  • 11. Data: 2009-06-14 00:20:35
    Temat: Re: Lustro czy kompakt?
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    lukas&karo wrote:
    > Proszę o pomoc: poszukuję aparatu dla amatora do zdjęć z wakacji,
    > imprez rodzinnych, takich amatorskich sesji itp. Co wybrać? Kompakt
    > Canon SX10 IS czy lustro Olympus e410 dualkit z dodatkowym obiektywem
    > 40-150 mm f 4-5,6. Cena prawie ta sama.

    Pytasz co lepsze do fotografii? Oczywiście że lustro - bez dyskusji. Ja
    wiem, że ludzie patrzą przez pryzmat braku umiejętności. Uwierz mi że
    obsługa takiego aparatu to maksymalnie jeden dzień. To nie jest maszyna
    hokus-pokus jak się niektórym wydaje, tylko zwykłe urządzenie dla ludzi.
    Fotografia jest dla wszystkich którzy chcą. Pozatym nawet jeżeli masz
    zamiar robić bezmyślne pstryki to lustrzanka i tak się lepiej sprawdzi
    (pod każdym względem). A jeżeli zaczniesz się w temat fotografii
    zagłębiać to szybko zaczniesz osiągać coraz to lepsze efekty, a przy
    kompakcie jedyne czego się dowiesz to tego, że źle zrobiłeś, że nie
    wziąłeś lustrzanki.

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl

  • 12. Data: 2009-06-14 06:35:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Matt napisal:
    > Lustro zawsze można ustawić w tryb oznaczony zieloną ikoną na pokrętle - czyli
    > automatyczny.

    Taka ikone maja zazwyczaj tylko lustrzanki z dolnej polki.
    Wyzej jej nie ma.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2009-06-14 08:00:50
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "lukas&karo" <k...@g...com> napisał:

    >Czy w lustrzance jakość zdjęć jest wyraźnie lepsza?

    Potencjalnie tak - jeśli będziesz umiał wykorzystać możliwości lustrzanki.
    Jeśli masz zamiar bez większego zastanowienia pstrykac fotki w programach
    tematycznych - może się okazać, ze lepsze efekty będziesz miał z kompakta.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2009-06-14 08:01:17
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Kaiko pisze:
    > Fotografia jest dla wszystkich którzy chcą. Pozatym nawet jeżeli masz
    > zamiar robić bezmyślne pstryki to lustrzanka i tak się lepiej sprawdzi
    > (pod każdym względem).

    Szykuje sie standardowe dopieprzanie :-)

    Tym nawiasem doktrynalnie robisz mu wode z mózgu.
    Poza jakoscia i to w wysublimowanych warunach
    amator nie zauwazy różnicy. Za to nanosi sie kilogramów
    i wyda kilka razy wiecej niz powinien.

    A lustrzanki i tak wczesniej czy później wymrą ;-)
    --
    A S

  • 15. Data: 2009-06-14 08:51:36
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Tym nawiasem doktrynalnie robisz mu wode z mózgu.
    > Poza jakoscia i to w wysublimowanych warunach
    > amator nie zauwazy różnicy. Za to nanosi sie kilogramów
    > i wyda kilka razy wiecej niz powinien.

    Kupiłem niedawno Olympusa E-420 (praktycznie identyczny z E-410),
    czytając wiele opinii właśnie nie spodziewałem się różnic w normalnych
    warunkach.
    O dziwo jest spora.
    I nie tylko ja to zauważyłem,
    ale już ze 3 znajome osoby, które w ogóle nie zajmują się fotografią.
    Poprzednio miałem Panasonika LX3.
    Olympus ma dość ostre obiektywy jak na tą cenę,
    po drugie w kompaktach muszą być silne algorytmy odszumiające,
    a to zabija szczegóły np. w krajobrazach, zieleni itp.
    O dobrej jakości kitów Olympusa świadczą te testy:
    http://www.digitalcamerainfo.com/content/Olympus-E-6
    20-Digital-Camera-Review-20552/Resolution.htm
    Canon i Nikon mają wyraźnie gorsze wyniki z kitami jeśli chodzi o
    ostrość:
    http://www.digitalcamerainfo.com/content/Canon-Rebel
    -T1i-Digital-Camera-Review-20595/Resolution.htm
    http://www.digitalcamerainfo.com/content/Nikon-D5000
    -Digital-Camera-Review-20663/Resolution.htm

  • 16. Data: 2009-06-14 09:44:26
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    > Tym nawiasem doktrynalnie robisz mu wode z mózgu.

    Jak ktoś komuś robi wodę z mózgu to ten który próbuje komuś wmówić
    fotograficzną wyższość kompaktu nad lustrzanką to jest po prostu jakaś
    religia, moda, nie wiem, nie mam pojęcia - ale jest to bardzo smutne jak
    się czyta. Ludzie, tu nie chodzi tylko o jakość wykonanego zdjęcia, ale
    i o szybkość pracy, precyzje działania (wizjer?) szybkość AF, komfort i
    w razie potrzeby PRAWDZIWA droga do fotografii otwarta. Kolega nie pytał
    o aparat do kieszeni, tylko do zdjęć - się do tego ustosunkowałem.

  • 17. Data: 2009-06-14 09:45:03
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    f1969 wrote:

    > Dla amatora różnice w obiektywach są nie do zauważenia

    tj. jakaś zawiść aby ludzie nie kupowali sobie dobrego sprzętu czy o co
    chodzi?

  • 18. Data: 2009-06-14 10:26:55
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

  • 19. Data: 2009-06-14 11:48:54
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Kaiko:

    > tj. jakaś zawiść aby ludzie nie kupowali sobie dobrego sprzętu czy o co
    > chodzi?

    Chodzi o to, że to Olympus. Niektórzy mają kompleksy.

  • 20. Data: 2009-06-14 12:04:41
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Chodzi o to, że to Olympus. Niektórzy mają kompleksy.
    > --

    Chyba tak ;)
    Jak dla mnie to na tych fotkach z podanych linków różnica jest spora w
    kitach.
    Nawet piszą, że aż poprosili o drugi egzemplarz Canona,
    bo myśleli, że ten pierwszy był uszkodzony.
    Olek ma w porywach 1700 linii a Canon 1360,
    wg mnie to jest dużo.