    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: "Magnetyczne wtyczki"
    <n20tfa$chp$1@node2.news.atman.pl> <n20ufk$5sm$1@dont-email.me>
    <n24lq3$tca$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5645e44c$0$22842$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5645f719$0$690$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <13shqlt51qv28$.djzztehr0zmc.dlg@40tude.net>
    Date: Sun, 15 Nov 2015 14:02:13 +0100

    Pan J.F. napisał:

    > IMO jest, bo ja to inaczej opisze :-)
    > Nie beda to juz zaokraglone rogi, ale np sciete, z lagodnymi
    > przejsciami.

    Jeśli taki opis kształtu dotyczy dajmy na to igły gramofonowej
    albo łopaty, to owszem, może być zastrzeżony jako *wynalazek*,
    o ile wcześniej nikt takich kształtów nie stosował, a wpływają
    one 'korzystnie' na działanie urządzenia. We *wzorze użytkowym*
    nie można zastrzec, że dotyczy on wszystkich młynków do kawy bez
    ostrych krawędzi.

    > Czyli trzeba miec inny wlasny pomysl na wymiane.
    > Urzad skrabowy sie cieszy ? Chyba nie, od tego nie ma VAT ani CIT

    Teoria, że wszystko co się robi w gospodarce, robi się dla uciechy
    urzędu skarbowego, jest błędna.

    > Dlaczego trudno ? Latwo.

    Łatwo się pisze takie regulacje, papier jest cierpliwy. Egzekucja
    prawa jest w praktyce niewykonalna.

    > Z wyjatkiem wynalazcow tego formatu danych.

    Nie zawsze muszą to być literalnie wszyscy -- na tym polega współżycie
    społeczne. A i tak w końcu się okazuje, że i dla nich lepiej.

    --
    Jarek