  • 101. Data: 2011-07-11 10:59:42
    Temat: Re: MACHINERY HDR wersja 64-bitowa już dostępna
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-11 09:37, MMM pisze:

    > Nie będę się tłumaczyć,

    Nie musisz, ale przez to mniej zarobisz.

    A pytania były bardzo proste:

    1. Czy zbierasz albo zbierałeś dane użytkowników
    pytających o aktualizację? (TAK / NIE)

    2. Jakie dane wysyła program?

    P.

  • 102. Data: 2011-07-11 12:50:42
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    On 11 Lip, 12:59, Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie musisz, ale przez to mniej zarobisz.
    >
    > A pytania były bardzo proste:
    >
    > 1. Czy zbierasz albo zbierałeś dane użytkowników
    >     pytających o aktualizację? (TAK / NIE)
    >
    > 2. Jakie dane wysyła program?

    Czy naprawdę myślisz że będę ci odpowiadał na pytania zadawane w taki
    sposób jakby to było jakieś przesłuchanie? (TAK / NIE) :-)))

    Pozdrawiam
    Marek

    P.S
    Program niczego nie wysyła poza zapytaniem o informację czy są
    aktualizacje a ja niczego nie zbieram.

  • 103. Data: 2011-07-11 14:13:25
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 10/07/2011 19:12, Robert Rydwelski wrote:

    > ale wiesz, że osoby którym to może przeszkadzać nie płacą za kilkanaście
    > bajtów. nawet jakby to był tylko 1 bajt to użytkownik płaci za pakiet
    > 100KB a przy źle dobranych taryfach to może być kilkadziesiąt zł (za
    > każde uruchomienie programu).

    Albo żyjesz w latach 90-tych, albo płacisz za roaming satelitarny z
    bieguna południowego. Kilkadziesiąt złotych za 100KB?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 104. Data: 2011-07-11 15:37:09
    Od: Alias Awatar <b...@a...eml>

    W dniu 11-07-11 09:41, MMM pisze:

    > Aktualizacja jest bezpłatna przez rok od momentu zakupu klucza i jest
    > to napisane w licencji więc nie pisz złośliwie kłamliwych bzdur i nie
    > mąć ludziom w głowie.

    Kto mąci ja czy ty?
    Przez rok bezpłatna to znaczy po roku płatna!
    Powiedzmy to sobie szczerze.

    G.

  • 105. Data: 2011-07-11 15:53:37
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-07-10 22:08, MMM pisze:

    > A co to znaczy "nie pogrążaj się"?
    > Dodałem opcję aktualizacji na prośbę użytkowników i dla ich wygody.
    > Nikt wtedy nie pisał że chce mieć możliwość jej wyłączenia.

    Jeżeli nie ma możliwości wyłączenia to nie jest to opcja.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 106. Data: 2011-07-11 15:55:48
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-07-10 23:39, MMM pisze:

    > Tak, tak, mięknę i w ogóle bardzo się przejmuję
    > wszystkim :-)))))))))))

    Listy bankrutów pełne są firm, które się nie przejmują klientami. Nie
    będziesz pierwszy i pewnie nie ostatni.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 107. Data: 2011-07-11 16:17:02
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    On 11 Lip, 17:55, Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
    wrote:
    > Listy bankrutów pełne są firm, które się nie przejmują klientami. Nie
    > będziesz pierwszy i pewnie nie ostatni.

    Na prośbę użytkowników i dla ich wygody stworzyłem automatyczne
    informowanie o aktualizacjach.
    A twoje pisanie o "bankrutach" pięknie pokazuje o co tak naprawdę
    chodzi - o zwykłą zawiść że ktoś stworzył soft, który jest bardzo
    popularny i wielokrotnie doceniany przez prasę branżową i na nim
    zarabia a ty możesz sobie jedynie pokrytykować na forum :-)))

    Pozdrawiam
    Marek

  • 108. Data: 2011-07-11 16:20:48
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-07-11 18:17, MMM pisze:

    > Na prośbę użytkowników i dla ich wygody stworzyłem automatyczne
    > informowanie o aktualizacjach.

    Powtarza to jak mantrę, ale wielokrotne powtarzanie nie nadaje większej
    wagi twoim słowom.

> [...]
    > popularny i wielokrotnie doceniany przez prasę branżową i na nim
    > zarabia a ty możesz sobie jedynie pokrytykować na forum :-)))

    Ucho od śledzia, programisto z bożej łaski.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 109. Data: 2011-07-11 16:21:42
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 11/07/2011 17:20, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Powtarza to jak mantrę, ale wielokrotne powtarzanie nie nadaje większej
    > wagi twoim słowom.

    > Ucho od śledzia, programisto z bożej łaski.

    A tak serio, to o co Tobie chodzi? Przymusu kupowania nie ma.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 110. Data: 2011-07-11 16:24:59
    Od: John Smith <u...@e...net>

    MMM napisał(a):

    > Program sprawdza na serwerze czy są aktualizacje.
    > I to takie straszne? :-)

    Wszycie tej funkcjonalności na stałe, bez możliwości wyłączenia i bez informowania
    użytkownika o tym, że
    program wysyła gdziekolwiek informacje (de facto informuje Ciebie) choćby o samym
    jego uruchomieniu, jak
    również Twoja reakcja w tej sprawie sugeruje, że z jakiegoś powodu bardzo zależy Ci
    na tych danych, bardziej
    nawet niż na nowych klientach.

    Sposób w jaki ignorujesz potrzebę prywatności swoich klientów niestety jest albo
    oznaką arogancji wobec
    klientów, albo ignorancji wobec zagadnień bezpieczeństwa i higieny aplikacji w dobie
    internetu. Nie wiem co
    gorsze.

    Nawet jeśli sam nie zamierzasz korzystać ze zbieranych w ten sposób statystyk, to
    sprawdź, czy nie zbierasz
    tych danych za dużo, czy nie da się z nich wnioskować o aktywności konkretnego
    użytkownika programu, czy nie
    podpadasz pod ustawę o ochronie danych osobowych, a jeśli tak, to czy dane te są
    wystarczająco dobrze
    zabezpieczone. Ich ewentualne użycie nawet przez kogoś innego mogłoby Cię zdaje się
    narazić na konflikt z prawem.

    Twoje rzeczywiste intencje w tej sprawie mogą się okazać najmniej ważne.

    A nawiązując do rzekomej paranoi i przewrażliwienia.
    Naprawdę nie chciałbym dawać komukolwiek do ręki narzędzia do szantażowania mnie,
    jeśli w chwili słabości
    nieopatrznie uruchomię program w godzinach pracy, choć jego przeznaczenie nie wiąże
    się z wykonywanymi przeze
    mnie obowiązkami zawodowymi. A to tylko jeden przykład użycia takich danych.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek