    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: "Magnetyczne wtyczki"
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 15 Nov 2015 11:51:48 +0100

    Dnia Fri, 13 Nov 2015 18:16:22 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Z tego punktu widzenia nieważny jest wzrost fikuśności w stosunku do
    > znanych wcześniej wzorów. Zastrzeżenie wzoru użytkowego dotyczy całości.

    IMO jest, bo ja to inaczej opisze :-)
    Nie beda to juz zaokraglone rogi, ale np sciete, z lagodnymi
    przejsciami.

    > Na jedno wychodzi -- nikt tego i tak nie kupi. W praktyce zdarzją
    > się tylko takie transakcje, jakie zrobił baca, który sprzedał
    > w Nowym Targu psa za dwa miliony. Zapłatę rozliczył przyjmując
    > dwa koty, każdy za milion.

    Czyli trzeba miec inny wlasny pomysl na wymiane.
    Urzad skrabowy sie cieszy ? Chyba nie, od tego nie ma VAT ani CIT

    Albo pozostaje zrobic to tak, jak inni do tej pory robili.

    > Poza innymi rzeczami, również stroną praktyczną ochrony. Trudno
    > wykazać stosowanie algorytmu w programie. Prawo nie powinno
    > regulować rzeczy niemożliwych do regulacji.

    Dlaczego trudno ? Latwo.

    > Ja o tym samym. Jeśli algorytm lub "organizacja filesystemu" zamknie
    > się wewnątrz jakiegoś programu czy urządzenia, to nie ma problemu.
    > Środki komunikacji (UI, formaty danych, w tym na nośnikach) powinny
    > być wolne od ograniczeń w używaniu -- tak jest lepiej dla wszystkich.

    Z wyjatkiem wynalazcow tego formatu danych.

    Ja tylko nie chcialbym, zeby pod pozorem wynalezienia nowego formatu
    danych odswiezono jakis stary, i zastrzezono przy okazji jakis
    drobiazg nie bedacy wcale wynalazkiem, a blokujacym droge innym.
    Jakies np "a na poczatku FAT beda dwa wpisy FFFF1234"

    J.