  • 41. Data: 2015-01-22 09:02:39
    Temat: Re: LED a oczka
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <k...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:m9oanq$qa5$1@node2.news.atman.pl...

    > Te 200Hz to z kwarcu czy z kondensatorka?

    Z układu KBC na płycie głownej (NPCE885PA0DX), który ma swój kwarc.

    > Może by tak wstawić inny o 4x mniejszej pojemności i problem z migotaniem zniknie?

    Trzeba by przeprogramować układ (jego firmware), ale lepiej przerobić sterownik
    ledów na matrycy, co zamierzam uczynić po upływie gwarancji.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 42. Data: 2015-01-22 12:03:19
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Ponieważ tanie LEDy to wypalarki do oczu.
    > Gawiedź podnieca się tym, że kolory są oczojebne i ekran ma JASNOść niesamowitą, po
    prostu odlotową. Tymczasem przy realnej pracy
    > na monitorze w domu pełna jasność nie ma zastosowania, bo wypali oczy. Więc trzeba
    monitor "przyciemnić". I wtedy zaczyna się
    > dramat. Ponieważ diody LED nie potrafią świecić jaśniej lub ciemniej (tak potrafi
    np. klasyczna żarówka od Edisona).

    Chcesz powiedzieć, że gdyby zmniejszać prąd zasilający świecącego (normalnie) LED-a,
    to po przekroczeniu pewnego progu wartości tego prądu LED-a, LED zgaśnie?
    Chyba kolega nigdy nie bawił się LED-ami w ten sposób ;)

    > Więc, aby przyciemnić obraz stosuje się miganie diodami.

    Stosuje się tą metodę ze względu na energooszczędność i zachowanie temperatury barwy
    świecenia LED-a, żeby światło podświetlenia matrycy nie fałszowało wyświetlanych na
    niej
    kolorów przy różnych ustawieniach jasności. Czerń też jest lepsza.

    > Diody migają dość szybko, więc jest to niewidoczne na poziomie świadomym dla
    człowieka.

    A ja i tak widzę :)

    > Za to przy niskich jasnościach wygląda to tak, że dioda świeci z pełną jasnością
    przez np. 1/100 sek. a potem przez 1/10 sek. nie
    > świeci. Tęczówka się otwiera, jak dla poziomu światła "przyciemnionego" i przez
    taką otwartą na oścież tęczówkę trafiają na
    > siatkówkę strzały LEDowych błysków z pełną siłą. Po paru latach siedzenia przez
    takim monitorem oczy są do wymiany.

    Dokładnie. Można powiedzieć, że "automatyka" oka jest oszukiwana,
    ale kosztem komfortu pracy.

    > Są, ale drogie.

    Wystarczy w sterowniku LED-ów (umieszczonym w panelu matrycy) zmienić sposób ich
    sterowania
    z kluczowanego na analogowy. Kwestia dostępności takiej możliwości w sterowniku.
    Np. układ RT8560 ma taką możliwość. Może to jednak odbić się na jakości kolorów, o
    czym
    wspomniałem wcześniej. No niestety, coś za coś ;)

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 43. Data: 2015-01-22 12:04:30
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

> [...]
    np. klasyczna żarówka od Edisona).

    Chcesz powiedzieć, że gdyby zmniejszać prąd zasilający świecącego (normalnie) LED-a,
    to jego jasność pozostanie stała, a po przekroczeniu pewnego progu wartości tego

  • 44. Data: 2015-01-22 12:40:56
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <t...@f...kuku.pl> napisał w
    :
    : (...)
    :
    : > Może by tak wstawić inny (...) i problem z migotaniem zniknie?
    :
    : Trzeba by przeprogramować układ (jego firmware), ale lepiej
    : przerobić sterownik
    : ledów na matrycy, co zamierzam uczynić po upływie gwarancji.
    :

    Widzę, że masz fachową wiedzę, której mi brak (jednak) skoro się na to chcesz
    porwać. Ale czemu tak jawnie o tym piszesz? Wszak mógłbyś pomysł opatentować,
    i zgarnąć sporą kasę za użyczenie praw do patentu! Pamiętaj: zarabianie jest
    _moralnie_słuszne_, i Twojemu wzbogacaniu się -- zazwyczaj towarzyszyć będzie
    wzbogacanie się odbiorców -- owoców Twojej pracy. Zysk -- jest _dobry_, to
    deficytowe kopalnie -- są złe, i to baaardzo!
    Mówię, jak myślę, nie szukajcie tu jakiejś ironii, bo jej nie ma!

    ____________________________

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
    troskliwie dbają o swój elektorat, że i pokrzywdzonych,
    i wyzyskiwanych... przybywa!

  • 45. Data: 2015-01-22 13:27:14
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik " (c)RaSz" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Widzę, że masz fachową wiedzę, której mi brak (jednak) skoro się na to chcesz
    > porwać. Ale czemu tak jawnie o tym piszesz?

    Przecie to nie wiedza tajemna, zreszta sporo o tym piszą w sieci, wystarczy trochę
    poszukać.

> [...]
    > deficytowe kopalnie -- są złe, i to baaardzo!
    > Mówię, jak myślę, nie szukajcie tu jakiejś ironii, bo jej nie ma!

    To nie jest żaden patent, a zwykła przeróbka hardware'u ;)

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 46. Data: 2015-01-22 18:57:24
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-22 o 08:31, Marek pisze:

    > Pudło. Proponuję zaznajomić się z dokumentacją matrycy:
    >
    > http://tnijurl.com/n173hgel11/
    >
    > a wtedy możemy podyskutować, czy coś jest uszkodzone, czy ten typ tak
    > ma. :)

    na stronie 11 jak byk widzę kilka kondesatorów
    Specyfikacja zakłada miganie i falowanie ponizej 10% duty cycle, wiec
    dalej twierdze ze cos jest nie tak, chyba ze lubisz na prawde ciemne
    ekrany ;)
    BTW, matryca szału nie robi (TFT, 6 bitowy kolor), wychodzi na to, ze w
    lapkach za 4K montują to samo co w tych za 1K ;)

    --
    @foe_pl

  • 47. Data: 2015-01-23 07:34:36
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > na stronie 11 jak byk widzę kilka kondesatorów
    > Specyfikacja zakłada miganie i falowanie ponizej 10% duty cycle,

    Co kolega się uczepił tego konwertera? Jego napięcie wyjściowe jest prawidłowe
    i stablilne, sam sprawdzałem na oscyloskopie :)

    > wiec dalej twierdze ze cos jest nie tak, chyba ze lubisz na prawde ciemne ekrany ;)

    Jakie znowu ciemne ekrany? Kolega sobie coś ubzdurał.

    > BTW, matryca szału nie robi (TFT, 6 bitowy kolor), wychodzi na to, ze w lapkach za
    4K montują to samo co w tych za 1K ;)

    No niestety.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 48. Data: 2015-01-24 10:23:41
    Od: fifak <f...@g...com>

    bankowo jest to wina monitora lub jego ustawień, sobota zrobiłem finalny
    test, o 7 rano włączyłem LEDa, po 45min miałem dość, lewe oko już mnie
    tak bolało że nie dałem rady, przełączyłem na 17" CCFL i ulga, siedze
    kolejne 2 godziny i nic żadnych negatywnych objawów

    model w pracy to 19" dell CCFL P190St na ustawieniu jasności=40%

    model w domu(1) to LG 24" LED IPS na ustawieniu jasności=0%
    model w domu(2) to dell 17" CCFL TN na ustawieniu jasności=5%

  • 49. Data: 2015-01-30 01:17:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2015, the_foe wrote:

    > nie ma innej metody dla LED,

    Stšd do opisanych póŸniej wniosków:
    - "bo najtaniej"
    - "bo najłatwiej zachować kolory"
    ...jednak daleka droga.

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2015-02-03 19:17:48
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Marek wrote:

    > Chcesz powiedzieć, że gdyby zmniejszać prąd zasilający świecącego
    > (normalnie) LED-a,
    > to po przekroczeniu pewnego progu wartości tego prądu LED-a, LED zgaśnie?

    Tak.

> [...]
    > kolorów, o czym
    > wspomniałem wcześniej. No niestety, coś za coś ;)

    No niestety, spróbuj coś takiego zrobić, a nie tylko pisać mądrości na
    grupach. Podpowiadam, że w laboratorium, może i się da. Ale na pewno nie
    da się w tanim, ani nawet średnim, ani nawet drogim monitorze LED.