    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: "Magnetyczne wtyczki"
    <n20tfa$chp$1@node2.news.atman.pl> <n20ufk$5sm$1@dont-email.me>
    <n24lq3$tca$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5645e44c$0$22842$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <n2585u$i9b$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <uh6zwqr6puwu$.1wqrauq8iibgu.dlg@40tude.net>
    Date: Sun, 15 Nov 2015 14:05:19 +0100

    Pan J.F. napisał:

    >>> Ale jednak są takie próby podejmowane.
    >>> http://technologie.gazeta.pl/internet/1,113841,12843
    825,Apple_opatentowal_prostokat_z_zaokraglonymi_naro
    znikami.html
    > To jest wlasnie wzor uzytkowy.
    > Wynalazek techniczny to nie jest, wiec patent za wynalazek sie nie
    > nalezy, ale jako wzor podlega ochronie. Tez "patentowej".

    Wzór użytkowy to nie jest po prostu "gorszy wynalazek". Jeśli pomysł
    nie nadaje się na patent, nie znaczy, że musi załapywać się na "wzór
    użytkowy". Ten się nie nadaje do niczego.

    > Ale tak to dziala - nie musi byc konkretnie. Ogolny pomysl sie liczy.

    To w praktyce patentowej jest pewna pułapka. Ktoś opisze coś bardzo
    ogólnie, to mu łatwiej wskazać znaną wcześniej realizację łapiącą
    się na ten opis. I obalić patent.

    > Tylko ze w tym konkretnym przypadku ... zaookraglone rogi sa juz znane
    > od dawna, wiec albo patent nie powinien byc udzielony, albo proporcje
    > sie licza - o czym Apple nie napisalo, albo inne kraglosci tez - te z
    > tylu.

    Prawo USA zakłada, że jak ktoś chce zapłacić, to mu się patentu udziela.
    A że inni go oleją, bo na przykład dotyczy rozwiązań znanych -- to już
    jego zmartwienie.

    > Tylko o ktory w koncu patent chodzi ?

    Nieważne.

    > A moze tylko pismackie podniecenie ? Ze Apple opatentowal zaokraglone
    > rogi a MS dwuklik.

    Pismacką rzeczą jest podniecać się. Ja tylko spokojnie zauważam, że
    prawo patentowe mamy gorsze niż kilka wieków temu.

    --
    Jarek