eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Lodgy z 1.6 84KM
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 125

  • 101. Data: 2013-12-28 03:00:14
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: k...@o...pl

    W dniu wtorek, 24 grudnia 2013 13:42:35 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    >
    > fotele trzeba zostawić w garazu

    Po co? Bagażnik jest tak wielki, że fotele mogą sobie jeździć w nim cały czas,
    miejsca i tak nie zabraknie.


    > a) To chyba 8 zaworów. Czy prawidłowo zakladam
    > że bedzie on tańszy w naprawach po gwarancji?

    Tak.

    > b) Ma ktoś? Czy Lodgy w 7 osób w ogóle się toczy z tym silnikiem?
    > Ma się tylko przemieścić z prędkością autostradową z A do B. Z klimą.

    Wbrew jęczeniom tych, którzy _oczywiście_ nigdy nie jechali lodzią - owszem, toczy
    się, i to nawet całkiem sprawnie. Poza autostradami trzeba co prawda korzystać
    (czasami rzeczywiście intensywnie) z najwyraźniej zapomnianego, magicznego pudełka pt
    "skrzynia biegów" d; ale poza tym jest w porządku. Aczkolwiek najwięcej zależy od
    kierownika - jakie ma wcześniejsze doświadczenia i oczekiwania.

    Ogólnie - do legalnych 140 kmh jest OK, ale powyżej 150 kmh wysokość budy zaczyna się
    dawać we znaki lekkim myszkowaniem i sporą podatności na podmuchy. Coś za coś -
    gabaryt...


    Jeśli w dilerniach w okolicy nie mają takiej konfiguracji, to możesz wypróbować
    logana mcv z tym silnikiem - lodgy to niemal dokładnie to samo.

    Możesz poszukać kogoś z jednym lub drugim modelem poprzez http://DaciaKlub.pl -
    daćkowcy chętnie pomagają (:


    > c) Czy ten silnik jest konstrukcja znaną mechanikom, czy to bardziej
    > wynalazek? Potrzebuje coś przy czym podłubie mi byle Kaziu w garazu.

    Żaden wynalazek, prawdziwy klasyk - starszy od węgla! (((;

    http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine


    --
    Laisar


  • 102. Data: 2013-12-28 08:08:12
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Jeśli w dilerniach w okolicy nie mają takiej konfiguracji, to możesz
    > wypróbować logana mcv z tym silnikiem - lodgy to niemal dokładnie to samo.

    No to jaki to ma sens?
    W przeciwieństwie do Lodgy nowy Logan MCV jeszcze jakoś wygląda.
    Na czym polegają główne różnice, Lodgy jest jakoś większa w środku, lepiej
    wykonana?


  • 103. Data: 2013-12-28 10:41:39
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-12-28 08:08, Cavallino wrote:
    >> Jeśli w dilerniach w okolicy nie mają takiej konfiguracji, to możesz
    >> wypróbować logana mcv z tym silnikiem - lodgy to niemal dokładnie to
    >> samo.

    > No to jaki to ma sens?
    > W przeciwieństwie do Lodgy nowy Logan MCV jeszcze jakoś wygląda.
    > Na czym polegają główne różnice, Lodgy jest jakoś większa w środku,
    > lepiej wykonana?

    Lodgy ma 7 miejsc, choć oczywiście te dwa ostatnie trudno liczyć jako 2.


  • 104. Data: 2013-12-28 10:44:29
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-12-28 03:00, k...@o...pl wrote:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine

    "Starting 2011 Dacia replaced the old KxJ with Euro 5 1.0 (16 valves),
    1.2 (16 valves) and 1.6 liter engines"

    Bardzo dziwne.


  • 105. Data: 2013-12-28 10:56:15
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: DJ Abelson(R) <h...@s...org>

    W dniu 2013-12-24 15:51, Myjk pisze:

    >
    > Również nie wiem z czym masz problem przy turbinie. Chcesz kupić nowe auto,
    > jeździsz mało, do końca żywota auta ten element wytrzyma (jeśli nie będzie
    > katowany).
    >
    Naprawa turbiny to nie jest najgorsza rzecz jaka może spotkać
    użytkownika diesla.

    --



  • 106. Data: 2013-12-28 15:46:46
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:l9m6cn$t1m$...@n...news.atman.pl...
    > On 2013-12-28 08:08, Cavallino wrote:
    >>> Jeśli w dilerniach w okolicy nie mają takiej konfiguracji, to możesz
    >>> wypróbować logana mcv z tym silnikiem - lodgy to niemal dokładnie to
    >>> samo.
    >
    >> No to jaki to ma sens?
    >> W przeciwieństwie do Lodgy nowy Logan MCV jeszcze jakoś wygląda.
    >> Na czym polegają główne różnice, Lodgy jest jakoś większa w środku,
    >> lepiej wykonana?
    >
    > Lodgy ma 7 miejsc, choć oczywiście te dwa ostatnie trudno liczyć jako 2.

    Stara MCV też tak miała, w nowej się nie da?




  • 107. Data: 2013-12-28 21:30:56
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-28 00:27, Myjk pisze:
    > Tue, 24 Dec 2013 22:59:06 +0100, jerzu
    >
    >> Pojechać, pojedzie. Tylko spalanie...
    > Nie wyobrażam sobie żeby to pojechało przez 2-5h non-stop 130/h. Nie tylko
    > przez brak mocy, ale oczywiście także spalanie które wnet zdejmie nogę
    > kierowcy z pedału gazu -- moja Mazdzina CiTD przy 130 już przestaje być
    > ekonomiczna (choć opływowa jest znacznie), a co dopiero taki kloc z 2x
    > mniejsza mocą załadowany po sufit. Fabia przy 140 paliła jak smok (10-11),
    > ledwo wyciągała 160 (z klimą i 2 pasażerów). Hałas był taki, że nie było
    > słychać własnych myśli -- długo się tak ujechać nie dało.
    >

    Zobacz jaka dysproporcja - mały silnik-duży silnik. Mustang z 140 na
    liczniku to przyjemne dźwiękowe bulgotanie spod maski, na obrotomierzu
    niecałe 2000 obrotów i informacja że spalanie jest na poziomie 6.5
    litra, a Skoda wydaje się być zarzynana...

    A co do tytułowej Dacii to myślę że te 130 dla niej nie jest jakimś
    wyzwaniem, którą można osiągać tylko na krótkich przejazdach.


  • 108. Data: 2013-12-28 21:31:57
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-26 19:58, Lewis pisze:
    > W dniu 2013-12-26 19:27, Trybun pisze:
    >> W dniu 2013-12-25 16:49, Lewis pisze:
    >>> W dniu 2013-12-25 12:49, Trybun pisze:
    >>>
    >>>> I doprawdy nie mam pojecia co Wy tu na grupie z tą klimą, że niby tak
    >>>> osłabia osiągi. Z klima jeżdżę od zawsze i jakoś fizycznie nie
    >>>> zauważyłem żeby jej wyłaczenie czy załączenie rzutowało na osiągi
    >>>> auta.
    >>>
    >>> Jaki masz silnik i jaki samochód?
    >>>
    >>>
    >>
    >> Różne silniki, różne auta - od 4,7 do 1,5 litra, i od 270 koni do 90.
    >
    > No i nie mów że w takim 90km nie czujesz wcale obciążenia klimatyzacją...
    >

    No właśnie teraz jeżdżę autem z takim silniczkiem. i nie zauważam
    różnicy w mocy przy włączonej-wyłączonej klimie. Jednak gwoli
    sprawiedliwości muszę dodać że nie mam pojęcia czy klima jest sprawna.
    Niby na luzie, na wolnych obrotach silnik odrobinę przysiada w momencie
    włączenia klimy, ale sama klima nie chłodzi. Mechanik twierdzi że
    wszystko jest w porządku, klima nie chłodzi bo jest na zewnątrz za niska
    temperatura.


  • 109. Data: 2013-12-28 21:46:00
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-28 21:30, Trybun pisze:
    > W dniu 2013-12-28 00:27, Myjk pisze:
    >> Tue, 24 Dec 2013 22:59:06 +0100, jerzu
    >>
    >>> Pojechać, pojedzie. Tylko spalanie...
    >> Nie wyobrażam sobie żeby to pojechało przez 2-5h non-stop 130/h. Nie
    >> tylko
    >> przez brak mocy, ale oczywiście także spalanie które wnet zdejmie nogę
    >> kierowcy z pedału gazu -- moja Mazdzina CiTD przy 130 już przestaje być
    >> ekonomiczna (choć opływowa jest znacznie), a co dopiero taki kloc z 2x
    >> mniejsza mocą załadowany po sufit. Fabia przy 140 paliła jak smok
    >> (10-11),
    >> ledwo wyciągała 160 (z klimą i 2 pasażerów). Hałas był taki, że nie było
    >> słychać własnych myśli -- długo się tak ujechać nie dało.
    >>
    >
    > Zobacz jaka dysproporcja - mały silnik-duży silnik. Mustang z 140 na
    > liczniku to przyjemne dźwiękowe bulgotanie spod maski, na obrotomierzu
    > niecałe 2000 obrotów i informacja że spalanie jest na poziomie 6.5
    > litra, a Skoda wydaje się być zarzynana...

    Bajki na pms są czymś wręcz naturalnym, ale Mustang przy 140km/h
    i spożyciem 6,5l/100km jest czymś wręcz absurdalnym. Przy takich
    pomysłach to nawet bociany wyzdychają :(

    > A co do tytułowej Dacii to myślę że te 130 dla niej nie jest jakimś
    > wyzwaniem, którą można osiągać tylko na krótkich przejazdach.

    Pojedzie tak samo dobrze, jak samochody sprzed kilku lat. Na długich
    odcinkach.


  • 110. Data: 2013-12-28 22:04:52
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-28 21:46, Artur Maśląg pisze:
    >
    >> Zobacz jaka dysproporcja - mały silnik-duży silnik. Mustang z 140 na
    >> liczniku to przyjemne dźwiękowe bulgotanie spod maski, na obrotomierzu
    >> niecałe 2000 obrotów i informacja że spalanie jest na poziomie 6.5
    >> litra, a Skoda wydaje się być zarzynana...
    >
    > Bajki na pms są czymś wręcz naturalnym, ale Mustang przy 140km/h
    > i spożyciem 6,5l/100km jest czymś wręcz absurdalnym. Przy takich
    > pomysłach to nawet bociany wyzdychają :(

    Nie mam żadnych podstaw żeby negować wskazania komputera pokładowego.
    Owszem - nie wierzę mu bez zastrzeżeń, ale żeby otwarcie zanegować te
    wskazania, na to odwagi już nie znajdę.

    >
    >> A co do tytułowej Dacii to myślę że te 130 dla niej nie jest jakimś
    >> wyzwaniem, którą można osiągać tylko na krótkich przejazdach.
    >
    > Pojedzie tak samo dobrze, jak samochody sprzed kilku lat. Na długich
    > odcinkach.
    >

    Też tak myślę. Rozpędzi sie to przeleci gładko z Łodzi do Poznania z
    przelotową 140 na liczniku, bez wysiłku.

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 . 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: