  • 1. Data: 2015-01-12 18:15:20
    Temat: przygotowałem zaganienie...
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jebać euro!

    czy istnieje możliwość zainstalowania na jednym dysku XP + 7 + 8.1 +
    Ubuntu? jak to zrobić?

    nie testowałem jeszcze, ale chciałbym wybierać system XOLSem...

  • 2. Data: 2015-01-12 20:32:23
    Temat: Re: przygotowałem zaganienie...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    > czy istnieje możliwość zainstalowania na jednym dysku XP + 7 + 8.1 +
    > Ubuntu? jak to zrobić?

    Najprościej: kilka partycji, każda dedykowana dla jednego systemu.
    Instalacja systemów od najniższego do najwyższego, na końcu linuksy.
    Czyli dokładnie w tej kolejności, jak napisałeś.

    > nie testowałem jeszcze, ale chciałbym wybierać system XOLSem...

    To chyba jeszcze malutka FAT-owa partycja dla XOSL - nie widzę sensu.
    Grub Ci to załatwi. Albo jakiś VistaBoot.

    Ewentualnie partycja dla XOSL większa, dedykowana dla swapfile (i
    ewentualnie tempy) dla wszystkich Windowsów.

    Musisz też pamiętać o dodatkowej partycji swapap dla Ubuntu, dobrze też
    byłoby mieć dla niego osobną na /home

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2015-01-13 08:30:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 12 Jan 2015 20:32:23 +0100, Adam napisał(a):

    > Najprościej: kilka partycji, każda dedykowana dla jednego systemu.
    > Instalacja systemów od najniższego do najwyższego, na końcu linuksy.
    > Czyli dokładnie w tej kolejności, jak napisałeś.

    I pamiętać o wyłączeniu fast startup w Windows 8