-
101. Data: 2013-12-28 03:00:14
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: k...@o...pl
W dniu wtorek, 24 grudnia 2013 13:42:35 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
>
> fotele trzeba zostawić w garazu
Po co? Bagażnik jest tak wielki, że fotele mogą sobie jeździć w nim cały czas,
miejsca i tak nie zabraknie.
> a) To chyba 8 zaworów. Czy prawidłowo zakladam
> że bedzie on tańszy w naprawach po gwarancji?
Tak.
> b) Ma ktoś? Czy Lodgy w 7 osób w ogóle się toczy z tym silnikiem?
> Ma się tylko przemieścić z prędkością autostradową z A do B. Z klimą.
Wbrew jęczeniom tych, którzy _oczywiście_ nigdy nie jechali lodzią - owszem, toczy
się, i to nawet całkiem sprawnie. Poza autostradami trzeba co prawda korzystać
(czasami rzeczywiście intensywnie) z najwyraźniej zapomnianego, magicznego pudełka pt
"skrzynia biegów" d; ale poza tym jest w porządku. Aczkolwiek najwięcej zależy od
kierownika - jakie ma wcześniejsze doświadczenia i oczekiwania.
Ogólnie - do legalnych 140 kmh jest OK, ale powyżej 150 kmh wysokość budy zaczyna się
dawać we znaki lekkim myszkowaniem i sporą podatności na podmuchy. Coś za coś -
gabaryt...
Jeśli w dilerniach w okolicy nie mają takiej konfiguracji, to możesz wypróbować
logana mcv z tym silnikiem - lodgy to niemal dokładnie to samo.
Możesz poszukać kogoś z jednym lub drugim modelem poprzez http://DaciaKlub.pl -
daćkowcy chętnie pomagają (:
> c) Czy ten silnik jest konstrukcja znaną mechanikom, czy to bardziej
> wynalazek? Potrzebuje coś przy czym podłubie mi byle Kaziu w garazu.
Żaden wynalazek, prawdziwy klasyk - starszy od węgla! (((;
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine
--
Laisar
-
102. Data: 2013-12-28 08:08:12
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
> Jeśli w dilerniach w okolicy nie mają takiej konfiguracji, to możesz
> wypróbować logana mcv z tym silnikiem - lodgy to niemal dokładnie to samo.
No to jaki to ma sens?
W przeciwieństwie do Lodgy nowy Logan MCV jeszcze jakoś wygląda.
Na czym polegają główne różnice, Lodgy jest jakoś większa w środku, lepiej
wykonana?
-
103. Data: 2013-12-28 10:41:39
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2013-12-28 08:08, Cavallino wrote:
>> Jeśli w dilerniach w okolicy nie mają takiej konfiguracji, to możesz
>> wypróbować logana mcv z tym silnikiem - lodgy to niemal dokładnie to
>> samo.
> No to jaki to ma sens?
> W przeciwieństwie do Lodgy nowy Logan MCV jeszcze jakoś wygląda.
> Na czym polegają główne różnice, Lodgy jest jakoś większa w środku,
> lepiej wykonana?
Lodgy ma 7 miejsc, choć oczywiście te dwa ostatnie trudno liczyć jako 2.
-
104. Data: 2013-12-28 10:44:29
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2013-12-28 03:00, k...@o...pl wrote:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine
"Starting 2011 Dacia replaced the old KxJ with Euro 5 1.0 (16 valves),
1.2 (16 valves) and 1.6 liter engines"
Bardzo dziwne.
-
105. Data: 2013-12-28 10:56:15
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: DJ Abelson(R) <h...@s...org>
W dniu 2013-12-24 15:51, Myjk pisze:
>
> Również nie wiem z czym masz problem przy turbinie. Chcesz kupić nowe auto,
> jeździsz mało, do końca żywota auta ten element wytrzyma (jeśli nie będzie
> katowany).
>
Naprawa turbiny to nie jest najgorsza rzecz jaka może spotkać
użytkownika diesla.
--
-
106. Data: 2013-12-28 15:46:46
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l9m6cn$t1m$...@n...news.atman.pl...
> On 2013-12-28 08:08, Cavallino wrote:
>>> Jeśli w dilerniach w okolicy nie mają takiej konfiguracji, to możesz
>>> wypróbować logana mcv z tym silnikiem - lodgy to niemal dokładnie to
>>> samo.
>
>> No to jaki to ma sens?
>> W przeciwieństwie do Lodgy nowy Logan MCV jeszcze jakoś wygląda.
>> Na czym polegają główne różnice, Lodgy jest jakoś większa w środku,
>> lepiej wykonana?
>
> Lodgy ma 7 miejsc, choć oczywiście te dwa ostatnie trudno liczyć jako 2.
Stara MCV też tak miała, w nowej się nie da?
-
107. Data: 2013-12-28 21:30:56
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: Trybun <Y...@y...com>
W dniu 2013-12-28 00:27, Myjk pisze:
> Tue, 24 Dec 2013 22:59:06 +0100, jerzu
>
>> Pojechać, pojedzie. Tylko spalanie...
> Nie wyobrażam sobie żeby to pojechało przez 2-5h non-stop 130/h. Nie tylko
> przez brak mocy, ale oczywiście także spalanie które wnet zdejmie nogę
> kierowcy z pedału gazu -- moja Mazdzina CiTD przy 130 już przestaje być
> ekonomiczna (choć opływowa jest znacznie), a co dopiero taki kloc z 2x
> mniejsza mocą załadowany po sufit. Fabia przy 140 paliła jak smok (10-11),
> ledwo wyciągała 160 (z klimą i 2 pasażerów). Hałas był taki, że nie było
> słychać własnych myśli -- długo się tak ujechać nie dało.
>
Zobacz jaka dysproporcja - mały silnik-duży silnik. Mustang z 140 na
liczniku to przyjemne dźwiękowe bulgotanie spod maski, na obrotomierzu
niecałe 2000 obrotów i informacja że spalanie jest na poziomie 6.5
litra, a Skoda wydaje się być zarzynana...
A co do tytułowej Dacii to myślę że te 130 dla niej nie jest jakimś
wyzwaniem, którą można osiągać tylko na krótkich przejazdach.
-
108. Data: 2013-12-28 21:31:57
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: Trybun <Y...@y...com>
W dniu 2013-12-26 19:58, Lewis pisze:
> W dniu 2013-12-26 19:27, Trybun pisze:
>> W dniu 2013-12-25 16:49, Lewis pisze:
>>> W dniu 2013-12-25 12:49, Trybun pisze:
>>>
>>>> I doprawdy nie mam pojecia co Wy tu na grupie z tą klimą, że niby tak
>>>> osłabia osiągi. Z klima jeżdżę od zawsze i jakoś fizycznie nie
>>>> zauważyłem żeby jej wyłaczenie czy załączenie rzutowało na osiągi
>>>> auta.
>>>
>>> Jaki masz silnik i jaki samochód?
>>>
>>>
>>
>> Różne silniki, różne auta - od 4,7 do 1,5 litra, i od 270 koni do 90.
>
> No i nie mów że w takim 90km nie czujesz wcale obciążenia klimatyzacją...
>
No właśnie teraz jeżdżę autem z takim silniczkiem. i nie zauważam
różnicy w mocy przy włączonej-wyłączonej klimie. Jednak gwoli
sprawiedliwości muszę dodać że nie mam pojęcia czy klima jest sprawna.
Niby na luzie, na wolnych obrotach silnik odrobinę przysiada w momencie
włączenia klimy, ale sama klima nie chłodzi. Mechanik twierdzi że
wszystko jest w porządku, klima nie chłodzi bo jest na zewnątrz za niska
temperatura.
-
109. Data: 2013-12-28 21:46:00
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-12-28 21:30, Trybun pisze:
> W dniu 2013-12-28 00:27, Myjk pisze:
>> Tue, 24 Dec 2013 22:59:06 +0100, jerzu
>>
>>> Pojechać, pojedzie. Tylko spalanie...
>> Nie wyobrażam sobie żeby to pojechało przez 2-5h non-stop 130/h. Nie
>> tylko
>> przez brak mocy, ale oczywiście także spalanie które wnet zdejmie nogę
>> kierowcy z pedału gazu -- moja Mazdzina CiTD przy 130 już przestaje być
>> ekonomiczna (choć opływowa jest znacznie), a co dopiero taki kloc z 2x
>> mniejsza mocą załadowany po sufit. Fabia przy 140 paliła jak smok
>> (10-11),
>> ledwo wyciągała 160 (z klimą i 2 pasażerów). Hałas był taki, że nie było
>> słychać własnych myśli -- długo się tak ujechać nie dało.
>>
>
> Zobacz jaka dysproporcja - mały silnik-duży silnik. Mustang z 140 na
> liczniku to przyjemne dźwiękowe bulgotanie spod maski, na obrotomierzu
> niecałe 2000 obrotów i informacja że spalanie jest na poziomie 6.5
> litra, a Skoda wydaje się być zarzynana...
Bajki na pms są czymś wręcz naturalnym, ale Mustang przy 140km/h
i spożyciem 6,5l/100km jest czymś wręcz absurdalnym. Przy takich
pomysłach to nawet bociany wyzdychają :(
> A co do tytułowej Dacii to myślę że te 130 dla niej nie jest jakimś
> wyzwaniem, którą można osiągać tylko na krótkich przejazdach.
Pojedzie tak samo dobrze, jak samochody sprzed kilku lat. Na długich
odcinkach.
-
110. Data: 2013-12-28 22:04:52
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: Trybun <Y...@y...com>
W dniu 2013-12-28 21:46, Artur Maśląg pisze:
>
>> Zobacz jaka dysproporcja - mały silnik-duży silnik. Mustang z 140 na
>> liczniku to przyjemne dźwiękowe bulgotanie spod maski, na obrotomierzu
>> niecałe 2000 obrotów i informacja że spalanie jest na poziomie 6.5
>> litra, a Skoda wydaje się być zarzynana...
>
> Bajki na pms są czymś wręcz naturalnym, ale Mustang przy 140km/h
> i spożyciem 6,5l/100km jest czymś wręcz absurdalnym. Przy takich
> pomysłach to nawet bociany wyzdychają :(
Nie mam żadnych podstaw żeby negować wskazania komputera pokładowego.
Owszem - nie wierzę mu bez zastrzeżeń, ale żeby otwarcie zanegować te
wskazania, na to odwagi już nie znajdę.
>
>> A co do tytułowej Dacii to myślę że te 130 dla niej nie jest jakimś
>> wyzwaniem, którą można osiągać tylko na krótkich przejazdach.
>
> Pojedzie tak samo dobrze, jak samochody sprzed kilku lat. Na długich
> odcinkach.
>
Też tak myślę. Rozpędzi sie to przeleci gładko z Łodzi do Poznania z
przelotową 140 na liczniku, bez wysiłku.