  • 1. Data: 2015-01-12 14:58:24
    Temat: Problemy z wentylatorem - speedfan//inne
    Od: peter <c...@g...com>

    Mam problemy z obrotami wentylatora procesora. Przy starcie komputer zgłasza error i
    po
    wejściu do UEFI pokazuje 500 i niżej RPM, po chwili obroty nieco się zwiększają. Po
    akceptacji takich obrotów daje się uruchomić. Pod pełnym obciążeniem procesora
    temperatura
    jest w normie (55C - Core Temp).

    Chciałbym zmierzyć obroty wentylatora podczas pracy. Ściągnąłem program Speedfan.
    Niestety
    po uruchomienie wywala cały system i trzeba restartować komputer. Czy komuś udało się

    uruchomić speedfan na Win8.1?.

    Jeżeli nie speedfan to co?. Znacie jakieś ogólnie dostępne programy działające pod
    Win8.1
    do pomiaru obrotów i podające wyniki w RPM a nie w % ?.

    Co może być przyczyną wolnych obrotów na starcie : wentylator, płyta?

    --
    Peter

  • 2. Data: 2015-01-12 19:08:47
    Temat: Re: Problemy z wentylatorem - speedfan//inne
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2015 14:58:24 +0100, peter napisał(a):

> [...]
    > do pomiaru obrotów i podające wyniki w RPM a nie w % ?.
    >
    > Co może być przyczyną wolnych obrotów na starcie : wentylator, płyta?

    Co to za procesor i co to za chłodzenie procesora?

    [ Niezbyt ruchawe, ale zawsze, nie? (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 3. Data: 2015-01-12 20:15:01
    Od: peter <T...@n...nie.wiem>

    Przemysław Ryk pisze:

    > Co to za procesor i co to za chłodzenie procesora?

    Jeżeli to ma jakieś znacznie, i7 4771 , SILENTIUMPC FERA2 HE1224
    Dodam ,że przez 8 miesięcy było OK

    --
    Peter

  • 4. Data: 2015-01-12 20:35:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    Po
    > akceptacji takich obrotów daje się uruchomić. Pod pełnym obciążeniem procesora

    Ja bym zaczął od ustawienia BIOS na Default i popatrzył czy coś się
    zmieni.
    Sprawdziłeś czy wirnik lekko chodzi?
    A jak dasz inny wiatrak na próbę to co się dzieje?
    TDP nieduże, tylko 84W. Zastanowiłbym się nad biernym chłodzeniem procka
    i wyłączyłbym kontrolę obrotów (może płyta niedomagać i to niezła metoda
    ratunku).
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2015-01-12 23:12:35
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

> [...]

    Win8.1
    > do pomiaru obrotów i podające wyniki w RPM a nie w % ?.

    Sprawdź na stronie producenta płyty głównej. Programy producentów MB mają
    przeważnie badziewne interfejsy, ale podają prawidłowe wyniki (programy
    niezależnych producentów nie zawsze).

    --
    GLaF

  • 6. Data: 2015-01-13 11:58:47
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 12 Jan 2015 20:15:01 +0100, peter napisał(a):

    > Jeżeli to ma jakieś znacznie, i7 4771 , SILENTIUMPC FERA2 HE1224
    > Dodam ,że przez 8 miesięcy było OK

    Tylko takie, że być może wentylator się nie rozkręca, bo nie bardzo ma co
    chłodzić. :)

    [ Co to jest zła kobieta? Jest to taki rodzaj kobiety, która nigdy się nie ]
    [ sprzykrzy... (Oscar Wilde) ]

  • 7. Data: 2015-01-22 18:56:46
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-01-12 o 14:58, peter pisze:

    > Jeżeli nie speedfan to co?. Znacie jakieś ogólnie dostępne programy
    > działające pod Win8.1 do pomiaru obrotów i podające wyniki w RPM a nie w

    HWmonitor? Ja używam u siebie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2015-01-22 23:36:53
    Od: peter <T...@n...nie.wiem>

    Piotr Rezmer pisze:

    > HWmonitor? Ja używam u siebie.

    Działa na 8.1!. Dzięki.

    Bez obciążenia fan ma 810 RPM .
    Pozostaje otwarte pytanie dlaczego przy starcie ma tak małe obroty, że zatrzymuje mi
    proces uruchamiania, że muszę wejść do UEFI żeby pchnąć go dalej

    Pozdrawiam,

    --
    Peter