-
21. Data: 2011-05-23 21:40:43
Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-05-23 17:58, Michał pisze:
>> ile pali V6??????
>>
>> szefa BMW 760
>> po mieście pali poniżej 20l/100km
>> na trasie poniśej 10l/100km
>>
>> średnio 12-14 litrów
>>
>> auto waży ponad 2 tony i ma pojemność silnika 6 litrów !!!!!!
>
> To jest to stare bmw 2001...2010 ?
>
> Właśnie tez mi się wydaje że będzie mało paliło przed
> chwilka odczytałem ile pali safrane 2.5 wyszło
> 26.7l/100 w mieście (z kompa), i nowszy VelSatis
> pali sporo mniej (3.5 litra), więc obstawiam że 6.0
> spali coś jak safrane, no... moooże 3 litry więcej.
>
Ja pierdolę. Żeby BMW porównywać do jakiegoś francuskiego śmietnika??????
-
22. Data: 2011-05-23 21:44:57
Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-05-23 18:07, Michał pisze:
> Ale ok nie o kredytach mowa dowiedziałem się że za 7k powinno
> się dać :), czyli za zaoszczędzone 3k można sobie net-booka
> kupić albo dużo hambrurgerów i cherry coke.
>
Co Wy macie z tymi hamburgerami i colami??? Zdrowiej żyć się nie da?
Lepiej przeznaczyć sobie 3k na karnety do siłowni na ponad dwa lata.
-
23. Data: 2011-05-23 22:40:52
Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Od: " Michał" <m...@g...pl>
> >
> Ja pierdolę. Żeby BMW porównywać do jakiegoś francuskiego śmietnika??????
Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis
i porównywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem który
to był model, E38/E65/F01 ?).
poza tym z tego co pamiętam w E38 były spore kawałki
elektroniki safrane i patentów w najbardziej wypasionych
modelach po 96'
Zresztą zza czasów początku Safrane, BMW robiło E32,
możesz się zastanowić które cichsze, które miało lepsze zawieszenie,
które miało 4x4, które miało memory i więcej komputera itp...
które było bezpieczniejsze...
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
24. Data: 2011-05-23 22:42:39
Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Od: " Michał" <m...@g...pl>
Henk <h...@g...com> napisał(a):
> Użytkownik " Michał" <m...@g...pl> napisał
>
> > ale jaja - sekunda są części co ich się nie da kupić,
> > do silnika który dalej produkują ?
> > [...]
>
> A tak po polsku to o co chodzi?
Części się do w mirę nowego auta nie da kupić ?
do (w miarę) popularnego silnika, używanego w kilku autach ?
to jak się to naprawia ? wymienia się cały ;) ?
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
25. Data: 2011-05-23 22:45:45
Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Od: " Michał" <m...@g...pl>
> > (jeden wtrysk nieaktywny), to W12 bÄdzie po prostu zĹoĹźone z 4 "trĂłjek"
> > i to caĹa filozofia ? wiÄcej tych - listew z wtryskami ?
> >
> > dobrze mĂłwiÄ, IV gen LPG siÄ montuje ?
>
> Tak, to Ĺwietny pomysĹ, tak, zrĂłb to. To kiedy kupujesz? Bo nie wiem
> kiedy spodziewaÄ siÄ Ĺmiesznych postĂłw o tym, jak, dlaczego i w jakich
> okolicznoĹciach rozpieprzyĹeĹ kolejne auto. LPG w W12 doda kolorytu tej
> opowieĹci.
nic nie rozpieprzę, ale bezpieczne ma być i po to duży/ciężki
silnik z przodu :) bo mu tych ***** brakuje, i się owija dookoła drzew.
pozdrawiam!
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
26. Data: 2011-05-23 23:10:54
Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-05-23 22:40, Michał pisze:
> Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis
Jedno i to samo wielkie G. Szkoda, że nie mam zdjęcia z serwisu, jak
przyjechało takiego G o nazwie Velsatis z powyrywanymi blaszkami na
całym boku. Właściciel pojazdu zahaczył o inne auto na parkingu. Nikt
nie mógł mu w to uwierzyć, blaszki w konserwie są mocniejsze.
> i porównywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem który
> to był model, E38/E65/F01 ?).
>
Obojętnie do jakiego porównasz, silniki są INNE.
Silniki BMW dostają najwyższe noty i wygrywają w rankingach
ogólnoświatowych.
> poza tym z tego co pamiętam w E38 były spore kawałki
> elektroniki safrane i patentów w najbardziej wypasionych
> modelach po 96'
>
>
> Zresztą zza czasów początku Safrane, BMW robiło E32,
> możesz się zastanowić które cichsze, które miało lepsze zawieszenie,
> które miało 4x4, które miało memory i więcej komputera itp...
> które było bezpieczniejsze...
Oj nie Kolego. Jesteś w bardzo dużym błędzie i zamierzam Cię z niego
wyprowadzić. Pierwsze Safrane (produkowane od 92r.) konkurowało z
autami: Audi 100/Audi A6, Mercedesem klasy E i BMW serii 5.
Więc nie porównuj Safrane do BMW klasy 7. Bo akurat E32 to było i jest
bezapelacyjnie niezawodne i najlepsze auto jakie w tamtych latach było
produkowane.
W wyposażeniu e32 można było znaleźć: telefon, lodówkę, podgrzewane
zamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający
docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach,
dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z
pamięcią ustawień dla kilku kierowców), elektryczną tylną kanapą
(łącznie z elektrycznymi zagłówkami), podgrzewanie wszystkich foteli
(łącznie z oparciami), EDC - system zmiany twardości zawieszenia, PDC -
system wspomagający parkowanie (parktronic), serwo-tronic - system
zwiększający twardość układu kierowniczego wraz ze wzrostem prędkości,
tempomat, webasto - ogrzewanie postojowe, fotochromatyczne lusterka
(wewnętrzne i zewnętrzne), domykanie klapy bagażnika, elektryczne rolety
szyb tylnych, szklany szyberdach, worek na narty, kompletne wykończenie
wnętrza skórą (łącznie z tunelem środkowym, boczkami czy deską
rozdzielczą), drewniane listwy wewnętrzne, dyferencjał o zwiększonej
sile tarcia (tzw. szpera - 25%), podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby
przedniej, spryskiwacze przednich reflektorów oraz halogenów,
elektryczną regulację kolumny kierowniczej, podgrzewanie przedniej
szyby, podwójne szyby (zapewniające lepszą izolację cieplną oraz
wyciszenie wnętrza auta), moduł komfortu - automatyczne domykanie szyb
oraz szyberdachu po zamknięciu samochodu, OBC - komputer pokładowy
pokazujący wiele parametrów dotyczących pracy samochodu oraz inne
dodatki - w tym modelu BMW montowało na życzenie klienta całe dostępne
wyposażenie (oczywiście za niemałą dopłatą).
Samochód jak na swoje czasy był bardzo nowoczesny i naszpikowany
elektroniką. Silniki były bardzo wytrzymałe (szczególnie silniki M30 -
odpowiednio serwisowane wytrzymywały przebiegi powyżej 600 tys. km).
Wprowadzone w 1992 silniki M60 V8 były bardzo nowoczesne (w całości
wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, pełny, sekwencyjny wtrysk
paliwa, hydrauliczne kasowanie luzów rozrządu oraz łańcuchów), jednak
były delikatniejsze od rzędowych szóstek M30. Najmocniejszy w gamie
silników - V12 charakteryzował się wysoką trwałością, kulturą pracy,
dużą mocą i momentem obrotowym oraz wysokim zużyciem paliwa (powyżej 20
l/100 km w warunkach miejskich).
W Europie można było zamówić wersje bez skóry czy wielu innych dodatków,
które w wersji na rynek amerykański były standardem. Samochód także
oferowano w wersji z powiększonym rozstawem osi o 11,4 cm (iL). Paletę
silnikową E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnościach: 3,0 l
R6(730i), 3,0 l V8(730i) 3,5 l R6(735i), 4,0 l V8(740i) i 5,0 l
V12(750i). E32 odznacza się dużą niezawodnością.
źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E32
W Safrane najmocniejszy silnik miał 3 litry pojemności bez
elektronicznej kontroli trakcji... Dalej nie będę poniżał Safrane, bo to
jest tak jakby porównywać iglo do apartamentu.
-
27. Data: 2011-05-23 23:27:57
Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Mon, 23 May 2011 23:10:54 +0200, Filip KK <n...@n...pl>
wrote:
> Najmocniejszy w gamie
> silników ??? V12 charakteryzował się wysoką trwałością, kulturą pracy,
> dużą mocą i momentem obrotowym
No chyba trochę przerumakowałeś z tą mocą i momentem. Chyba że
miałeś na myśli S70/2 lub S70/3, który w BMW nigdy nie
występował. M70 to porażka, lepiej kupić auto z M60: tylko
trochę słabsze, za to mniej kłopotliwe i oszczędniejsze.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
28. Data: 2011-05-24 00:45:41
Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-05-23 18:13, Michał pisze:
>> Jeżeli Safrane (domyślam się że 3.0) paliło Ci 19l/100km, to zakładałbym
>> raczej 25-30l/100km w Phaetonie 6.0.
>
> 2.2 - 22.5l/100
> 2.0 - 19.5l/100
> 2.5 - 26.7l/100
No ja tu widzę zależność prawie że liniową, która dla 6.0 wyniesie około
60l/100km...
Swoją drogą te wyniki nie są normalne, nawet jak na jazdę sportową.
>>> Gazownik się trochę po głowie pukał że czemu nie ta za 3.6k
>>> i że "tak się nie robi"
>>
>> A może z tą za 3.6k paliłby 14?
>
> może :)
>
> Czyli był był dziś do przodu o jakieś 17k pln ;) ?
> ale student oszczędzał to student miał :)
No ale tak się jakoś kończą tzw. "dziadowskie oszczędności".
Bo generalnie to albo sobie należy kupić coś co mało pali i mało płacić
za paliwo, a jak się już coś modzi, to z głową (i budżetem).
>> Natomiast eksperymenty druciarskie (typu jak to wszystko połączyć na
>> komputerze obsługującym tylko full-group i jedną lambdę) będą co
>> najmniej długo trwały.
>
> Właśnie już ten problem był w Vel Satisie 3.5....
> 4 lambdy
No w W12 nie wiem ile będzie, ale spodziewałbym się 5 albo 8.
> z plusów brak kabelków od świec i innych bzdur
> co sie (ponoć) psują, i jeden świece na 250kkm :)
No pewnie nie na LPG zrobionym na sztukę.
> efekt:
> po 8 kilometrach "injection fault"
> po następnej chwili "antipollution monitor fault"
To będzie chleb powszedni po założeniu jakiejś rzeźby do takiego silnika.
> KURDE a może olać phaetona
No jest jeszcze pytanie dlaczego 6.0?
z kiepską instalacją frajdy z tego nie będzie, palić będzie jak smok, a
jechać pewnie gorzej niż mniejszy nie "zarzeźbiony" silnik.
-
29. Data: 2011-05-24 08:45:55
Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>
>
> KURDE a może olać phaetona
>
> albo dojeździć safrana - bo narazie jeszcze jeździ ok:)
>
Myślę że możesz się rozczarować, przesiadając się z Safrane na phaetona.
Pozdrawiam - Darek.
-
30. Data: 2011-05-25 05:53:14
Temat: Re: LPG do silnika w12 6.0l - czy da się tanio ?
Od: " Michał" <m...@g...pl>
Ja nie mówię że Renault i BMW to jedna liga,
bo wtedy było bardziej tak:
1.Merc,BMW
2.Audi,Lexus,Renault,Citroen,.....
3.VW,Toyota,...
4.Skoda,Dacia,...
> > Ale to nie Laguna czy Clio, tylko Safrane/VelSatis
>
> Jedno i to samo wielkie G. Szkoda, Ĺźe nie mam zdjÄcia z serwisu, jak
> przyjechaĹo takiego G o nazwie Velsatis z powyrywanymi blaszkami na
> caĹym boku.
tam jest plastik w nadkolach, nie blacha i nie jest to element konstrukcyjny.
> WĹaĹciciel pojazdu zahaczyĹ o inne auto na parkingu. Nikt
> nie mĂłgĹ mu w to uwierzyÄ, blaszki w konserwie sÄ mocniejsze.
może... ale VelSatis jest SPORO mocniejszy i sporo bezpieczniejszy
niż BMW. Waży w zasadzie tyle samo.
> > i porĂłwnywane do BMW nie 3,5 tylko 7 (nie wiem ktĂłry
> > to byĹ model, E38/E65/F01 ?).
> >
> ObojÄtnie do jakiego porĂłwnasz, silniki sÄ INNE.
> Silniki BMW dostajÄ najwyĹźsze noty i wygrywajÄ w rankingach
> ogĂłlnoĹwiatowych.
ok, nie przeczę.
były sporo mocniejsze od renaulta, dopierwo w biturbo
renault się rozpędzał do 270km/h i odbiegał mocą
do BMW V12 24V o około 40 koni.
> > poza tym z tego co pamiÄtam w E38 byĹy spore kawaĹki
> > elektroniki safrane i patentĂłw w najbardziej wypasionych
> > modelach po 96'
> >
> >
> > ZresztÄ zza czasĂłw poczÄ tku Safrane, BMW robiĹo E32,
> > moĹźesz siÄ zastanowiÄ ktĂłre cichsze, ktĂłre miaĹo lepsze zawieszenie,
> > ktĂłre miaĹo 4x4, ktĂłre miaĹo memory i wiÄcej komputera itp...
> > ktĂłre byĹo bezpieczniejsze...
>
> Oj nie Kolego. JesteĹ w bardzo duĹźym bĹÄdzie i zamierzam CiÄ z niego
> wyprowadziÄ.
> Pierwsze Safrane (produkowane od 92r.) konkurowaĹo z
> autami: Audi 100/Audi A6, Mercedesem klasy E i BMW serii 5.
> WiÄc nie porĂłwnuj Safrane do BMW klasy 7. Bo akurat E32 to byĹo i jest
> bezapelacyjnie niezawodne i najlepsze auto jakie w tamtych latach byĹo
> produkowane.
Tak mówiło audi i bmw ;) ?
a gdzie merc w140 i lexus LS ? myślę że lexus LS był lepszy ;)
> W wyposaĹźeniu e32 moĹźna byĹo znaleĹşÄ:
> telefon,
był i w Safrane i R25
> lodĂłwkÄ,
lodówki nie kojażę ;)
> podgrzewane zamki,
Tego fakt nie było, był pilot IR
> elektroniczny system kontroli trakcji
było.
> i system wzmacniajÄ cy docisk wycieraczek do szyby
> przedniej przy wyĹźszych prÄdkoĹciach,
w ph1 maska była inaczej skonstruowana i wycieraczki schodziły
pod nią, i miały "lotki" na duże prędkości (nie było problemu)
(w ph2 był).
> dwustrefowÄ klimatyzacjÄ,
było, lepsza.
> elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z pamiÄciÄ ustawieĹ
> dla kilku kierowcĂłw),
było, + lusterka + kierownica (2pł) + bieg wsteczny
>elektrycznÄ tylnÄ kanapÄ
było, 2pł + podgrzewanie
> (ĹÄ cznie z elektrycznymi zagĹĂłwkami), podgrzewanie wszystkich foteli
> (ĹÄ cznie z oparciami),
nie było.
> EDC â system zmiany twardoĹci zawieszenia,
było lepsze, regulacja twardości, wysokości i poziomowanie,
wszystkie 4 amortyzatory aktywne. + auto.
> PDC â system wspomagajÄ cy parkowanie (parktronic),
nie było.
> serwo-tronic â system zwiÄkszajÄ cy twardoĹÄ ukĹadu kierowniczego
> wraz ze wzrostem prÄdkoĹci,
było
> tempomat,
było
> webasto â ogrzewanie postojowe,
nie było
> fotochromatyczne lusterka (wewnÄtrzne i zewnÄtrzne),
nie było
> domykanie klapy bagaĹźnika,
skasowali dociąganie drzwi (było w R25), klapa pojawiła się w velsatis
>elektryczne rolety szyb tylnych,
nie było
>szklany szyberdach,
był
> worek na narty, kompletne wykoĹczenie wnÄtrza skĂłrÄ (ĹÄ cznie z tunelem
> Ĺrodkowym, boczkami czy deskÄ rozdzielczÄ ), drewniane listwy wewnÄtrzne,
tyło tylko w opcji baccara
> dyferencjaĹ o zwiÄkszonej sile tarcia (tzw. szpera â 25%),
było znacznie lepsze: stały napęd na 4 koła z blokadami
sterowanymi elektronicznie.
> podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej,
chyba nie było
> spryskiwacze przednich reflektorĂłw oraz halogenĂłw,
było, bez halogenów, ciśnieniowe
> elektrycznÄ regulacjÄ kolumny kierowniczej,
było, z memory
> podgrzewanie przedniej szyby,
było
> podwĂłjne szyby (zapewniajÄ ce lepszÄ izolacjÄ cieplnÄ oraz
> wyciszenie wnÄtrza auta),
było kilka wersji wyciszeń, podwójne szyby są w velsatisie (initiale)
safrane chyba nie miało podwójnych - przynajmniej sie nie przyglądałem.
> moduĹ komfortu â automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po
> zamkniÄciu samochodu,
pewnie się da włączyć
> OBC â komputer pokĹadowy pokazujÄ cy wiele parametrĂłw dotyczÄ cych
> pracy samochodu
było lepsze, gadało kontrolowało wszystko.
> oraz inne dodatki â w tym modelu BMW montowaĹo na Ĺźyczenie
> klienta caĹe dostÄpne wyposaĹźenie (oczywiĹcie za niemaĹÄ dopĹatÄ ).
nie wiem.
> SamochĂłd jak na swoje czasy byĹ bardzo nowoczesny i naszpikowany
> elektronikÄ .
zgadza się.
> Silniki byĹy bardzo wytrzymaĹe (szczegĂłlnie silniki M30 â
> odpowiednio serwisowane wytrzymywaĹy przebiegi powyĹźej 600 tys. km).
> Wprowadzone w 1992 silniki M60 V8 byĹy bardzo nowoczesne (w caĹoĹci
> wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, peĹny, sekwencyjny wtrysk
> paliwa, hydrauliczne kasowanie luzĂłw rozrzÄ du oraz ĹaĹcuchĂłw), jednak
> byĹy delikatniejsze od rzÄdowych szĂłstek M30. Najmocniejszy w gamie
> silnikĂłw â V12 charakteryzowaĹ siÄ wysokÄ trwaĹoĹciÄ , kulturÄ pracy,
> duĹźÄ mocÄ i momentem obrotowym oraz wysokim zuĹźyciem paliwa (powyĹźej 20
> l/100 km w warunkach miejskich).
>
> W Europie moĹźna byĹo zamĂłwiÄ wersje bez skĂłry czy wielu innych
dodatkĂłw,
> ktĂłre w wersji na rynek amerykaĹski byĹy standardem. SamochĂłd takĹźe
> oferowano w wersji z powiÄkszonym rozstawem osi o 11,4 cm (iL). PaletÄ
> silnikowÄ E32 stanowiĹy same silniki benzynowe o pojemnoĹciach: 3,0 l
> R6(730i), 3,0 l V8(730i) 3,5 l R6(735i), 4,0 l V8(740i) i 5,0 l
> V12(750i). E32 odznacza siÄ duĹźÄ niezawodnoĹciÄ .
>
> ĹşrĂłdĹo: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E32
>
> W Safrane najmocniejszy silnik miaĹ 3 litry pojemnoĹci bez
> elektronicznej kontroli trakcji... Dalej nie bÄdÄ poniĹźaĹ Safrane, bo to
> jest tak jakby porĂłwnywaÄ iglo do apartamentu.
Safrane wcześniej miał GPS (1995), był sporo cichszy, miał 4x4
i dawał się bez żadnego problemu prowadzić w koleinach.
nie jeździł 300km/h jak BMW, zgadza się, jeździł 270km/h
ważył tyle samo, i miał aluminiowe zawieszenie, i 300kg wygłuszeń.
Komputer gadał i podpowiadał, elektronikę od trakcji miał (ASR)
+jakieś dziwne mulenie silnika, szpery były (visco), Był sporo
bezpieczniejszy, miał napinacze pasów i się nie zgniatał.
Jeszcze z bajerów jakie bmw nie miało to było 5 poduch pompowanych w fotelu.
(wiem wiem, że potem były). Plus chyba nawet audio pierwszego safrana
było lepsze z pilotem przy kierownicy i info na LCD.
On nie kosztował tyle co bmw7 (prócz wersji biturbo) był sporo tańszy.
ale BMW miało jeszcze coś... 8mkę ;)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/