eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLPG inaczej...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 1. Data: 2011-08-02 21:20:22
    Temat: LPG inaczej...
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    Czołem.
    Przyszedł mi do głowy taki zwariowany pomysł.

    Otóż.
    Mam sobie silnik z jednopunktowym wtryskiem. Dokładnie 2.0 ABT ze stajni
    VAG. prosta jak budowa cepa konstrukcja, 8 zaworów 1 wałek OHC.
    Sterownik wtrysku Motronic.

    Plan jest taki żeby włożyć do niego pseudo-sekwencyjną instalację LPG...
    Jak?
    Bierzemy sterownik STAG300 (taki akurat mam) 4 wtryskiwacze (akurat mam
    rail) bierzemy sygnał z jedynego wtryskiwacza benzynowego i podpinamy
    jako sygnał na wszystkie 4 wtryskiwacze gazowe, ich dysze montujemy
    możliwie najbliżej zaworów i tyle.
    Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie
    brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę
    szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.

    Teraz pytanie do kogoś kumatego w dziedzinie LPG. Ma szansę to zadziałać?

    Na logikę wydaje się że to całkiem możliwe. Dla przykładu silnik ABK
    czyli 16 zaworowa jednostka z wielopunktowym wtryskiem (udoskonalone
    ABT) ma wtrysk benzyny na identycznej zasadzie (niezależnie czy to 1 czy
    3 sów pracy dostaje paliwo) ot taka głupota konstrukcyjna...

    Mało tego, jak to wszystko się dobrze wyreguluje możliwe że uda sie
    wygenerować więcej mocy niż na seryjnym silniku zasilanym NoPB ;)


    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 2. Data: 2011-08-02 21:58:43
    Temat: Re: LPG inaczej...
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-02 21:20, Lewis pisze:
    > Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie
    > brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę
    > szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.

    Od razu zaznaczam, ze nie jestem kims kumatym od gazu ;) Ale na logike
    po powyzszym wywodzie:
    tzn. co - 2x dpstanie gaz a spali tylko raz?
    To dzialac bedzie, ale bedzie palilo nieziemsko, a z wydechu samym
    gazem bedzie smierdzialo.

    --
    venioo
    GG:198909
    http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
    -93tys-przebiegu-ID6T6H.html


  • 3. Data: 2011-08-02 22:13:53
    Temat: Re: LPG inaczej...
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?

    >> Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie
    >> brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę
    >> szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.
    >
    > Od razu zaznaczam, ze nie jestem kims kumatym od gazu ;) Ale na logike po
    > powyzszym wywodzie:
    > tzn. co - 2x dpstanie gaz a spali tylko raz?

    aj tam
    może dostać 2x ale po 1/2 dawki
    kwestia dobrania dyszy ewentualnie emulacji (tryb półsekwencja w stag-300)

    przecież w 1 punktowym wtrysku też paliwo lane jest niezależnie od suwu w
    poszczególnym cylindrze
    tzn mieszankę się robi w kolektorze a każdy cylinder sobie ją zassie.

    > To dzialac bedzie, ale bedzie palilo nieziemsko, a z wydechu samym gazem
    > bedzie smierdzialo.

    daleko idące wnioski, ale teza że dzięki zwielokrotnieniu wtrysków da się
    uzyskać wiekszą moc jest ryzykowna
    to samo można by uzyskać 1 wtryskiwaczem.



  • 4. Data: 2011-08-02 22:15:39
    Temat: Re: LPG inaczej...
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-02 21:58, venioo pisze:
    > W dniu 2011-08-02 21:20, Lewis pisze:
    >> Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie
    >> brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę
    >> szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.
    >
    > Od razu zaznaczam, ze nie jestem kims kumatym od gazu ;) Ale na logike
    > po powyzszym wywodzie:
    > tzn. co - 2x dpstanie gaz a spali tylko raz?
    > To dzialac bedzie, ale bedzie palilo nieziemsko, a z wydechu samym gazem
    > bedzie smierdzialo.
    >

    To że cylindry pracują parami a wtryskiwacze będą podawać jak będzie
    zasysać jedna para dla 4 cylindrów i tak samo jak będzie zasysać 2 para
    będą podawać dla 4 cylindrów.
    Gaz dostanie 2 razy ale ten gaz który wtryskiwacz podał w 3 suwie pracy
    przecież się nie rozpłynie i w 1 suwie zostanie zassany wraz z nową
    dawką gazu podaną w 1 suwie. W STAGu można korekcję czasów otwarcia
    wtryskiwaczy dowolnie regulować więc prawdopodobnie uda się tak ustawić
    że wtryskiwacz LPG będzie miał plus minus 60-65% czasu otwarcia
    wtryskiwacza NoPB i wszystko się wyrówna.
    Mało tego w ABK tak właśnie to działa tylko ze na benzynie ;D

    Właśnie dlatego mówiłem o zmierzeniu AFR (Air/Fule Ratio) i EGT (exhaust
    gas temperature) żeby ustalić odpowiednią dawkę gazu, przy dobrym
    zestrojeniu całego układu sądzę że uda się spalić przyzwoitą ilość LPG i
    uzyskać dobre parametry.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 5. Data: 2011-08-02 22:19:16
    Temat: Re: LPG inaczej...
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-02 22:13, pm pisze:

    > daleko idące wnioski, ale teza że dzięki zwielokrotnieniu wtrysków da
    > się uzyskać wiekszą moc jest ryzykowna
    > to samo można by uzyskać 1 wtryskiwaczem.

    Szału nie ma się co spodziewać ale daję rękę uciąć że cylindry będą
    równomierniej napełnione mieszanką niż przy wtrysku jednopunktowym, co
    za tym idzie sprawność spalania wzrośnie a wraz z nią moc ;)


    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 6. Data: 2011-08-02 22:20:22
    Temat: Re: LPG inaczej...
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-08-02 21:20, Lewis pisze:
    > Czołem.
    > Przyszedł mi do głowy taki zwariowany pomysł.
    >
    > Otóż.
    > Mam sobie silnik z jednopunktowym wtryskiem. Dokładnie 2.0 ABT ze stajni
    > VAG. prosta jak budowa cepa konstrukcja, 8 zaworów 1 wałek OHC.
    > Sterownik wtrysku Motronic.
    >
    > Plan jest taki żeby włożyć do niego pseudo-sekwencyjną instalację LPG...
    > Jak?
    > Bierzemy sterownik STAG300 (taki akurat mam) 4 wtryskiwacze (akurat mam
    > rail) bierzemy sygnał z jedynego wtryskiwacza benzynowego i podpinamy
    > jako sygnał na wszystkie 4 wtryskiwacze gazowe, ich dysze montujemy
    > możliwie najbliżej zaworów i tyle.
    > Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie
    > brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę
    > szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.
    >
    > Teraz pytanie do kogoś kumatego w dziedzinie LPG. Ma szansę to zadziałać?

    Średnio kumaty jestem, ale miałem Staga 300 w 306-tce z 1.4/75.
    Ten silnik ma niby wtrysk wielopunktowy, ale to tzw. full-grupa -
    wszystkie wtryskiwacze leją razem. Staga spokojnie dało się pod to
    skonfigurować, więc podejrzewam, że i u Ciebie problemów nie powinno być.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 7. Data: 2011-08-02 22:42:11
    Temat: Re: LPG inaczej...
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    > Szału nie ma się co spodziewać ale daję rękę uciąć że cylindry będą
    > równomierniej napełnione mieszanką niż przy wtrysku jednopunktowym,

    a dlaczego równomierniej?
    w 1 punktowym jest więcej czasu i przestrzeni na odparowanie i wymieszanie.


  • 8. Data: 2011-08-02 22:47:17
    Temat: Re: LPG inaczej...
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-02 22:42, pm pisze:
    >> Szału nie ma się co spodziewać ale daję rękę uciąć że cylindry będą
    >> równomierniej napełnione mieszanką niż przy wtrysku jednopunktowym,
    >
    > a dlaczego równomierniej?
    > w 1 punktowym jest więcej czasu i przestrzeni na odparowanie i wymieszanie.

    W takim razie po co zrobiono wtrysk wielopunktowy a później bezpośredni?
    Każdy cylinder dostanie dokładnie odmierzoną dawkę paliwa (taką samą) a
    nie taką jaką udało mu się zassać przez długie kanały kolektora.


    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 9. Data: 2011-08-02 23:31:00
    Temat: Re: LPG inaczej...
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > W takim razie po co zrobiono wtrysk wielopunktowy a później bezpośredni?
    > Każdy cylinder dostanie dokładnie odmierzoną dawkę paliwa (taką samą) a
    > nie taką jaką udało mu się zassać przez długie kanały kolektora.

    jak napiszesz mapę i oprogramujesz centralkę to bedziesz mial dawkowane
    paliwo. w praktyce to ma sens tylko jak masz fiola na punkcie
    majsterkowania:)



  • 10. Data: 2011-08-02 23:33:12
    Temat: Re: LPG inaczej...
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > To że cylindry pracują parami a wtryskiwacze będą podawać jak będzie
    > zasysać jedna para dla 4 cylindrów i tak samo jak będzie zasysać 2 para
    > będą podawać dla 4 cylindrów.

    jedna para nie pracuje razem. w parze jeden ma prace a drugi zasysa
    powietrze z paliwem

    > Właśnie dlatego mówiłem o zmierzeniu AFR (Air/Fule Ratio) i EGT (exhaust
    > gas temperature) żeby ustalić odpowiednią dawkę gazu, przy dobrym
    > zestrojeniu całego układu sądzę że uda się spalić przyzwoitą ilość LPG i
    > uzyskać dobre parametry.

    pytanie czy warto:)

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: