  • 1. Data: 2015-01-15 09:49:32
    Temat: [OT] Program do backupu partycji systemowej z wyborem folderów/plików
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Powinienem zapytać na pl.comp.nowe-programy, ale tamta grupa od dawna ledwo żyje,
    więc zapytam tu.
    Interesuje mnie program do tworzenia backupu partycji systemowej, ale z możliwością
    odznaczenia określonych folderów i plików, które nie mają być w backup-ie.
    Mogłoby to wyglądać tak, że zaznaczam sobie partycję i program daje mi możliwość
    zaznaczenia/odznaczenia obszaru rozruchowego (MBR) oraz poszczególnych
    folderów/plików zawartych na partycji.
    Wydaje mi się, ze jakieś stare wersje programu "Acronis True Image" miały taką
    możliwość, a w tych nowszych wersjach (od wersji 2011) nie widzę takiej możliwości,
    tzn. mogę albo wybrać backup całej partycji (a więc w tym jest MBR) albo poszczególne
    foldery/pliki, ale bez możliwości wybrania MBR-a.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 2. Data: 2015-01-15 12:26:20
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 15 Jan 2015 09:49:32 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    możliwością
    > odznaczenia określonych folderów i plików, które nie mają być w backup-ie.

    Drive Snaphot - trudno znalezc cos lepszego

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2015-01-15 13:54:35
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Drive Snaphot - trudno znalezc cos lepszego

    Znam ten program od lat, też go sobie chwalę, ale jak dotąd nie udało mi się znaleźć
    w nim
    możliwości wyboru (pominięcia) określonych folderów lub plików
    Jakbyś zechciał wskazać, jak to można zrobić w tym programie, byłbym wdzięczny.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 4. Data: 2015-01-15 15:15:50
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 15-01-2015 o 13:54:35 Marek <t...@f...kuku.pl> napisał(a):

> [...]
    > możliwości wyboru (pominięcia) określonych folderów lub plików
    > Jakbyś zechciał wskazać, jak to można zrobić w tym programie, byłbym

    http://www.drivesnapshot.de/en/commandline.htm

    i szukaj Excluding files/directories from backup

    --
    Brak sygnaturki.

  • 5. Data: 2015-01-15 19:11:13
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 15/01/2015 08:49, Marek wrote:

    > Wydaje mi się, ze jakieś stare wersje programu "Acronis True Image" miały
    > taką
    > możliwość, a w tych nowszych wersjach (od wersji 2011) nie widzę takiej
    > możliwości,

    Uzywam Acronis True Image 2014 i pozwala mi robic kopie dysku (czyli
    jedynej partycji) z wyjatkiem jednego katalogu plus kilku predefiniowanych,
    jak na zalaczonym obrazku.

    https://farm8.staticflickr.com/7496/15665214194_9758
    a02c2e_b.jpg

  • 6. Data: 2015-01-16 00:11:10
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 15 Jan 2015 13:54:35 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > możliwości wyboru (pominięcia) określonych folderów lub plików
    > Jakbyś zechciał wskazać, jak to można zrobić w tym programie, byłbym wdzięczny.

    Cos slabo go znasz "od lat" ;-)

    snapshot c: d:\kopia_c.sna --exclude:"\Moje pornole",\temp,\pagefile.sys

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 7. Data: 2015-01-16 07:20:49
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Sławek Maculewicz" <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl> napisał w
    wiadomości news:op.xsickooa8woxnu@organ--5...

    wiadomości

    > http://www.drivesnapshot.de/en/commandline.htm

    Wydawało mi się, że jasno się wyraziłem, o co mi chodzi. To może jeszcze raz:

    "Mogłoby to wyglądać tak, że zaznaczam sobie partycję i program daje mi możliwość
    zaznaczenia/odznaczenia obszaru rozruchowego (MBR) oraz poszczególnych
    folderów/plików zawartych na partycji"

    Tak więc, wybór MBR oraz wykluczonych folderów lub plików z backupu przez podawanie
    ścieżek w linii poleceń, to zdaje się nie to samo, co zaznaczanie/odznaczanie ich
    w drzewku folderów (co jasno pokazuje, że chodzi mi o wybór wykluczeń w programie
    graficznym, a nie podawanie ich tekstowo).

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 8. Data: 2015-01-16 07:23:40
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    > Cos slabo go znasz "od lat" ;-)
    >

    > snapshot c: d:\kopia_c.sna --exclude:"\Moje pornole",\temp,\pagefile.sys

    Nie o taki sposób wyboru wykluczeń mi chodziło. Odsyłam do odpowiedzi, którą
    napisałem
    koledze Sławkowi.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 9. Data: 2015-01-16 07:38:10
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "2late" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    partycji) z wyjatkiem jednego katalogu plus kilku
    > predefiniowanych, jak na zalaczonym obrazku.

    Taki sposób wyboru wykluczeń to i starsze wersje (2010, 2011) Acronisa mają.
    A mnie interesuje coś bardziej wygodnego, w stylu drzewka z możliwością
    zaznaczenia/odznaczenia ptaszka przy folderze lub pliku i oczywiście MBR.
    Na bank gdzieś to widziałem. Wydaje mi się, że była to dość stara wersja
    Acronisa, a może był to inny program.
    Mam sporo tych wykluczeń i trochę się trzeba nawskazywać tym sposobem,
    który proponujesz.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 10. Data: 2015-01-16 09:40:55
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 16 Jan 2015 07:20:49 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > w drzewku folderów (co jasno pokazuje, że chodzi mi o wybór wykluczeń w programie
    > graficznym, a nie podawanie ich tekstowo).

    Oj, to faktycznie wtopa. Perwnie jeszcze to GUI powinno miec skorki i minigierke,
    zeby sie
    user nie nudzil jak patrzy na progress kopiowania.
    Ale... jest na to rada, praktykuje sie to czesto w linuksie! Program wspiera
    commandline,
    zatem wystarczy napisac proste, klikane GUI i wywolywac drivesnapshota z odpowiednimi
    parametrami. Naucz sie VB lub chocby AutoIt i do roboty!

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K