-
11. Data: 2011-08-03 09:45:01
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-08-02 23:31, Michał Gut pisze:
>> W takim razie po co zrobiono wtrysk wielopunktowy a później bezpośredni?
>> Każdy cylinder dostanie dokładnie odmierzoną dawkę paliwa (taką samą)
>> a nie taką jaką udało mu się zassać przez długie kanały kolektora.
>
> jak napiszesz mapę i oprogramujesz centralkę to bedziesz mial dawkowane
> paliwo. w praktyce to ma sens tylko jak masz fiola na punkcie
> majsterkowania:)
>
>
No właśnie mam fioła i może znajdę chwilę czasu ;)
Ja kiedyś zrealizuję pomysł podzielę się wrażeniami.
W sumie koszt takiej instalacji będzie niewiele większy niż tzw 2
generacji z silnikiem krokowym i mikserem, który dławi silnik min o 33%
A w aucie ważącym blisko 1.5tony, z ASB który wg fabryki ma 90KM, po
zdławieniu gazem przestaje jechać... Kiedyś już udało się z powodzeniem
poprawić właśnie taką instalację poprzez rozwiercenie miksera do
średnicy przepustnicy i dokładne wyregulowanie sterownika LPG, dało to
dość spory wzrost mocy w porównaniu do tradycyjnej instalacji 2gen. ;)
Tak więc teraz zrodził się pomysł włożenia sekwencyjnego wtrysku ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
12. Data: 2011-08-03 09:47:54
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-08-02 23:33, Michał Gut pisze:
>> To że cylindry pracują parami a wtryskiwacze będą podawać jak będzie
>> zasysać jedna para dla 4 cylindrów i tak samo jak będzie zasysać 2
>> para będą podawać dla 4 cylindrów.
>
> jedna para nie pracuje razem. w parze jeden ma prace a drugi zasysa
> powietrze z paliwem
Już mniejsza o to, chodzi mi o to, że tylko z 2 wtryskiwaczy będzie
pobierać paliwo w trakcie cyklu, więc dawkę LPG trzeba odpowiednio
zmniejszyć.
>
>> Właśnie dlatego mówiłem o zmierzeniu AFR (Air/Fule Ratio) i EGT
>> (exhaust gas temperature) żeby ustalić odpowiednią dawkę gazu, przy
>> dobrym zestrojeniu całego układu sądzę że uda się spalić przyzwoitą
>> ilość LPG i uzyskać dobre parametry.
>
> pytanie czy warto:)
Myślę że każdy kto ma jakiś mały silnik zdławiony mikserem od gazu z
wielką radością włożyłby taki pseudosekwencyjny wtrysk LPG ;) Tylko
trzeba trochę nad tym popracować żeby wiedzieć od czego zaczynać
strojenie w przyszłych instalacjach ;P
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
13. Data: 2011-08-03 13:19:55
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
> Bierzemy sterownik STAG300 (taki akurat mam) 4 wtryskiwacze (akurat mam
> rail) bierzemy sygnał z jedynego wtryskiwacza benzynowego i podpinamy jako
> sygnał na wszystkie 4 wtryskiwacze gazowe, ich dysze montujemy możliwie
> najbliżej zaworów i tyle.
> Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie
> brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę
> szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.
>
W sumie nie znam się na instalacjach LPG, ale tak inzyniersko mysląc, jeśli
wtryski będą chodzić 2 razy za często to może wystarczy dać 2 zamiast 4,
ewentualnie jakoś prostym układem dwukrotnie zmniejszyć częstotliwość
sygnału ze wtrysku benzynowego?
-
14. Data: 2011-08-03 13:32:15
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-08-03 13:19, Vlad The Ripper pisze:
>> Bierzemy sterownik STAG300 (taki akurat mam) 4 wtryskiwacze (akurat
>> mam rail) bierzemy sygnał z jedynego wtryskiwacza benzynowego i
>> podpinamy jako sygnał na wszystkie 4 wtryskiwacze gazowe, ich dysze
>> montujemy możliwie najbliżej zaworów i tyle.
>> Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie
>> brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę
>> szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.
>>
> W sumie nie znam się na instalacjach LPG, ale tak inzyniersko mysląc,
> jeśli wtryski będą chodzić 2 razy za często to może wystarczy dać 2
> zamiast 4, ewentualnie jakoś prostym układem dwukrotnie zmniejszyć
> częstotliwość sygnału ze wtrysku benzynowego?
Głównym bodźcem, z powodu którego wpadłem na ten pomysł była chęć
wstawienia wielopunktowego wtrysku, każdy wtryskiwacz tuż przy zaworze
ssącym, więc po usunięciu połowy wtryskiwaczy całą zabawę szlak trafia.
Najrozsądniejsze wydaje się zmniejszenie czasu otwarcia wtryskiwacza,
przy obrotach rzędu 2000RPM i więcej (mniej raczej też) silnik pewnie
nie zorientuje się że wtryskiwacz podał 2 razy, zassie do cylindra
wszystko nie wybrzydzając, gaz podany w 3 suwie pracy nie zdąży nigdzie
się zapodziać, ;P Byle tylko odregulować odpowiednią całkowitą dawkę
gazu na 1 cykl pracy ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
15. Data: 2011-08-03 14:07:19
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 3 Aug 2011 13:19:55 +0200, Vlad The Ripper napisał(a):
> W sumie nie znam się na instalacjach LPG, ale tak inzyniersko mysląc, jeśli
> wtryski będą chodzić 2 razy za często to może wystarczy dać 2 zamiast 4,
A nawet 1 zamiast 4, ale kolega chce 4.
> ewentualnie jakoś prostym układem dwukrotnie zmniejszyć częstotliwość
> sygnału ze wtrysku benzynowego?
To nie jest takie proste, bo wymaga synchronizacji ktory cylinder teraz
pali.
Byly takie rozwiazania w benzynie, gdzie wtryskiwacze byly 4, ale polaczone
po 2 rownolegle. Tylko ze w benzynie to troche inaczej skutkuje.
J.
-
16. Data: 2011-08-03 21:10:36
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-08-03 13:32, Lewis pisze:
> Głównym bodźcem, z powodu którego wpadłem na ten pomysł była chęć
> wstawienia wielopunktowego wtrysku, każdy wtryskiwacz tuż przy zaworze
> ssącym, więc po usunięciu połowy wtryskiwaczy całą zabawę szlak trafia.
> Najrozsądniejsze wydaje się zmniejszenie czasu otwarcia wtryskiwacza,
> przy obrotach rzędu 2000RPM i więcej (mniej raczej też) silnik pewnie
> nie zorientuje się że wtryskiwacz podał 2 razy, zassie do cylindra
> wszystko nie wybrzydzając, gaz podany w 3 suwie pracy nie zdąży nigdzie
> się zapodziać, ;P Byle tylko odregulować odpowiednią całkowitą dawkę
> gazu na 1 cykl pracy ;)
>
a nie da sie jakos centralki od V8 zaadaptowac? bo tam zdaje sie 8
wtryskow otwiera sie parami 4x2 - jakbys podlaczyl tylko 4 wtryski to
bys mial full wypas dokladnie wielopunktowy wtrysk gazu :)
--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
-93tys-przebiegu-ID6T6H.html
-
17. Data: 2011-08-04 11:17:12
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-08-03 21:10, venioo pisze:
> W dniu 2011-08-03 13:32, Lewis pisze:
>> Głównym bodźcem, z powodu którego wpadłem na ten pomysł była chęć
>> wstawienia wielopunktowego wtrysku, każdy wtryskiwacz tuż przy zaworze
>> ssącym, więc po usunięciu połowy wtryskiwaczy całą zabawę szlak trafia.
>> Najrozsądniejsze wydaje się zmniejszenie czasu otwarcia wtryskiwacza,
>> przy obrotach rzędu 2000RPM i więcej (mniej raczej też) silnik pewnie
>> nie zorientuje się że wtryskiwacz podał 2 razy, zassie do cylindra
>> wszystko nie wybrzydzając, gaz podany w 3 suwie pracy nie zdąży nigdzie
>> się zapodziać, ;P Byle tylko odregulować odpowiednią całkowitą dawkę
>> gazu na 1 cykl pracy ;)
>>
>
> a nie da sie jakos centralki od V8 zaadaptowac? bo tam zdaje sie 8
> wtryskow otwiera sie parami 4x2 - jakbys podlaczyl tylko 4 wtryski to
> bys mial full wypas dokladnie wielopunktowy wtrysk gazu :)
>
Stag 300 to centralka obsługująca do 8 wtryskiwaczy więc to nie jest
problem, w sofcie tylko wybierasz ile wtryskiwaczy ma być, ba nawet
można w trakcie pracy silnika włączyć np 3 wtryskiwacze gazowe i 1
benzynowy ;). W sumie to nie widzę żadnego problemu żeby to zrobić...
Więc pewnie w niedługim czasie coś wystrugam ;P
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
18. Data: 2011-08-04 22:12:31
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: "pm" <x...@w...pl>
>>> W takim razie po co zrobiono wtrysk wielopunktowy a później
bezpośredni?
wielopunktowy to nie wiem - może mniejsza bezwładność systemu?
może jak są krótkie kanały dolotowe to jeden cylinder nie odsysa drugiemu
mieszanki?
a bezpośredni żeby robić w cylindrze strefy z bogatszą i uboższą mieszanką
co niby zadowala ekologów a czasem tez kierowców.
>>> Każdy cylinder dostanie dokładnie odmierzoną dawkę paliwa (taką samą)
>>> a nie taką jaką udało mu się zassać przez długie kanały kolektora.
skoro w zassanie mieszanki do cylindra jest w kategorii "udasie nieudasie"
to może i powietrza niewiadomo ile zassie ten cylinder? ;-))
> No właśnie mam fioła i może znajdę chwilę czasu ;)
> Ja kiedyś zrealizuję pomysł podzielę się wrażeniami.
> W sumie koszt takiej instalacji będzie niewiele większy niż tzw 2
> generacji z silnikiem krokowym i mikserem, który dławi silnik min o 33%
> Tak więc teraz zrodził się pomysł włożenia sekwencyjnego wtrysku ;)
>
idea słuszna
ale czemu nie zacząć od 1 centralnego wtryskiwacza?
a potem ewentualnie (juz tylko dla własnej satysfakcji) przejść na 4 i full
group (4 kanały staga zasilasz z 1 wtrysku)
w sumie to idea wcale nie jest hardcorowa
sondę lambda wpinasz do staga i regulujesz sobie mapę czasów wtrysku (w
stagu) tak aby było dobrze.
-
19. Data: 2011-08-04 22:32:07
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-08-04 22:12, pm pisze:
>>>> W takim razie po co zrobiono wtrysk wielopunktowy a później
> bezpośredni?
> wielopunktowy to nie wiem - może mniejsza bezwładność systemu?
> może jak są krótkie kanały dolotowe to jeden cylinder nie odsysa
> drugiemu mieszanki?
>
> a bezpośredni żeby robić w cylindrze strefy z bogatszą i uboższą mieszanką
> co niby zadowala ekologów a czasem tez kierowców.
>
>>>> Każdy cylinder dostanie dokładnie odmierzoną dawkę paliwa (taką samą)
>>>> a nie taką jaką udało mu się zassać przez długie kanały kolektora.
>
> skoro w zassanie mieszanki do cylindra jest w kategorii "udasie
> nieudasie" to może i powietrza niewiadomo ile zassie ten cylinder? ;-))
>
>> No właśnie mam fioła i może znajdę chwilę czasu ;)
>> Ja kiedyś zrealizuję pomysł podzielę się wrażeniami.
>> W sumie koszt takiej instalacji będzie niewiele większy niż tzw 2
>> generacji z silnikiem krokowym i mikserem, który dławi silnik min o
>> 33% Tak więc teraz zrodził się pomysł włożenia sekwencyjnego wtrysku ;)
>>
> idea słuszna
> ale czemu nie zacząć od 1 centralnego wtryskiwacza?
> a potem ewentualnie (juz tylko dla własnej satysfakcji) przejść na 4 i
> full group (4 kanały staga zasilasz z 1 wtrysku)
>
> w sumie to idea wcale nie jest hardcorowa
> sondę lambda wpinasz do staga i regulujesz sobie mapę czasów wtrysku (w
> stagu) tak aby było dobrze.
O właśnie, więc po co zaczynać od 1 wtrysku skoro to praktycznie jedna
robota zrobić 4 z pełnym wtryskiem czy jeden, na zasadzie uda się nie
uda się zassać mieszankę :P Sonda lambda jest więc i STAG się ładnie
zaadoptuje ;)
Tak więc teorie mamy za sobą pora przystąpić do działania ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
20. Data: 2011-08-05 20:30:37
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: "pm" <x...@w...pl>
> Stag 300 to centralka obsługująca do 8 wtryskiwaczy więc to nie jest
> problem, w sofcie tylko wybierasz ile wtryskiwaczy ma być, ba nawet można
> w trakcie pracy silnika włączyć np 3 wtryskiwacze gazowe i 1 benzynowy ;).
> W sumie to nie widzę żadnego problemu żeby to zrobić... Więc pewnie w
> niedługim czasie coś wystrugam ;P
>
podziel się wrażeniami jak zrobisz.
a jak strugasz to dostrugaj potem wariator zapłonu.