  • 1. Data: 2015-01-13 16:04:56
    Temat: LED a oczka
    Od: fifak <f...@g...com>

    Mam monit LED 24 LG IPS od 2 lat, nie wiem jak u was ale ja już nie mogę
    patrzeć na LED, coś mi się z oczkami dzieje zwłaszcza lewym, taki
    wewnętrzny ból i utrata ostrości widzenia po pół godzinie.
    Co ciekawe w pracy siedzę 8h przed CCFL DELL 19" i nic żadnych objawów.

    Doszło do tego że kupiłem na allegro jakiegoś szrota CCFL LCD 17" DELL i
    na nim moge działać w domu a IPS leży i się kurzy.

    Obecnie poszukuje jakiegoś CCFL ~19" ale NOWEGO bo ten tymczasowy to ma
    strasznie wydzwonione tysiące godzin i obraz jest żółty mdławy.

    A może kupić LED flicker free??? pomoże coś?

  • 2. Data: 2015-01-13 16:08:53
    Temat: Re: LED a oczka
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2015 16:04:56 +0100, fifak napisał(a):

    > i obraz jest żółty mdławy.

    To czemu sobie nie ustwisz koloru usera tylko lecisz na domyślnym?
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2015-01-13 16:17:59
    Od: fifak <f...@g...com>

    > To czemu sobie nie ustwisz koloru usera tylko lecisz na domyślnym?

    to nic nie da, świetlówki są wypalone i odbarwione a że to TNka to
    korygowanie barw w menu powoduje różnice np w odcieniu bieli między górą
    a dołem i śmiesznie to wygląda

    ostatecznie zakupie świetlówki na alledrogo i wymienie, już tak kiedyś
    zrobiłem z LCD lenovo i różnica w jakości obrazu była porażająca tylko
    że dużo roboty z tym jest

    wolał bym kupić nowy CCFL do 19" widział ktoś?

  • 4. Data: 2015-01-13 19:00:19
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 16:04, fifak pisze:
    > Mam monit LED 24 LG IPS od 2 lat, nie wiem jak u was ale ja już nie mogę
    > patrzeć na LED, coś mi się z oczkami dzieje zwłaszcza lewym, taki
    > wewnętrzny ból i utrata ostrości widzenia po pół godzinie.

    za duża jasność. Zapewne full backlight i podwietlenie naparza
    bezposrednio po oczach. Kup sobie z podswietleniem krawędziowym (wtedy
    swiatło jest rozpraszane) albo znacząco sciemnij ekran. Na laptopach, w
    telefonach, tabletach ludzie oglądaja ekrean z ułamkiem jasnosci tej
    uzywanej w monitorach. I nikogo nic nie boli.

    > Co ciekawe w pracy siedzę 8h przed CCFL DELL 19" i nic żadnych objawów.

    ale najpierw pracujesz na dellu i on meczy oczy głównie UV (ktore
    podswietlenie LED nie emituje). palenie oczu UV nie jest odczuwalne do
    czasu kiedy zdoła wypalić pewną wartość progową komórek. Dodatkowo
    zmetnia soczewkę.

> [...]
    > strasznie wydzwonione tysiące godzin i obraz jest żółty mdławy.
    >

    > A może kupić LED flicker free??? pomoże coś?

    nie, to tylko marketingowy bełkot

    --
    @foe_pl

  • 5. Data: 2015-01-14 12:26:57
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    telefonach, tabletach ludzie oglądaja ekrean z
    > ułamkiem jasnosci tej uzywanej w monitorach. I nikogo nic nie boli.

    Pod warunkiem, że ustawiona w menu monitora jasność podświetlenia matrycy nie jest
    uzyskiwana
    metodą PWM, co jest szczególnie dokuczliwe w matrycach z mocnymi LED-ami
    podświetlenia,
    bo w takich bardziej się skręca jasność, żeby uzyskać pozornie odpowiedni poziom
    jasności, który
    wydaje się komfortowy do pracy. A to działa wręcz przeciwnie na oczy (zwiększa
    dyskomfort) i do
    tego dochodzi tym większy flickering i bardziej się skręci jasność.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 6. Data: 2015-01-14 19:24:22
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-14 o 12:26, Marek pisze:
    > Pod warunkiem, że ustawiona w menu monitora jasność podświetlenia
    > matrycy nie jest uzyskiwana
    > metodą PWM,

    nie ma innej metody dla LED, kwestia jest tylko jaka jest czestotliwosc
    migotania. Mozliwe, ze są lepsze i gorsze podswietlenia. Tyle, ze
    migotanie meczy wzrok - oczy muszą wykonywać duża pracę dostosowawczą.
    Autor wątku raczej opisuje natychmiastowy efekt bólu, co jest typowe dla
    zbyt duzej dawki promieniowania przyjmowanego przez oko.
    Kosztem jakości można wyelinować efekt migotania - dac jasnośc na full,
    zas w opcjach karty graficznej przyciemnić obraz. Monitor bedzie działac
    w klasycznym stylu: wyciemnianie bedzie poprzez ciekle kryształy co sie
    bedzie objawiało brakiem prawdziwej czerni.

    --
    @foe_pl

  • 7. Data: 2015-01-14 20:41:02
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-01-14 o 19:24, the_foe pisze:

    > nie ma innej metody dla LED, kwestia jest tylko jaka jest czestotliwosc
    > migotania. Mozliwe, ze są lepsze i gorsze podswietlenia. Tyle, ze
    > migotanie meczy wzrok - oczy muszą wykonywać duża pracę dostosowawczą.

    Ależ wodzu, co wódz, oczy nie są w stanie zauważyć takiej
    częstotliwości, a tym bardziej się do niej dostosowywać - weź w ciemnym
    pomieszczeniu stań przed lustrem z małą latarką i zaświeć sobie w jedno
    oko - zobaczysz jak z szybkością gdzieś koło półsekundy, może nieco
    krócej źrenica się zwęża. Sądzisz, że w przypadku podświetlenia LED,
    które miga z szybkością kiloherców to oko będzie nadążać i się
    dostosowywać? Nawet mózg nie zdąży tego zarejestrować aby przekazać
    impuls do zwężenia źrenicy.

> [...]
    > w klasycznym stylu: wyciemnianie bedzie poprzez ciekle kryształy co sie
    > bedzie objawiało brakiem prawdziwej czerni.

    Prawdziwa czerń nie istnieje, ja bym jednak dał mniejszą jasność
    monitora i zmienił oświetlenie w pomieszczeniu, bo bardzo prawdopodobne,
    że następuje interferencja migania oświetlenia w pomieszczeniu i
    podświetlenia monitora.

  • 8. Data: 2015-01-14 21:12:58
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-14 o 20:41, BQB pisze:

> [...]
    > które miga z szybkością kiloherców to oko będzie nadążać i się
    > dostosowywać? Nawet mózg nie zdąży tego zarejestrować aby przekazać

    a teraz mistrzu wskaz gdzie ja napisałem, ze migotanie LED jest widoczne
    czy wpływa na wzrok? No i w kHz to migaja swietlówki, LEDy mają ok 400 Hz

    --
    @foe_pl

  • 9. Data: 2015-01-15 00:04:50
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-01-14 o 21:12, the_foe pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^

    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    > a teraz mistrzu wskaz gdzie ja napisałem, ze migotanie LED jest widoczne
    > czy wpływa na wzrok? No i w kHz to migaja swietlówki, LEDy mają ok 400 Hz

    Podkreśliłem i zacytuję: "Tyle, ze migotanie meczy wzrok - oczy muszą
    wykonywać duża pracę dostosowawczą." skoro muszą się oczy dostosowywać
    to tylko przez zwężenie źrenicy, bo inaczej nie potrafią.

  • 10. Data: 2015-01-15 07:40:23
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    które miga z szybkością kiloherców to oko będzie
    > nadążać i się dostosowywać? Nawet mózg nie zdąży tego zarejestrować aby przekazać

    W laptopach z regulacją jasności podświetlenia metodą PWM, LED-y są
    najczęściej kluczowane z częstotliwością zaledwie 200 Hz, przez co migotanie
    daje się zauważyć (szczególnie, gdy treść obrazu zawiera powierzchnie o jednolitym
    kolorze), bo w LED-zie nie występuje bezwładność świecenia po zaniku jego
    zasilania, natomiast w świetlówce ona występuje, więc metoda PWM nie jest tak
    uciążliwa dla oka, bo sama świetlówka w znacznym stopniu uśrednia poziom jasności,
    dzięki temu źrenica oka jest lepiej dostrojona do jasności światła.

    --
    Pzdr.
    Marek