  • 41. Data: 2011-07-27 11:15:47
    Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iglo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:j0okl5$mef$1@inews.gazeta.pl...

    > Co cię bawi? Pytałeś czy potwierdzam, że elektronika jest podła ,

    Ale nie pytałem co o tym sądzisz, potwierdziłeś zgłoszonymi problemami
    właśnie z elektroniką/elektryką.

    Zabawa w stylu: "mam świetne auto, wszystko działa jak należy, nieważne że
    codziennie rano w serwisie naprawiają mi to co się zepsuło danej nocy"
    zupełnie mnie nie bawi.

    Brak problemów z elektroniką oznacza, że elementy elektroniczne się nie
    psują.
    Jak 70 kkm 3 problemy z elektroniką wskazują na coś dokładnie odwrotnego.

  • 42. Data: 2011-07-27 11:16:35
    Od: <MW>

    Użytkownik "Iglo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
    >
    > system elektroniczny i padającą elektrykę to albo jesteś dyletantem, albo
    > płacą ci za czarny PR w stosunku do renault. Zresztą, co się będę kopał z

    Nie, to po prostu były właściciel ;-)
    --
    MW

  • 43. Data: 2011-07-27 11:25:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <MW> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Iglo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Nie, to po prostu były właściciel ;-)

    Dokładnie.
    I co gorsza nowego Renault, do 70 kkm zepsuł się kilkanaście razy, a koszty
    napraw (zanim go sprzedałem) przekraczały w ostatnich miesiącach 1000
    zł/m-c.

  • 44. Data: 2011-07-27 11:41:17
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-27 10:41, BartekK pisze:
> [...]
    > inny, i koszt to dziesiątki tysięcy zł per sztuka. I do tego jeszcze
    > "abonamenty" za obsługę zdalną, bo niektóre rzeczy wymagają kodów
    > odblokowujących "z centrali".
    >
    > Niby producenci aut nie mogą już "niedopuszczać" innych producentów
    > częsci/serwisów, ale robią to przez zaporowe ceny. Czyli robiąc mały
    > warsztacik musisz parę milionów (!) wyrzucić by być przygotowany na
    > podstawowe marki u nas spotykane. A za parę lat okaże się że nowy model
    > wymaga nowego interfejsu. A stare auta ludzie chcą naprawiać tanio, a
    > tak zaopatrzony warsztat byłby droższy niż ASO...

    Myślę, że to jeszcze nasza polska mentalność nakłada się na na to. Bo
    zapytaj Niemca, który płacił za kod do radia. Zapytaj Holendra, który
    płacił tylko za podłączenie do kompa. No i ceny w autoryzowanych
    serwisach - skoro tam godzina kosztuje koło 100 zł albo i więcej, a na
    dodatek na części dodają swoją 200% marżę...

    Jest sporo warsztatów dobrze prosperujących i utrzymujących się z napraw
    i to bez złodziejskich stawek, a na częściach nie doliczają.
    Ale w ASO są rozpasani bo za gwarancyjne przeglądy i wymiany trzeba zedrzeć.

    Mam znajomego, któremu sporo taniej wyszło - zawieźć samochód do salonu
    w Berlinie niż robić to w Polsce w Wa-wie. Nie pamiętam dokładnie co
    robił i jaki samochód - pamiętam tylko że to terenówka była - ale mw.
    za podłączeni do kompa wymianę czujnika i ustawienie zażądali w Polsce
    prawie 5 tys. w Berlinie wyszło go niecałe 2 tys. z kosztami dojazdu.

    Ariusz

  • 45. Data: 2011-07-27 11:45:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > płacił tylko za podłączenie do kompa. No i ceny w autoryzowanych
    > serwisach - skoro tam godzina kosztuje koło 100 zł albo i więcej,

    100 zł to by było mało, za 100 zł to w Norauto możesz się nie wmieścić.

    > a na dodatek na części dodają swoją 200% marżę...

    Nie - to producent (importer) części dyktuje takie ceny części, ASO tylko ma
    obowiązek je stosować.
    ASO trochę na tym zarabia, ale na pewno nie 200%.
    Porównywałem ceny części oryginalnych z rynku i ASO, narzut był kilka razy
    mniejszy niż twierdzisz.

    Po prostu Renault żyje z tego że ich auta psują się na potęgę.
    Renault, a nie ASO, które uciekają od niego dość chętnie.

  • 46. Data: 2011-07-27 11:57:25
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-27 11:45, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Po prostu Renault żyje z tego że ich auta psują się na potęgę.
    > Renault, a nie ASO, które uciekają od niego dość chętnie.

    Nie ma doświadczań z ASO z innymi markami tylko Renault - może i marże
    są niższe ale jak zaczęły się u mnie problemy. Tzn 3 dni było ok, po
    czym godzinę źle..., nieistotne - pewnego razu nie dało się jechać więc
    dla własnego spokoju zadzwoniłem po assistans (w końcu po to płacę by
    móc skorzystać) i zawieźli auto do ASO - ok pomyślałem sprawdźcie co się
    zepsuło wyceńcie naprawę i zobaczę. Okazało się, że zapłaciłem prawie
    300 zł za - podłączenie do kompa, rozkręcenie i przedmuchanie
    przepływomierza. A na pytanie co się zepsuło - powiedzieli, że nie
    wiedzą i musieli by rozszerzyć diagnostykę - oj szlag mnie trafił 300 zł
    i do niczego nie doszli.

    Ariusz

  • 47. Data: 2011-07-27 11:58:49
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-27 11:25, Cavallino pisze:
> [...]
    > I co gorsza nowego Renault, do 70 kkm zepsuł się kilkanaście razy, a
    > koszty napraw (zanim go sprzedałem) przekraczały w ostatnich miesiącach

    Co do Megane I to tylko moge potwierdzic. Znajomy kupowal nowe, jezdzi
    nim co prawda do dzisiaj, ale przynajmniej raz na kwartal cos mu
    szwankuje wlasnie z pradami. Alternator, cewki, elektryka szyb... To z
    tego co pamietam. Jego konkluzja jest jedna: nigdy wiecej Renault.

    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156

  • 48. Data: 2011-07-27 12:14:22
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-07-27 11:58, venioo pisze:

> [...]
    > szwankuje wlasnie z pradami. Alternator, cewki, elektryka szyb... To z
    > tego co pamietam. Jego konkluzja jest jedna: nigdy wiecej Renault.

    A ja miałem Lagunę I z rocznika '95, sprowadzoną przez kolegę w 2006r.
    Do momentu, gdy ją sprzedawałem (kwiecień 2010) zepsuła się w Polsce
    tylko raz. Naprawa kosztowała 300zł i nowy właściciel jeździ nią po dziś
    dzień. I jakoś chciałem ją zmienić na Megane II.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 49. Data: 2011-07-27 12:15:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie ma doświadczań z ASO z innymi markami tylko Renault

    Współczuję, gorszego nie spotkałem.

> [...]
    > przepływomierza. A na pytanie co się zepsuło - powiedzieli, że nie wiedzą
    > i musieli by rozszerzyć diagnostykę - oj szlag mnie trafił 300 zł i do

    Standard, dokładnie tak samo u mnie naprawiali np. komputer sterujący
    centralnym zamkiem (zalany), z tym że nawet go nie wysuszyli, tylko chcieli
    wymieniać.
    Po kilku dniach wyszechł sam.

  • 50. Data: 2011-07-27 12:15:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu.WYTNIJTO> napisał w wiadomości

> [...]
    > wlasnie z pradami. Alternator, cewki, elektryka szyb... To z tego co
    > pamietam. Jego konkluzja jest jedna: nigdy wiecej Renault.

    Potwierdzam na podstawie Megane II.
    Ale u mnie mechanika również się psuła.