  • 111. Data: 2013-12-29 14:34:06
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-28 22:04, Trybun pisze:

    > Nie mam żadnych podstaw żeby negować wskazania komputera pokładowego.
    > Owszem - nie wierzę mu bez zastrzeżeń, ale żeby otwarcie zanegować te
    > wskazania, na to odwagi już nie znajdę.

    To jest zepsuty. Chyba, że to chwilowy odczyt przy zdjęciu nogi z gazu,
    bądź temperatura na zewnątrz. Jak masz wątpliwości to zatankuj ze 2-3
    razy do pełna i przejedź się z deklarowaną prędkością po autostradzie.

  • 112. Data: 2013-12-30 11:01:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 28 Dec 2013 21:30:56 +0100, Trybun

> [...]
    > niecałe 2000 obrotów i informacja że spalanie jest na poziomie 6.5
    > litra, a Skoda wydaje się być zarzynana...

    To jest akurat jasne jak słońce, że większy silnik w pewnym punkcie będzie
    palił dużo mniej niż mniejszy motor mocno wysilony, a towarzyszyć temu
    będzie przeraźliwy hałas.

    > A co do tytułowej Dacii to myślę że te 130 dla niej nie jest jakimś
    > wyzwaniem, którą można osiągać tylko na krótkich przejazdach.

    OK, dla mnie podróż to nie tylko kwestia "czy pojedzie", ale także komfort
    podróży (a może przede wszystkim). Wyjący silnik i zerowe przyśpieszenie
    przy spalaniu jak smok, to brak komfortu podróży.

    --
    Pozdor Myjk

  • 113. Data: 2013-12-30 15:24:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    > Witam.

    > Rozgladam się za 7 miejscowym. Dacia Lodgy kusi. Obejrzałem, częśc rzeczy
    > jest do dupy (fotele trzeba zostawić w garazu, przecietne wykończenie
    > itd), ale nie ma tragedi. Następna w kolejności Zafira/Orlando to 20kzł
    > więcej za niewiele więcej. Auto nowe z różnych względow.

    Podobne pytanie zadałem tu w marcu 2012 gdy sam szukałem czegoś
    7-miejscowego. Później sprawa się trochę przeciągała. W międzyczasie była
    premiera Lodgy i ostatecznie na jesieni zdecydowaliśmy się na używana Zafirę
    w cenie nowej Lodgy.

    Przez długi czas byliśmy zdecydowani na nowe auto, bo zakładaliśmy zakup na
    następnych 10 lat. Oglądaliśmy i siedzieliśmy lub jeździliśmy wszystkim
    dostępnym na rynku i jeśli chodzi o auta nowe to w zasadzie do wyboru
    pozostały trzy: Lodgy najtańsza, ale po dodaniu klimy i lepszego silnika nie
    jakoś bardzo tania. Orlando które już w wersji "golas" za 60 tys. ma prawie
    wszystko i 140 KM. No i Zafira w której za każdą "pierdołę" trzeba sporo
    dopłacać.

    Lodgy była moją faworytką, ale odpadła jeszcze przed pierwsza jazdą testową.
    Wsiadłem i już przy ustawianiu fotela trzeba się siłować. Nie wiem, czy jest
    jeszcze inny producent który obecnie używa tak prymitywnych rozwiązań.
    Rozumiem oszczędność na chromowanych albo skurzanych wstawkach, rozumiem
    czarne zderzaki, czy niepodgrzewane lusterka. Rozumiem jakiś brak lampki czy
    głośnika, ale w momencie gdy ma to być auto rodzinne którym będę jeździł na
    zmianę z żoną to musi się dać łatwo i szybko "przestawić".

    W tym momencie naszym faworytem zostało Orlando - Najlepszy układ foteli -
    składają się niezależnie od siebie w płaską podłogę. Niestety w trzecim
    rzędzie jest zauważalnie ciaśniej niż w Zafirze.

    Ostatecznie o wyborze Zafiry to właśnie zadecydowało - wygoda w trzecim
    rzędzie - więcej miejsca i wyższe siedziska są tylko w Galaxy, ale Galaxy to
    już wyższa półka cenowa.

    Mimo różnych promocji okazało się że aby mieć sensowną konfigurację to
    trzeba na Zafirę wydać nie 60 a 70-80 tysięcy. Długo się wahaliśmy wszak
    przez pół roku byliśmy nastawieni na nowe auto, ale jednak ostatecznie
    stwierdziłem że w tym wypadku nie warto wydawać dwa razy więcej kasy na
    starcie i rokrocznie za ubezpieczenie. Zaczęliśmy szukać Zafiry z niskim
    przebiegiem i znaną historią. Trwało to kilkanaście tygodni ale w końcu
    kupiliśmy z ok. 35 tysięcy z przebiegiem niecałe 70 tysięcy ze znaną
    historią serwisową od krajowego właściciela. W sumie mieliśmy szczęście bo
    sprzedający trafił się gdy my już mieliśmy upatrzone dwie sztuki w Niemczech
    i zaplanowany wyjazd. No ale te niemieckie kosztowałyby o kilka tysięcy
    więcej.

    Sorry za przynudzanie już się streszczam:
    - Nie wiem, kogo i na jak długich trasach chcesz wozić w trzecim rzędzie
    siedzeń ale jeśli nawet sporadycznie dorosłych dalej niż kilka kilometrów to
    sprawdź wygodę siedzenia a nie wsiadania/wysiadania.
    - Przy jeździe w 7 osób przydaje się Box dachowy - to oczywistość, ale to że
    wtedy przydaje się kilka kucyków więcej by wyprzedzić ciężarówkę to trzeba
    sobie dopiero uzmysłowić :-)

    Ps. Chevrolet wychodzi z Polski (i Europy) i mają teraz fajną promocję 10
    tysięcy zniżki na wszystkie wersje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 114. Data: 2013-12-30 18:49:55
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-29 14:34, Artur Maśląg pisze:

    > To jest zepsuty. Chyba, że to chwilowy odczyt przy zdjęciu nogi z gazu,
    > bądź temperatura na zewnątrz. Jak masz wątpliwości to zatankuj ze 2-3
    > razy do pełna i przejedź się z deklarowaną prędkością po autostradzie.

    Ojejku, szukasz dziury w całym i tyle.

  • 115. Data: 2013-12-30 18:50:10
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-30 11:01, Myjk pisze:
> [...]
    > To jest akurat jasne jak słońce, że większy silnik w pewnym punkcie będzie
    > palił dużo mniej niż mniejszy motor mocno wysilony, a towarzyszyć temu

    No, gdy się nie przekonałem o tym osobiście to dałbym sobie głowę obciąć
    za to że duży silnik = duże spalanie a z małym jest odwrotnie.

    > OK, dla mnie podróż to nie tylko kwestia "czy pojedzie", ale także komfort
    > podróży (a może przede wszystkim). Wyjący silnik i zerowe przyśpieszenie
    > przy spalaniu jak smok, to brak komfortu podróży.

    Tu chyba przede wszystkim rolę gra cena zakupu, gdyby wątkotwórca miał
    do wyboru w takiej samej cenie auto z większym silnikiem to wybór pewnie
    by był oczywisty.
    Druga sprawa jest taka że on chce kupić auto rodzinne, które ma służyć
    do rodzinnego wyjazdu na zakupy czy na wakacje. Skoro przebieg roczny
    oblicza na 10 000 km.. A więc zupełnym nieporozumieniem by było jeździć
    nim z prędkością 140 km/h. Setka na liczniku to aż nadto.

  • 116. Data: 2013-12-30 18:55:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

> [...]
    > na 10 000 km.. A więc zupełnym nieporozumieniem by było jeździć nim z
    > prędkością 140 km/h. Setka na liczniku to aż nadto.

    A co ma piernik do wiatraka, a przewidywany przebieg ze sposobem jazdy?
    Chcesz jechać na wakacje za granicą poniżej 100?
    Życzę powodzenia w byciu otrąbianym na każdej autostradzie.

  • 117. Data: 2013-12-30 19:01:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-30 18:49, Trybun pisze:

    > Ojejku, szukasz dziury w całym i tyle.

    Nie, jak sobie robimy 'jaja', to robimy 'jaja'. Jednak wątek całkiem
    poważnie traktował o spożyciu paliwa przez samochody.
    Przy 140km/h to taki Mustang (szczegółów nie podałeś) weźmie zdrowo
    powyżej 10l. Faktem jest, że bez wysiłku.

  • 118. Data: 2013-12-30 19:05:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-30 18:50, Trybun pisze:
    (...)
> [...]
    > oblicza na 10 000 km.. A więc zupełnym nieporozumieniem by było jeździć
    > nim z prędkością 140 km/h. Setka na liczniku to aż nadto.

    Co Ty za bajki opowiadasz? Przebieg jedno, prędkości przelotowe to
    drugie. Jak jest autostrada/ekspresówka to się jedzie tyle ile
    przewidziane (znaczy niektórzy mają inaczej) i to całkiem rodzinnie.
    Szczególnie na urlopie...

  • 119. Data: 2013-12-30 19:50:18
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-30 19:01, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > Przy 140km/h to taki Mustang (szczegółów nie podałeś) weźmie zdrowo
    > powyżej 10l. Faktem jest, że bez wysiłku.

    To Ty sobie próbujesz robić te "jaja". Powiem tak - nie pisałem pracy
    doktorskiej z spalania paliwa przez forda Mustanga poruszającego się z
    prędkością 140 km/h. To tylko spostrzeżenie pasażera który zwrócił na to
    uwagę - "Jedziesz 140 a on spala tak mało paliwa". Później gdy mi sie
    nigdzie nie spieszyło to preferowałem jazdy z taką właśnie prędkością.
    Jeździłem trzema kolejnymi generacjami Mustangów, dzisiaj jednak jeżdżę
    już innym autem, tak więc nie mam możliwości podać symulacji zużycia
    paliwa przy poszczególnych prędkościach przez takie auto. Z tego co
    pamiętam to było to rzeczone 6,5 litra przy 140 i 42 litry przy ruszaniu
    z gazem wciśniętym w podłogę.

  • 120. Data: 2013-12-30 19:50:43
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-30 18:55, Cavallino pisze:

> [...]
    > Chcesz jechać na wakacje za granicą poniżej 100?
    > Życzę powodzenia w byciu otrąbianym na każdej autostradzie.

    No to że auta używa sie raczej do celów rekreacyjnych a nie zarobkowych.
    Nie ma potrzeby pędzić na złamanie karku.

    Z dzieciakami na tylnych siedzeniach nie ma najmniejszego sensu szarżować.

    Oj, nie do mnie ten apel, ja akurat nigdy nie jeździłem autem typowo
    rodzinnym.