  • 161. Data: 2011-07-13 20:58:52
    Temat: Re: MACHINERY HDR wersja 64-bitowa już dostępna
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    On 13 Lip, 22:05, Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> wrote:

    > A kogo obchodzi zdanie producenta na temat zawartości pakietów? Ważne by
    > te pakiety szły dopiero po powiadomieniu użytkownika, iż tak się stanie
    > i można to ominąć/zablokować lub na jego wyraźne żądanie. Proste.

    Ale zauważyłeś że już wielokrotnie pisałem o zrobieniu takiej opcji?
    Pisanie że program coś wysyła, przez niewtajemniczonych może zostać
    odebrane jako jakieś świadome działanie (w domyśle szpiegowanie), a
    mówimy przecież o tym że program pobiera info czy jest aktualizacja. I
    to trzeba wyraźnie rozróżnić, nie ma mowy o jakimś uploadzie danych.

    Chwilami mam wrażenie jakbym oglądał reportaż z akcji greenpeace,
    gdzie napaleni działacze przykuli się do drzew łańcuchami i teraz
    krzyczą i wierzgają nóżkami.
    Zadeklarowałem że opcja będzie zrobiona i to moim zdaniem zamyka
    temat. Ale jak widać nie dla wszystkich, znajdą się zawsze jacyś
    ludzie, którzy rozdmuchają problem do niewyobrażalnych rozmiarów i w
    patetycznym tonie obrony praw obywatelskich wygłaszają wielkie tyrady
    bo ich ego zostało urażone...

    I żeby ostudzić zapał tych co już szykują ripostę na pół strony,
    powtórzę po raz 50-ty. Będzie możliwość wyboru czy się chce aby
    program sprawdzał informację o aktualizacjach :-))))

    Pozdrawiam
    Marek

  • 162. Data: 2011-07-13 21:30:19
    Od: Alias Awatar <b...@a...eml>

    W dniu 11-07-13 22:58, MMM pisze:

    > Chwilami mam wrażenie jakbym oglądał reportaż z akcji greenpeace,
    > gdzie napaleni działacze przykuli się do drzew łańcuchami i teraz
    > krzyczą i wierzgają nóżkami.

    Zegnam głupka.
    PLONK

    G.

  • 163. Data: 2011-07-13 21:41:21
    Od: MMM <d...@w...edu.pl>

    On 13 Lip, 23:30, Alias Awatar <b...@a...eml> wrote:

    > Zegnam g upka.

    Sadzisz ze prostackim obrazaniem jestes mnie w stanie
    sprowokowac? :-)))))

  • 164. Data: 2011-07-13 22:49:46
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Skoro jesteś "od początku internetu w Polsce" to zapewne pamiętasz
    > wielkie afery z wysyłaniem danych o sprzęcie i ustawień do sieci różnych
    > programów, choćby Windowsa czy programów Adobe.

    Owszem pamiętam. I dlatego rozumiem, że ktoś mógł się zaniepokoić gdy
    zauważył połączenie programu z siecią. I gdyby się okazało, że te dane
    to np. lista zainstalowanego oprogramowania, konfiguracja sprzętu, zrzut
    rejestru Windowsa itp. to OK. - autora należałoby zlinczować.
    Ale tu w pierwszej reakcji autor napisał, że chodzi o sprawdzenie czy
    jest aktualizacja. Czyli sprawa wyjaśniona, żadnego zagrożenia nie ma,
    prawda ? Ale jak się okazuje potrzeba zlinczowania autora przewyższyła
    poziom zdroworozsądkowy.

    > W powyższym wątku nie chodzi zaś o program sieciowy, którego zadaniem
    > jest łączność sieciowa, a o taki, którego funkcjonalność łączenia z
    > siecią nie dość, że jest poboczna, to ukryta.

    UKRYTA - no właśnie, słowo ukryta, którego użyłeś w takiej formie nosi
    znamiona działania świadomego i niecnego. Tak jakby autor specjalnie
    napisał program, w którym HDR jest tylko przykrywką do pozyskiwania
    danych od niczego nieświadomych użytkowników i wykorzystania ich w
    niecnych celach.

    > I gdyby nie powyższy
    > wątek, mnóstwo osób nawet by się o niej nie dowiedziało.

    I co by się wtedy stało ? No masakra - ich programy sprawdzałyby czy są
    nowsze wersje. Łaaał ! strach się bać !

    Dokładnie o to mi chodzi. Robienie z igły widły.

    > ... a sposób bagatelizacji tematu przez twórcę
    > programu lub co gorsza, wyśmianie problemu i osób zgłaszających nie
    > świadczy na korzyść programu i daje podstawy sądzić, że mimo zapewnień
    > twórcy, ma on interes w przedłużaniu status quo.

    Dodajmy - niecny interes :-)
    Także jestem programistą i tworzę programy, które nie mają z siecią
    wiele wspólnego, dlatego rozumiem autora, który zaaplikował do swojego
    programu drobną funkcję do połączenia przez sieć i faktycznie
    zbagatelizował problem bo wyszedł z założenia (błędnego jak się
    okazało), że wszyscy będą szczęśliwi jak ich program sam poinformuje, że
    jest nowa wersja, którą mogą pobrać.
    A tu zamiast wdzięczności dostał zjebkę. Hehe, no cóż takie życie.

    > A gdy nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Howgh!

    A gdy chodzi o pieniądze to za nimi stoją żydzi, masoni i cykliści ;-)

    EMPI

  • 165. Data: 2011-07-14 07:23:01
    Od: John Smith <u...@e...net>

    MMM napisał(a):
    > I żeby ostudzić zapał tych co już szykują ripostę na pół strony,
    > powtórzę po raz 50-ty. Będzie możliwość wyboru czy się chce aby
    > program sprawdzał informację o aktualizacjach :-))))

    Chłopie, 50 razy powtórzyłeś, że zrobisz.
    Nie zauważyłem, abyś zadeklarował jakikolwiek termin, kiedy to będzie.
    Zrozum wreszcie, że nie chodzi o to by Ci dokopać.
    Robisz zdaje się dobry produkt, ale jesteś sam i nie ogarniasz wszystkich aspektów
    związanych ze sprzedażą i
    marketingiem produktu. Skupiłeś się na algorytmach i liczysz na to, że produkt się
    obroni. A jest niekompletny.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 166. Data: 2011-07-14 12:27:40
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 00:49:46 +0200, EMPI napisał(a):

    > A tu zamiast wdzięczności dostał zjebkę. Hehe, no cóż takie życie.

    Nieznajomość prawa nie zwalnia z jego stosowania. Analogicznie
    nieznajomość zwyczajów sieciowych nie zwalnia z ich stosowania, mimo
    dobrych chęci.
    Zjebka się należała zaś nie tylko za to, ale przede wszystkim za
    olewackie podejście, które dopiero *po* linczu zbiorowym zamieniło się w
    obietnice poprawy funkcji.

    > A gdy chodzi o pieniądze to za nimi stoją żydzi, masoni i cykliści ;-)

    I łysi, zapomniałeś o łysych ;).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 167. Data: 2011-07-14 12:36:56
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2011 13:58:52 -0700 (PDT), MMM napisał(a):

> [...]
    > mówimy przecież o tym że program pobiera info czy jest aktualizacja. I
    > to trzeba wyraźnie rozróżnić, nie ma mowy o jakimś uploadzie danych.

    Wspaniale, ale musisz pamiętać o tym, że historia pokazała, iż
    producenci mówią jedno, a robią drugie, czego przykładem były wysyłane
    dane o ustawieniach komputera w pierwszych wersjach Windows Update.
    Aczkolwiek uważam, że ten temat jest zamknięty, gorzej z poniższymi
    wynurzeniami.

> [...]
    > ludzie, którzy rozdmuchają problem do niewyobrażalnych rozmiarów i w
    > patetycznym tonie obrony praw obywatelskich wygłaszają wielkie tyrady

    I słusznie, bo twoje zachowanie było poniżej krytyki. I z tego co widać,
    to najbardziej urażone zostało tu twoje ego - twórcy wspaniałego
    programu, któremu inni zazdroszczą i chcą go zniszczyć. Żenada.

    > I żeby ostudzić zapał tych co już szykują ripostę na pół strony,
    > powtórzę po raz 50-ty. Będzie możliwość wyboru czy się chce aby
    > program sprawdzał informację o aktualizacjach :-))))

    To, że będzie aktualizacja nie zmienia faktu, że powyższe teksty o
    Greenpeace, nie mówiąc o wcześniejszych, bardziej pasują do niewyżytego
    nastolatka rodem z neostrady niż szacownego producenta programu.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski