzmem się mógłbym zgodzić, ale pis^W Boga do tego nie mieszaj :P
    P.

  • 53. Data: 2015-11-13 19:47:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przemek" <r...@o...pl> wrote in message

    > Z fanatyzmem się mógłbym zgodzić, ale pis^W Boga do tego nie mieszaj :P

    Sam go wmieszałeś.

  • 54. Data: 2015-11-15 11:51:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Nov 2015 18:16:22 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Z tego punktu widzenia nieważny jest wzrost fikuśności w stosunku do
    > znanych wcześniej wzorów. Zastrzeżenie wzoru użytkowego dotyczy całości.

    IMO jest, bo ja to inaczej opisze :-)
    Nie beda to juz zaokraglone rogi, ale np sciete, z lagodnymi
    przejsciami.

    > Na jedno wychodzi -- nikt tego i tak nie kupi. W praktyce zdarzją
    > się tylko takie transakcje, jakie zrobił baca, który sprzedał
    > w Nowym Targu psa za dwa miliony. Zapłatę rozliczył przyjmując
    > dwa koty, każdy za milion.

    Czyli trzeba miec inny wlasny pomysl na wymiane.
    Urzad skrabowy sie cieszy ? Chyba nie, od tego nie ma VAT ani CIT

    Albo pozostaje zrobic to tak, jak inni do tej pory robili.

    > Poza innymi rzeczami, również stroną praktyczną ochrony. Trudno
    > wykazać stosowanie algorytmu w programie. Prawo nie powinno
    > regulować rzeczy niemożliwych do regulacji.

    Dlaczego trudno ? Latwo.

    > Ja o tym samym. Jeśli algorytm lub "organizacja filesystemu" zamknie
    > się wewnątrz jakiegoś programu czy urządzenia, to nie ma problemu.
    > Środki komunikacji (UI, formaty danych, w tym na nośnikach) powinny
    > być wolne od ograniczeń w używaniu -- tak jest lepiej dla wszystkich.

    Z wyjatkiem wynalazcow tego formatu danych.

    Ja tylko nie chcialbym, zeby pod pozorem wynalezienia nowego formatu
    danych odswiezono jakis stary, i zastrzezono przy okazji jakis
    drobiazg nie bedacy wcale wynalazkiem, a blokujacym droge innym.
    Jakies np "a na poczatku FAT beda dwa wpisy FFFF1234"

    J.

  • 55. Data: 2015-11-15 13:02:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Nov 2015 19:04:06 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    825,Apple_opatentowal_prostokat_z_zaokraglonymi_naro
    znikami.html

    > Ależ ja o tym wiem, chyba większość dyskutujących też wie!
    > I to jest właśnie patent, a nie wzór użytkowy.

    To jest wlasnie wzor uzytkowy.
    Wynalazek techniczny to nie jest, wiec patent za wynalazek sie nie
    nalezy, ale jako wzor podlega ochronie. Tez "patentowej".

    > W dodatku tak mało konkretny patent, że trudno o mniej konkretny.

    Ale tak to dziala - nie musi byc konkretnie. Ogolny pomysl sie liczy.

    Tylko ze w tym konkretnym przypadku ... zaookraglone rogi sa juz znane
    od dawna, wiec albo patent nie powinien byc udzielony, albo proporcje
    sie licza - o czym Apple nie napisalo, albo inne kraglosci tez - te z
    tylu.

    Tylko o ktory w koncu patent chodzi ?
    Link otwiera D742872, w tresci pisza o 670286

    nie chce mi sie przegladarki tiff instalowac, jednego google jeszze
    nie zna.
    http://www.google.com/patents/USD670286

    http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect2=PTO1
    &Sect2=HITOFF&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsearch-bool.
    html&r=1&f=G&l=50&d=PALL&RefSrch=yes&Query=PN%2FD670
    286
    http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect2=PTO1
    &Sect2=HITOFF&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsearch-bool.
    html&r=1&f=G&l=50&d=PALL&RefSrch=yes&Query=PN%2FD742
    872

    Swoja droga spojrzcie - trzy aplikacje z 2010, jeden patent 2012,
    drugi 2015 ... czyzby jakies wyjasnienia byly potrzebne ?
    Ale w 2010 to mogla byc jakas nowosc.

    ten 742872 to w oparciu o aplikacje 29365378 ?
    Tam juz jest patent
    http://www.google.com/patents/USD681630

    > Najlepsza
    > to ilustracja tego, jak zepsute zostało prawo patentowe od
    > czasów weneckich.

    A moze tylko pismackie podniecenie ? Ze Apple opatentowal zaokraglone
    rogi a MS dwuklik.

    To jest o tyle niegrozne, ze zawsze mozna zrobic inna obudowe, nie
    naruszajaca patentow.

    A jesli ta obudowa jest pod jakims wzgledem dobra ... to i patent sie
    slusznie nalezy - o ile oczywiscie to jakis nowy pomysl :-)

    J.

  • 56. Data: 2015-11-15 14:02:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > IMO jest, bo ja to inaczej opisze :-)
    > Nie beda to juz zaokraglone rogi, ale np sciete, z lagodnymi
    > przejsciami.

    Jeśli taki opis kształtu dotyczy dajmy na to igły gramofonowej
    albo łopaty, to owszem, może być zastrzeżony jako *wynalazek*,
    o ile wcześniej nikt takich kształtów nie stosował, a wpływają
    one 'korzystnie' na działanie urządzenia. We *wzorze użytkowym*
    nie można zastrzec, że dotyczy on wszystkich młynków do kawy bez
    ostrych krawędzi.

    > Czyli trzeba miec inny wlasny pomysl na wymiane.
    > Urzad skrabowy sie cieszy ? Chyba nie, od tego nie ma VAT ani CIT

    Teoria, że wszystko co się robi w gospodarce, robi się dla uciechy
    urzędu skarbowego, jest błędna.

    > Dlaczego trudno ? Latwo.

    Łatwo się pisze takie regulacje, papier jest cierpliwy. Egzekucja
    prawa jest w praktyce niewykonalna.

    > Z wyjatkiem wynalazcow tego formatu danych.

    Nie zawsze muszą to być literalnie wszyscy -- na tym polega współżycie
    społeczne. A i tak w końcu się okazuje, że i dla nich lepiej.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2015-11-15 14:05:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > Wynalazek techniczny to nie jest, wiec patent za wynalazek sie nie
    > nalezy, ale jako wzor podlega ochronie. Tez "patentowej".

    Wzór użytkowy to nie jest po prostu "gorszy wynalazek". Jeśli pomysł
    nie nadaje się na patent, nie znaczy, że musi załapywać się na "wzór
    użytkowy". Ten się nie nadaje do niczego.

    > Ale tak to dziala - nie musi byc konkretnie. Ogolny pomysl sie liczy.

    To w praktyce patentowej jest pewna pułapka. Ktoś opisze coś bardzo
    ogólnie, to mu łatwiej wskazać znaną wcześniej realizację łapiącą
    się na ten opis. I obalić patent.

> [...]
    > od dawna, wiec albo patent nie powinien byc udzielony, albo proporcje
    > sie licza - o czym Apple nie napisalo, albo inne kraglosci tez - te z

    Prawo USA zakłada, że jak ktoś chce zapłacić, to mu się patentu udziela.
    A że inni go oleją, bo na przykład dotyczy rozwiązań znanych -- to już
    jego zmartwienie.

    > Tylko o ktory w koncu patent chodzi ?

    Nieważne.

    > A moze tylko pismackie podniecenie ? Ze Apple opatentowal zaokraglone
    > rogi a MS dwuklik.

    Pismacką rzeczą jest podniecać się. Ja tylko spokojnie zauważam, że
    prawo patentowe mamy gorsze niż kilka wieków temu.

    --
    Jarek