eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLaguna II - psujące się auto!? › Re: Laguna II - psujące się auto!?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Laguna II - psujące się auto!?
    Date: Wed, 27 Jul 2011 11:41:17 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <j0omfu$mqa$1@news.onet.pl>
    References: <j0j926$2jo$1@news.onet.pl> <j0oj68$5k4$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: afft133.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1311759678 23370 95.49.149.133 (27 Jul 2011 09:41:18 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Jul 2011 09:41:18 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    Thunderbird/3.1.11
    In-Reply-To: <j0oj68$5k4$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2387922
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-07-27 10:41, BartekK pisze:
    > W dniu 2011-07-25 10:21, Ariusz pisze:
    >> Więc panowie mechanicy do podręczników i uczyć się obsługi komputerów -
    >> komputerowej obsługi aut.
    > Nauka ci nic nie da, jak nie masz dostępu do specjalistycznego
    > komputera-interfejsu dla danej marki. A dla prawie każdej marki jest
    > inny, i koszt to dziesiątki tysięcy zł per sztuka. I do tego jeszcze
    > "abonamenty" za obsługę zdalną, bo niektóre rzeczy wymagają kodów
    > odblokowujących "z centrali".
    >
    > Niby producenci aut nie mogą już "niedopuszczać" innych producentów
    > częsci/serwisów, ale robią to przez zaporowe ceny. Czyli robiąc mały
    > warsztacik musisz parę milionów (!) wyrzucić by być przygotowany na
    > podstawowe marki u nas spotykane. A za parę lat okaże się że nowy model
    > wymaga nowego interfejsu. A stare auta ludzie chcą naprawiać tanio, a
    > tak zaopatrzony warsztat byłby droższy niż ASO...
    >

    Myślę, że to jeszcze nasza polska mentalność nakłada się na na to. Bo
    zapytaj Niemca, który płacił za kod do radia. Zapytaj Holendra, który
    płacił tylko za podłączenie do kompa. No i ceny w autoryzowanych
    serwisach - skoro tam godzina kosztuje koło 100 zł albo i więcej, a na
    dodatek na części dodają swoją 200% marżę...

    Jest sporo warsztatów dobrze prosperujących i utrzymujących się z napraw
    i to bez złodziejskich stawek, a na częściach nie doliczają.
    Ale w ASO są rozpasani bo za gwarancyjne przeglądy i wymiany trzeba zedrzeć.

    Mam znajomego, któremu sporo taniej wyszło - zawieźć samochód do salonu
    w Berlinie niż robić to w Polsce w Wa-wie. Nie pamiętam dokładnie co
    robił i jaki samochód - pamiętam tylko że to terenówka była - ale mw.
    za podłączeni do kompa wymianę czujnika i ustawienie zażądali w Polsce
    prawie 5 tys. w Berlinie wyszło go niecałe 2 tys. z kosztami dojazdu.

    Ariusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: