  • 91. Data: 2011-07-11 08:26:27
    Temat: Re: MACHINERY HDR wersja 64-bitowa już dostępna
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-11 10:22, MMM pisze:
    > Machinery to zupełnie inne algorytmy HDR niż Photoshop i zupełnie inne
    > efekty.

    Algorytmy to jedna rzecz, operator suwaków to druga - da się jedno
    podrobić drugie, choć może na poziomie ''atomowym'' będzie inny wynik.

    > Photoshopem można wiele rzeczy zrobić "ręcznie", ale właśnie wygoda
    > złożenia hdra z kilku czy więcej klatek w sposób automatyczny w
    > Machinery jest bardzo duża.

    O wygodzie nie wspomnę, szop i hdr to nie jest ergonomia.

    > No i niebagatelna jest chyba różnica w cenie. Machinery kosztuje
    > grosze a Photoshop grubą kasę.

    Owszem, rozważam jednak sytuację rzeczywistą: większość obrabiaczy czyli
    zaawansowanych amatorów fotografii robiących rawy po prostu używa szopa.

    --
    pozdrawia Adam
    /25% badanych nie wie ile to jest 25%/

  • 92. Data: 2011-07-11 08:43:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Jul., 10:22, MMM <d...@w...edu.pl> wrote:

    > Machinery to zupełnie inne algorytmy HDR niż Photoshop i zupełnie inne
    > efekty.
    > Marek

    czy machinery w wersju natural uzywa " enfuze "?

  • 93. Data: 2011-07-11 08:52:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > czy machinery w wersju natural uzywa " enfuze "?

    "enfuse"

  • 94. Data: 2011-07-11 09:07:47
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    On 11 Lip, 10:52, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > "enfuse"

    Machinery używa mojego autorskiego algorytmu łączenia obrazów, nie
    "enfuse".

    Pozdrawiam
    Marek

  • 95. Data: 2011-07-11 09:24:13
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-10 22:08, MMM pisze:

    > A co to znaczy "nie pogrążaj się"?
    > Dodałem opcję aktualizacji na prośbę użytkowników i dla ich wygody.
    > Nikt wtedy nie pisał że chce mieć możliwość jej wyłączenia.

    Coś, czego nie da się wyłączyć, nie jest żadną "opcją" tylko dokładnym
    przeciwieństwem
    tego pojęcia :) Opcja to coś, czego *można* użyć... opcjonalne.

    > ale to
    > że w tej chwili robi się to automatycznie

    ... oznacza, że jest to "core funcionality" a nie żadna "opcja".

    Chyba czegoś nie rozumiesz albo po prostu nie czujesz.
    To, że akurat twój program nie robi nic szkodliwego, mogę uwierzyć na słowo.
    I pewnie większość podobnych softów ma też "dobre intencje". Ale wiele z nich
    ma intencje znacznie mniej czyste - w różnym stopniu.
    Nikt nie będzie wnikał który ze stu zainstalowanych programów jest szpiegiem, a który
    wymienia tylko poczciwe dane. To ma się samo nie dziać, i już. Po prostu w dobrym
    tonie
    jest nie robić tego bez ostrzeżenia, i bez szansy wyłączenia.

    Poza tym sam fakt że każdy z tych wkurzających softów próbuje dopchać się do swoich
    serwerów w celach cnych lub niecnych, powoduje, ziarnko do ziarnka, że po włączeniu
    kompa, zwłaszcza po dłuższej przerwie, nagle przez kilka minut (albo i więcej) jest
    ruch na łączu, którego nie potrzebuję. Tłumaczenie że to tylko ileś bajtów/kiloajtów
    itp. to tak jakby pisać, że owszem, szczam na deskę, ale tylko po jednej kropelce.
    A ja akurat chcę aktualizować soft *tylko* wtedy kiedy chcę, a chcę tylko wtedy, gdy
    czuję
    potrzebę, np. gdy coś się nie odtwarza bo player za stary itp. Nie dotyczy tylko
    antyvira,
    któremu pozwalam aktualizować się gdy chce.

  • 96. Data: 2011-07-11 09:29:30
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    On 11 Lip, 11:24, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
    > W dniu 2011-07-10 22:08, MMM pisze:

    > to tak jakby pisać, że owszem, szczam na deskę, ale tylko po jednej kropelce.

    No litości, ale z argumentami o "szczaniu na deskę" nie będę
    polemizował, to jednak nie mój poziom...

    Pozdrawiam :-)))
    Marek

  • 97. Data: 2011-07-11 09:33:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-11 09:37, MMM pisze:

    > To że użytkownikowi 'Piotrne' coś się wydaje i sobie 'gdyba' to nie
    > znaczy że ja muszę się z tego tłumaczyć.
    > Nie będę się tłumaczyć, że nie jestem wielbłądem ani Agentem Smithem z
    > Matrixa,
    > ani że mój program nie robi jakiś strasznych rzeczy 'za plecami
    > użytkowników' :-))))

    A szkoda, bo robią to nawet (zwłaszcza) najwięksi producenci, publikując polityki
    prywatności, standardy postępowania z danymi itd; w formie deklaracji prawnych,
    za których złamanie mogą (i bywają) pociągani do odpowedzialności.

    Kto tego nie czyni, a dane wysyła, i to w dodatku "automatycznie" i bez opcji
    wyłączenia,
    i nie wiadomo co z nimi robi - jest po prostu niewiarygodny i podejrzany z defaultu.

    Oczywiście to twój wolny wybór...

  • 98. Data: 2011-07-11 09:36:57
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-11 11:29, MMM pisze:

    > No litości, ale z argumentami o "szczaniu na deskę" nie będę
    > polemizował, to jednak nie mój poziom...

    Zamień sobie na rzucenie jednego niedopałka na ulicę, jeśli słowo "szczam"
    uraża drobnomieszczński dobry smaczek i jest przeszkodą w percepcji.

  • 99. Data: 2011-07-11 09:48:10
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-10 20:19, MMM pisze:

    > osób razy 12MB nabija tylko transfer na moim serwerze, ale stworzyłem
    > opcję sprawdzania aktualizacji właśnie dla wygody użytkowników.
    > Więc bardzo chętnie wysłucham co to znaczy "traktowanie jak bandy
    > przedszkolaków w krótkich spodenkach" bo kompletnie nie rozumiem

    Inaczej mówiąc "tatuś wie co dla was dobre, kochane dzieciaczki".

    Jak widzisz jest znaczne grono osób które po prostu, z wielu powodów nie lubią
    i nie życzą sobie takiego traktowania. To się mogłoby sprawdzić, gdyby ten soft
    był jedynym lub jednym z bardzo niewielu na kompie. Ale nie da się zapanować
    (i zapewnić bezpieczeństwo) w sytuacji, gdy takich drobiazgów robiących co chcą
    jest dziesiątki, setki. To jest po prostu niehigieniczne.

  • 100. Data: 2011-07-11 09:56:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-10 20:37, Tomek Łabuz pisze:

> [...]
    > wszystkie jakie znam czy to na komórki czy na komputery mają taką opcję
    > do zaznaczenia - automatycznie sprawdź aktualizacje, nawet w androidzie
    > sie to pojawiło a kiedyś łączyło się wszystko ze wszystkim
    > automatycznie. Ma to na celu nie tylko ochronę ewentualnych pieniędzy
    > użytkownika - tak tak, kumpel pisze gry na komórki, dwie z nich miały
    > automatyczną opcję zapisu wyników na serwerze, kiedy zaczął zdobywać
    > rynki zagraniczne (w tej chwili to już jest globalna dystrybucja)
    > operatorzy nakazali natychmiastowe wyłączenie takich rzeczy jak podali z

    Dokładnie. W całej masie softów nikt nie będzie się pochylał nad dziełem
    akurat twego kolegi, albo MMM, żeby stwierdzić, że jest zapewne niegroźne,
    gdyż autor osobiście wyśmiał takie sugestie na grupie newsowej.
    Tylko potraktują je tak jak każdy inny produkt niosący potencjalne zagrożenie.
    Ale oczywiście niech autor zrobi jak zechce...