  • 81. Data: 2009-07-14 05:33:41
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    HDR raczej sporadycznie :)
    Autobracketing ekspozycji ma nawet moje obecne S9600 :)

    Oczywiście że to potrzebna funkcja, bo nie zawsze da się założyć kilku
    filtrów (np polar+szara połówka) bez silnego winietowania na krótkich
    ogniskowych.

  • 82. Data: 2009-07-14 05:38:04
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > najpierw chce Cie wyprowadzic z bledu.
    > nie da sie kupic aparatu specjalistycznego przy ograniczonym niskim
    > budzecie.

    Absolutnie się zgodzę. Tylko że ja nie szukam aparatu
    specjalistycznego :)
    Szukam aparatu, który w tej dziedzinie fotografii poradzi sobie lepiej
    niż w innych, o ile tak jak napisałeś, takie sprzęty istnieją.
    Ale jak mi ktoś powie że puszki X i Y kosztują tyle samo, ale Y ma
    lepsze kolory niż X z szybkim AF to raczej kupię Y :)

  • 83. Data: 2009-07-14 05:47:17
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > Nie wiem, co dokładnie rozumiesz pod pojęciem ograniczonego budżetu (to może
    > oznaczać zarówno 800 jak i 3800zł) ale rozważ zakup używanego Pentaxa K10D z
    > dual kitem (DA18-55 + DA50-200) lub (lepiej) zamiast DA50-200 DA 55-300.
    > Uszczelniany korpus, świetna ergonomia, bardzo dobre oddanie barw,
    > stabilizacja wbudowana w korpuys (a więc działa ze wszystkimi obiektywami -
    > nawet M42).

    Stabilizacja w korpusie to dobry argument, zwłaszcza, że w grę
    weszłoby też M42 w formie stałki tele ~200mm zamiast zoom'a

    > Filtry 58mm będą pasować do DA55-300, DA18-55 i DA 50-200 to rozmiar 52 mm -
    > więc albo przez redukcję filtrową, albo musisz dokupić drugi komplet - na
    > szczęście 52mm są stosunkowo tanie.

    Fakt, 52mm to bardzo popularny rozmiar i niedrogi. Boję się tylko
    żeby tak dobrać 2 obiektywy, żeby mi się średnica nie zmieniła. Choć
    na tele ~55-200 redukcja nie powinna dać winietowania.

  • 84. Data: 2009-07-14 05:48:15
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > Jakby wiedział do końca - to pewnie by nie pytał na grupie :-).

    No dokładnie.
    Nieco wiedzy już mam, ale jeszcze sporo nauki.

  • 85. Data: 2009-07-14 05:51:00
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > zdjecia krajobrazu naleza do najnudniejszych.

    Racja. Ale z drugiej strony każda dziedzina fotografii jest tak samo
    trudna :)
    Co ze studiem, reporterką, sportem, etc...?

  • 86. Data: 2009-07-14 06:00:15
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Kiepska matryca i tragiczne kity.

    to juz przeszlosc (hint: nowy kit)
    tyle ze dobre ceny to tez juz przeszlosc
    A230 jest drozsze od a300...
    Marx

  • 87. Data: 2009-07-14 06:05:04
    Temat: Re: [LONG] Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: Marx <M...@n...com>

    Wojtek pisze:
    > Dynax 7 można chyba kupić teraz w okolicach 500 PLN, do tego 24-50/4 za
    > jakieś 500 PLN, 17-35 to wydatek rzędu 900 PLN
    > Jeszcze stałka 50/1.7. Ceny gripa do tego korpusu nie znam.

    hehe kolega chyba grupy pomylil :)
    Za analogiczna cene mozna miec Dynaxa 5D, ktory ma taka sama matryce jak
    Dynax 7D. Kupno analoga? no, Syrenką czy Warszawą tez mozna jezdzic...
    Marx

  • 88. Data: 2009-07-14 06:09:18
    Od: Marx <M...@n...com>

    Zdradze Ci tajemnice - cokolwiek kupisz, do krajobrazow bedzie ok. Nawet
    300D. Skup sie nie na body, ale na obiektywach - to one decyduja.
    Sprawdz w ktorym systemie obiektywy, ktore chcialbys miec, sa najtansze.
    Nie deklarowales czy sprzet tylko nowy, czy takze uzywany - a to bardzo
    wiele zmienia. Np mam w domu 10 czy 20 letni obiektyw 60-300, ktory robi
    swietne zdjecia.
    Marx

  • 89. Data: 2009-07-14 06:43:45
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > Ale jak mi ktoś powie że puszki X i Y kosztują tyle samo, ale Y ma
    > lepsze kolory niż X z szybkim AF to raczej kupię Y :)

    wszystkie lustrzanki jakie widzisz na polkach sklepowych w tym samym
    stopniu nadaja sie do fotografii krajobrazu , albo inaczej mowiac nie
    ma takiej , o ktorej producent pisze w instrukcji , ze do
    fotografowania krajobrazu sie nie nadaje.
    masz do wyboru :
    sony
    pentax
    nikon
    olympus
    canon
    samsung
    fuji
    sigma

    przy ograniczonym budgecie i jesli juz masz filtry - innymi slowy
    jesli chcesz dobrac sprzet do posiadanych filtrow
    ( to tak jakby ktos projektowal dom do posiadanych juz starych mebli
    pazdzierzowych , ale to nie jest przedmiotem dywagacji teraz )

    to ja sugerowalbym

    albo nikon d90
    albo canon 40d.
    sa to aparaty na aktualnym poziomie technicznym i stosunkowo niskiej
    cenie .
    a polecam je dla tego , ze je znam - gdybym znal sony to polecilbym
    sony , gdybym znal samsunga to polecilbym samsunga itp . Odpowiedz na
    Twoje pytanie to w gruncie rzeczy odpowiedz na pytanie co kto ma ew
    zna , gdyz jak wspomnialme na wstepie zaden z tych aparatow nie
    nienadaje sie do krajobrazu.

    obiektywy:
    dobierzesz tanio np do c40d te lepsze jeszcze z ery analogowej . bez
    IS kosztuja grosze , maja ostrzenie USM -optycznie sa wystarczajaco
    dobre.

    IS to fajny wynalazek ale bez tez mozna sie obejsc.
    Ja tam wole obiektyw 2,8 bez IS niz np 5,6 z IS

    NIe wyobrazaj sobie , ze wszystko musi dzialac tak jak w hybrydzie ,
    moze okazac sie konieczna justacja objektywow.

  • 90. Data: 2009-07-14 07:03:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > a polecam je dla tego , ze je znam - gdybym znal sony to polecilbym
    > sony , gdybym znal samsunga to polecilbym samsunga itp

    A ja już jakiś czas temu zrobiłem sobie taką nową złotą myśl, bardzo
    często powtarzaną na różnych forach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl