  • 31. Data: 2011-07-27 10:07:44
    Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-07-27 09:08, Cavallino pisze:

    > Aha, czyli rozrząd sypie się nie tylko w Megane?
    > Ode mnie za jego naprawę ASO chciało 5 tys.

    Koła zmiennych faz rozrządu sypią się w każdej marce. Prędzej czy
    później. Poczytaj o silnikach PSA 1.4 88KM, poczytaj o VAGowskich TSI i
    wielu innych.
    Nawiasem mówiąc - 5kzł chcieli? Wybacz, ale znaleźli łosia, którego
    dałoby się skroić, więc próbowali.
    Ale - auto było wtedy na gwarancji, nie mylę się? Jak to się skończyło?
    Zrobili gwarancyjnie, partycypowałeś w kosztach, czy płaciłeś całość?

    > Czyli potwierdzasz, że elektryka i elektronika w tym aucie jest jak
    > najniższych lotów.

    Bo padły cewki i jakiś czujnik? No proszę Cię...

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 32. Data: 2011-07-27 10:17:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:

    > Koła zmiennych faz rozrządu sypią się w każdej marce.

    Po 2 latach?
    Myślałem że to tylko babol w fiatowskim 1.8 był.

> [...]
    > Ale - auto było wtedy na gwarancji, nie mylę się? Jak to się skończyło?
    > Zrobili gwarancyjnie, partycypowałeś w kosztach, czy płaciłeś całość?

    Kolejność prób była odwrotna do powyższego pytania.
    W końcu zrobili za free w ramach "gestu handlowego". ;-)

    > Bo padły cewki i jakiś czujnik? No proszę Cię...

    Tak, jak do tej pory czujniki i cewki padały mi tylko w Renault.
    No jeszcze raz cewka w Citroenie. ;-)

  • 33. Data: 2011-07-27 10:21:21
    Od: "Iglo" <f...@N...gazeta.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Aha, czyli rozrząd sypie się nie tylko w Megane?
    > Ode mnie za jego naprawę ASO chciało 5 tys.

    > Czyli potwierdzasz, że elektryka i elektronika w tym aucie jest jak
    > najniższych lotów.

    Nie potwierdzam, samochód ma 200tyś nalatane, to nie nówka sztuka. Żaden z
    systemów elektronicznych nie szwankuje, działają czujniki ciśnienia, karty
    hands free etc. Tylna szyba nie była otwierana przez ponad rok i pomogło same
    parokrotne wciśnięcie przycisku by zaczął działać, jednak nie jestem paprochem
    i wyjąłem go i wyczyściłem, a czujnik wstecznego po dokręceniu zaczął działać,
    zimowe solenie mu dokuczyło, ale jako że byłem w kanale i miałem nowy to
    postanowiłem wymienić (koszt czujnika 70zl, oryginał). Zresztą co ci będę
    potwierdzał, sam wiesz lepiej, wtopiłeś z megane i teraz robisz się nudny
    ciągle to przypominając przy każdym "francuskim" wątku czy to potrzebne czy
    nie, podobnie proponując zakup ceeda przy każdej okazji czy pasuje do
    preferencji kupującego czy nie. Troszkę dystansu, nie przynudzaj.

  • 34. Data: 2011-07-27 10:25:08
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Bo padły cewki i jakiś czujnik? No proszę Cię...

    Pytanie podchwytiwe (pytam, bo nie wiem):
    Elektronika w LII jest czyjej produkcji ? Podejrzewam, ze nie francuskiej.

    Czemu pytam ? Bo sie wszyscy uczepili jakie to francuzy awaryjna
    elektronike maja. Kiedys bardzo awaryjna elektronike mialy Citroeny XM,
    szczegolnie wersja V6. Tylko z tych co to narzekali na awaryjnosc francuza
    malo kto zwracal uwage na to iz elektronika w XMie byla projektem i
    wykonaniem NIEMIECKIEGO BOSCHA.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 35. Data: 2011-07-27 10:29:20
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-07-27 10:25, MHM pisze:

> [...]
    > szczegolnie wersja V6. Tylko z tych co to narzekali na awaryjnosc francuza
    > malo kto zwracal uwage na to iz elektronika w XMie byla projektem i

    No i nadal sporo jest Boscha i trochę Valeo. Padające cewki? Sagem
    zapewne, ale Renault szybko zrozumiało, że nie warto w to brnąć.
    Koledze w Clio 2, ASO wymieniło Sagemy na Denso. Gwarancyjnie.

  • 36. Data: 2011-07-27 10:29:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie potwierdzam, samochód ma 200tyś nalatane, to nie nówka sztuka. Żaden z
    > systemów elektronicznych nie szwankuje,

    Jasne, oprócz tego co zaszwankowało to nic nie szwankuje. ;-)
    LOL !!!!

  • 37. Data: 2011-07-27 10:41:15
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-07-25 10:21, Ariusz pisze:
    > Więc panowie mechanicy do podręczników i uczyć się obsługi komputerów -
    > komputerowej obsługi aut.
    Nauka ci nic nie da, jak nie masz dostępu do specjalistycznego
    komputera-interfejsu dla danej marki. A dla prawie każdej marki jest
    inny, i koszt to dziesiątki tysięcy zł per sztuka. I do tego jeszcze
    "abonamenty" za obsługę zdalną, bo niektóre rzeczy wymagają kodów
    odblokowujących "z centrali".

    Niby producenci aut nie mogą już "niedopuszczać" innych producentów
    częsci/serwisów, ale robią to przez zaporowe ceny. Czyli robiąc mały
    warsztacik musisz parę milionów (!) wyrzucić by być przygotowany na
    podstawowe marki u nas spotykane. A za parę lat okaże się że nowy model
    wymaga nowego interfejsu. A stare auta ludzie chcą naprawiać tanio, a
    tak zaopatrzony warsztat byłby droższy niż ASO...

    Wniosek - kupować auta które mają dostępne i udokumentowane interfejsy,
    do których nie ma dużego problemu się dostać. Auta z grupy
    Citroen/peugeot - przewalone. Volvo nowe - przewalone. Nowe GM/Opel -
    przewalone, ale nie tak strasznie, cośtam da się tanszymi interfejsami
    zrobić.. Niby ODB2 "do celów diagnostycznych" jest w każdym aucie, ale
    co ci daje wiedza że masz błąd czegośtam, jak przy wymianie tego
    czegośtam trzeba już "poważnym komputerem" to coś
    skalibrować/zalogować/ustawić... A sama wymiana do naprawienia nie prowadzi.
    Kiedyś ideał to był VAG, gdzie interfejs za 40zł i soft z internetu i
    wszystko można było, ale nie mam pojęcia jak teraz to wygląda.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 38. Data: 2011-07-27 10:53:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MHM" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie podchwytiwe (pytam, bo nie wiem):
    > Elektronika w LII jest czyjej produkcji ? Podejrzewam, ze nie francuskiej.

    Ta najgorsza jak najbardziej francuskiej.
    Cewki Sagem.

  • 39. Data: 2011-07-27 10:54:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:

    >Padające cewki? Sagem zapewne, ale Renault szybko zrozumiało, że nie warto
    >w to brnąć.

    Ciekawe, problem z cewkami występował od 1996 roku (albo trochę później, w
    każdym razie w Megane I), a mi w 2006 wkładali nadal Sagemy przy
    gwarancyjnych wymianach.
    Cholernie szybko, jak pragnę zdrowia.

  • 40. Data: 2011-07-27 11:09:58
    Od: "Iglo" <f...@N...gazeta.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Jasne, oprócz tego co zaszwankowało to nic nie szwankuje. ;-)
    > LOL !!!!

    Co cię bawi? Pytałeś czy potwierdzam, że elektronika jest podła ,więc nie
    potwierdzam, napisałem że systemy działają bezawaryjnie, jeżeli uważasz
    czujnik biegu wstecznego (z tego co pamiętam taki sam montowany jest w wielu
    modelach różnych marek) zapalający światło wsteczne za podłej jakości padający
    system elektroniczny i padającą elektrykę to albo jesteś dyletantem, albo
    płacą ci za czarny PR w stosunku do renault. Zresztą, co się będę kopał z
    koniem :-). Życzę ci bezawaryjnych przebiegów, eot z mojej strony.