-
1. Data: 2011-08-02 21:20:22
Temat: LPG inaczej...
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
Czołem.
Przyszedł mi do głowy taki zwariowany pomysł.
Otóż.
Mam sobie silnik z jednopunktowym wtryskiem. Dokładnie 2.0 ABT ze stajni
VAG. prosta jak budowa cepa konstrukcja, 8 zaworów 1 wałek OHC.
Sterownik wtrysku Motronic.
Plan jest taki żeby włożyć do niego pseudo-sekwencyjną instalację LPG...
Jak?
Bierzemy sterownik STAG300 (taki akurat mam) 4 wtryskiwacze (akurat mam
rail) bierzemy sygnał z jedynego wtryskiwacza benzynowego i podpinamy
jako sygnał na wszystkie 4 wtryskiwacze gazowe, ich dysze montujemy
możliwie najbliżej zaworów i tyle.
Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie
brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę
szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.
Teraz pytanie do kogoś kumatego w dziedzinie LPG. Ma szansę to zadziałać?
Na logikę wydaje się że to całkiem możliwe. Dla przykładu silnik ABK
czyli 16 zaworowa jednostka z wielopunktowym wtryskiem (udoskonalone
ABT) ma wtrysk benzyny na identycznej zasadzie (niezależnie czy to 1 czy
3 sów pracy dostaje paliwo) ot taka głupota konstrukcyjna...
Mało tego, jak to wszystko się dobrze wyreguluje możliwe że uda sie
wygenerować więcej mocy niż na seryjnym silniku zasilanym NoPB ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
2. Data: 2011-08-02 21:58:43
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-08-02 21:20, Lewis pisze:
> Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie
> brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę
> szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.
Od razu zaznaczam, ze nie jestem kims kumatym od gazu ;) Ale na logike
po powyzszym wywodzie:
tzn. co - 2x dpstanie gaz a spali tylko raz?
To dzialac bedzie, ale bedzie palilo nieziemsko, a z wydechu samym
gazem bedzie smierdzialo.
--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
-93tys-przebiegu-ID6T6H.html
-
3. Data: 2011-08-02 22:13:53
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: "pm" <x...@w...pl>
?
>> Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie
>> brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę
>> szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.
>
> Od razu zaznaczam, ze nie jestem kims kumatym od gazu ;) Ale na logike po
> powyzszym wywodzie:
> tzn. co - 2x dpstanie gaz a spali tylko raz?
aj tam
może dostać 2x ale po 1/2 dawki
kwestia dobrania dyszy ewentualnie emulacji (tryb półsekwencja w stag-300)
przecież w 1 punktowym wtrysku też paliwo lane jest niezależnie od suwu w
poszczególnym cylindrze
tzn mieszankę się robi w kolektorze a każdy cylinder sobie ją zassie.
> To dzialac bedzie, ale bedzie palilo nieziemsko, a z wydechu samym gazem
> bedzie smierdzialo.
daleko idące wnioski, ale teza że dzięki zwielokrotnieniu wtrysków da się
uzyskać wiekszą moc jest ryzykowna
to samo można by uzyskać 1 wtryskiwaczem.
-
4. Data: 2011-08-02 22:15:39
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-08-02 21:58, venioo pisze:
> W dniu 2011-08-02 21:20, Lewis pisze:
>> Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie
>> brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę
>> szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.
>
> Od razu zaznaczam, ze nie jestem kims kumatym od gazu ;) Ale na logike
> po powyzszym wywodzie:
> tzn. co - 2x dpstanie gaz a spali tylko raz?
> To dzialac bedzie, ale bedzie palilo nieziemsko, a z wydechu samym gazem
> bedzie smierdzialo.
>
To że cylindry pracują parami a wtryskiwacze będą podawać jak będzie
zasysać jedna para dla 4 cylindrów i tak samo jak będzie zasysać 2 para
będą podawać dla 4 cylindrów.
Gaz dostanie 2 razy ale ten gaz który wtryskiwacz podał w 3 suwie pracy
przecież się nie rozpłynie i w 1 suwie zostanie zassany wraz z nową
dawką gazu podaną w 1 suwie. W STAGu można korekcję czasów otwarcia
wtryskiwaczy dowolnie regulować więc prawdopodobnie uda się tak ustawić
że wtryskiwacz LPG będzie miał plus minus 60-65% czasu otwarcia
wtryskiwacza NoPB i wszystko się wyrówna.
Mało tego w ABK tak właśnie to działa tylko ze na benzynie ;D
Właśnie dlatego mówiłem o zmierzeniu AFR (Air/Fule Ratio) i EGT (exhaust
gas temperature) żeby ustalić odpowiednią dawkę gazu, przy dobrym
zestrojeniu całego układu sądzę że uda się spalić przyzwoitą ilość LPG i
uzyskać dobre parametry.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
5. Data: 2011-08-02 22:19:16
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-08-02 22:13, pm pisze:
> daleko idące wnioski, ale teza że dzięki zwielokrotnieniu wtrysków da
> się uzyskać wiekszą moc jest ryzykowna
> to samo można by uzyskać 1 wtryskiwaczem.
Szału nie ma się co spodziewać ale daję rękę uciąć że cylindry będą
równomierniej napełnione mieszanką niż przy wtrysku jednopunktowym, co
za tym idzie sprawność spalania wzrośnie a wraz z nią moc ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
6. Data: 2011-08-02 22:20:22
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-08-02 21:20, Lewis pisze:
> Czołem.
> Przyszedł mi do głowy taki zwariowany pomysł.
>
> Otóż.
> Mam sobie silnik z jednopunktowym wtryskiem. Dokładnie 2.0 ABT ze stajni
> VAG. prosta jak budowa cepa konstrukcja, 8 zaworów 1 wałek OHC.
> Sterownik wtrysku Motronic.
>
> Plan jest taki żeby włożyć do niego pseudo-sekwencyjną instalację LPG...
> Jak?
> Bierzemy sterownik STAG300 (taki akurat mam) 4 wtryskiwacze (akurat mam
> rail) bierzemy sygnał z jedynego wtryskiwacza benzynowego i podpinamy
> jako sygnał na wszystkie 4 wtryskiwacze gazowe, ich dysze montujemy
> możliwie najbliżej zaworów i tyle.
> Teraz tak... wtryski będą chodzić 2x za często ale silnik i tak będzie
> brać paliwo wtedy kiedy potrzebuje, jedynie będzie można włożyć sondę
> szerokopasmową w wydech odregulować AFR i EGT dawką gazu.
>
> Teraz pytanie do kogoś kumatego w dziedzinie LPG. Ma szansę to zadziałać?
Średnio kumaty jestem, ale miałem Staga 300 w 306-tce z 1.4/75.
Ten silnik ma niby wtrysk wielopunktowy, ale to tzw. full-grupa -
wszystkie wtryskiwacze leją razem. Staga spokojnie dało się pod to
skonfigurować, więc podejrzewam, że i u Ciebie problemów nie powinno być.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
7. Data: 2011-08-02 22:42:11
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: "pm" <x...@w...pl>
> Szału nie ma się co spodziewać ale daję rękę uciąć że cylindry będą
> równomierniej napełnione mieszanką niż przy wtrysku jednopunktowym,
a dlaczego równomierniej?
w 1 punktowym jest więcej czasu i przestrzeni na odparowanie i wymieszanie.
-
8. Data: 2011-08-02 22:47:17
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-08-02 22:42, pm pisze:
>> Szału nie ma się co spodziewać ale daję rękę uciąć że cylindry będą
>> równomierniej napełnione mieszanką niż przy wtrysku jednopunktowym,
>
> a dlaczego równomierniej?
> w 1 punktowym jest więcej czasu i przestrzeni na odparowanie i wymieszanie.
W takim razie po co zrobiono wtrysk wielopunktowy a później bezpośredni?
Każdy cylinder dostanie dokładnie odmierzoną dawkę paliwa (taką samą) a
nie taką jaką udało mu się zassać przez długie kanały kolektora.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
9. Data: 2011-08-02 23:31:00
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
> W takim razie po co zrobiono wtrysk wielopunktowy a później bezpośredni?
> Każdy cylinder dostanie dokładnie odmierzoną dawkę paliwa (taką samą) a
> nie taką jaką udało mu się zassać przez długie kanały kolektora.
jak napiszesz mapę i oprogramujesz centralkę to bedziesz mial dawkowane
paliwo. w praktyce to ma sens tylko jak masz fiola na punkcie
majsterkowania:)
-
10. Data: 2011-08-02 23:33:12
Temat: Re: LPG inaczej...
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
> To że cylindry pracują parami a wtryskiwacze będą podawać jak będzie
> zasysać jedna para dla 4 cylindrów i tak samo jak będzie zasysać 2 para
> będą podawać dla 4 cylindrów.
jedna para nie pracuje razem. w parze jeden ma prace a drugi zasysa
powietrze z paliwem
> Właśnie dlatego mówiłem o zmierzeniu AFR (Air/Fule Ratio) i EGT (exhaust
> gas temperature) żeby ustalić odpowiednią dawkę gazu, przy dobrym
> zestrojeniu całego układu sądzę że uda się spalić przyzwoitą ilość LPG i
> uzyskać dobre parametry.
pytanie czy warto:)